{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Kiopraktor el. massør nordsjælland. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har på fornemmelsen at min pony har ondt i ryggen.
Jeg har købt en masage strigle, og når man bruger den ved ryggen, så svejer han lidt i ryggen, men det er ikke meget.

Under ridnong er han også blevet mere doven.
Har i nogle forslag til hvad det kan være?

Kan i evt. anbefale nogle gode massøre eller kiopraktore i nordsjælland, gerne nær 3450 Allerød.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiopraktor el. massør nordsjælland.
  • #1   22. aug 2010 hvis du røre den ved ryggen har den ondt. Det kan vær at sadlen klemmer, fik sadelmager og dyrelæge på min da den havde det og det var sadlerne smiley

  • #2   22. aug 2010 Okay, har lige købt nye sadler, og min western sadel fik jeg min underviser til at tilpasse for mig, da jeg intet ved om dem smiley

    Min anden sadel har vi tilpasset sammen, fik et hurtig kursus af min ponys tidligere ejer som var med ude og tilpasse den første sadel jeg købte til ham, og den passer også fint, så ved ikke hvad det ellers kunne være? :S


  • #4   22. aug 2010 og du tjekke om de alligevel ikke trykker bag ved? og de ikk er for lang, eller om din pony har ændret sig eller nóget? sidder du skævt når du rider? det gjorde jeg lidt da mine ben er ikke lige lange, og det trykkede også i den ene side af sadlen. smiley

  • #5   22. aug 2010 Hans tidl. ejer kunne godt selv tilpasse sadel, og jeg har fået en masse info om hvordan man ser det. og han viser heller ikke smerte under ridning, fx ved at bukke eller andre unoder.

  • #7   22. aug 2010 Sadlerne trykker heller ikke bagved smiley
    Stopning er fin, har en western sadel, som jo ikke skal omstoppes, og en med cair, som er helt fin i luft systemet smiley
    Det med længden har jeg også tjek på, han er meget kort, så sadlerne må ikke være over 17", derfor jeg skulle skifte ud smiley


  • #8   22. aug 2010 prøv en sadel mager for en sikkerheds skyld hvis du har mistanke om den har ondt i ryggen.
    Vi bruger Heri, og de kan også mærke hvis de er lidt ømme. (-:



  • #9   22. aug 2010 Vil også sige at sadlen er et godt sted at starte ! - også selvom din ridelærer har kigget mange sadler og gammel ejer kan lidt fif.... Det er bare IKKE godt nok - de er jo ikke uddannet i det ! Som nævnt ovenover, så kan det være mange ting, også små-ting som nemt er skjult af det normale øje.

    En lille sten i vores sko kan jo også irritere grusomt, og selvom et par sko sidder pænt på foden, så kan den stadig skave + en vandrerygsæk med lidt skæv oppakning kan være særdeles ubehagelig at rende rundt med... ift sadlen, har I fx tjekket om sadelkammeret rammer rygsøjlen under gang? eller om vægten ligger på det rette punkt? eller...?

    Og heste behøver ikke at lave unoder pga. smerten, min hoppe er fx et godt eksempel... hun bed smerten i sig under ridning (men gav efter i ryggen ligesom din når hun blev gnubbet langs rygsøjlen) og lavede ALDRIG et eneste bukkespring, på trods af at hun havde meget ondt !

    MEN, det er GODT du lytter til din hest er øm. Jeg vil råde dig til at få en kiropraktor + sadelmager ud. Det kan godt blive en dyr omgang, men den ene fjerner højest sandsynligt det der giver smerten (=sadlen), mens den anden lindrer smerten og gør ham i stand til at træne korrekt op igen.
    Det er svært at gøre det ene uden det andet - i hvert fald hvis det skal gå lettest muligt smiley


  • #10   22. aug 2010 Kender ikke lige nogle nær Allerød, og ved der er mange der dusker.
    Jeg synes ikke rigtig dem fra Heri kigger på hvordan den ligger, der kiggede jeg hvertfald mere på det end de gjorde.
    Hvem har du haft ude?


  • #11   23. aug 2010 Hej, jeg kan anbefale hestefys. Cecilie Stadler. Hun er meget dygtig.

    http://www.hestefysioterapeut.dk/index.html . Køre på hele sjælland.

    Men det kan også være sadlen. Ikke alle heste bukker ved rygsmerter. Alt for mange heste makker bare ret og prøver at gøre deres bedste alligevel.

    Men en massør er en god retning at gå, og en sadelmager HELT sikkert også. Det tager 4 år at blive sadelmager, så de ved mere end os andre om tilpasning. smiley


  • #12   23. aug 2010 Tak skal i have, sadelerne er tjekket til punkt og prikke, har også været til forefrag hos en udlært sadelmager.

    Ja, har været inde og tjekke priser, men det er dyrt og have hest, og når man har anskaffet sig en, så må man også bøde for udgifterne smiley Han har heldigvis aldrig fejlet noget i de 4 år jeg har haft ham.

    Han er nu meget god til at sige fra, jeg tvinger ham ikke til noget.

    Jeg tror jeg kontakter Cecilie med det samme.

    Tak for hjælpen.


  • #13   23. aug 2010 Undskyld jeg bliver ved med at presse på, men et foredrag hos en udlært er bare ikke nok ! Synes du skal have tjekket sadlerne, det vigtigste er jo at fjerne årsagen og ikke lappe ovenpå (fys, kiropraktor, massør, akupunktur, whatever)

  • #14   23. aug 2010 Jeg ved det godt...
    Så fortæl mig hvem der kan tilpasse western sadler, og hvilken sadelmager man kan stole 100% på, for jeg er ikke stødt på nogle endnu..


  • #15   23. aug 2010 Jeg stoler på dem der er uddannet. Hvad med sadelmageren du var til kursus ved?


  • #16   23. aug 2010 Jeg kan ikke huske navnet på ham desværre, det var da jeg gik på efterskole i Lundby, og han var fra sydsjællands området. Men alt det han fortalte vidste jeg godt, og brød mig ikke så meget om ham, ved ikke hvorfor.

    Jeg har haft heri ude de to gange jeg har skulle have sadel, og jeg synes bare de siger at den ligger fint nok, uden rigtig at kigge.


  • #17   23. aug 2010 (link fjernet)

    Er der nogle der har erfaringer med hende?


  • #18   23. aug 2010 Prøv at lave en ny tråd ang. sadelmager. smiley Måske flere der kan komme med noget...

    Kender desværre ikke nogen p.t., og står selv for at skal have fat i en. Men det er til midtsjælland.


  • #19   23. aug 2010 Okay. Tak. Held og lykke med at finde en smiley

  • #20   23. aug 2010 Hmm, okay ærgerligt. Desværre kender jeg ingen i dit område, men det kan være en kiropraktor/massør/fys/.. har en de kan anbefale - de er mere inde i feltet og kender pro og anti for de forskellige i områderne, som regel.. smiley

  • #21   23. aug 2010 Okay. Jeg må spørge mig frem.

    Men han ændre sig ikke når man rider uden sadel, og jeg har ikke lagt mærke til han har gjort det før for 2 dage siden, og sadlerne har jeg haft længere tid.

    Kan det slet ikke være andet?


  • #23   23. aug 2010 Okay, jeg har ikke forstand på sådan noget, men har skrevet til forskellige massøre og liopraktore smiley
    Hvordan bliver de låst? Ved godt jeg spørger dumt, men har slet ikke forstand på det.


  • #25   23. aug 2010 Nå okay, han snubler nogle gange, men ikke voldsomt.

    Ved du hvor det er? Evt. hvilken by?


Kommentér på:
Kiopraktor el. massør nordsjælland.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce