{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

La C, uanvendelig i dressur {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Hermed en trist nyhed fra La Cardo og jeg.
La Cardo er dags dato blevet erklæret uanvendelig i dressur, men han kan muligvis springes.
I kan måske huske at han røg i hegnet for et år siden?

Det helede rigtig pænt.. troede vi.
Han blev i hvert fald erklæret haltfri sidste november. Sidenhen har jeg småtrænet lidt med ham uden problemer.
Men for en måned siden sendte jeg ham i tilridning hos en akademisk berider. Og hun syntes han virkede meget stiv, så jeg sendte ham i dag til min gamle dyrlæge, som også er kiropraktor.

Hun konstaterede hurtigt at han er halt (så lidt at hverken træner eller jeg kunne se det) og vi tog røntgen billeder af hans ben, men fandt intet galt. Så vi lavede en ultralyd scanning og det viser sig at arret fra hans hegnskade er så omfattende invendigt at det presser på hans sene og gør den deform.

Så nu er det slut med La Cardos dressur-karriere.

Han skal nu have fri i en måned og så skal jeg begynde at træne spring med ham i stedet. Det lyder sært, I know, men dyrlægen mente at den måde hesten bøjer benet i spring vil øge blodomløbet området ved arret og det vil være gavnligt for hans ben. Så han skal nu trænes stort set udelukkende i spring og skov.

Jeg er ikke springrytter, så ønsk mig held og lykke med dette projekt smiley
Og kryds fingre for at han kan holde til at springe. For han bliver aldrig nogensinde ren i bøjeprøve igen desværre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  La C, uanvendelig i dressur
Kommentér på:
La C, uanvendelig i dressur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce