{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

Skimmelkræft + Vægttab - Hjælp..? {{forumTopicSubject}}

Min pony har melanomer - også kaldet skimmelkræft.. Han har det ved halen/endetarmen, kønsorganet, 1 i det ene øje + et par små forskellige steder på kroppen. Han er 17 år og connemara vallak..
Tidliger ejers dyrlæge sagde, at det ikke kunne fjernes, og at der ikke var noget at gøre.. Nuværende dyrlæge siger det samme - han har det højst sansynligt endnu flere steder inde i kroppen, og det er ondtartede knuder, der på et tidspunkt ikke vil hele, hvis der går hul på dem. Udover det, er de højst sansynligt også hele vejen ind gennem tarmen, der kan betyde, at Baloo vil begynde at få kolik, og det vil så ske oftere og oftere (Det er så der jeg er rimelig sikker på, at jeg må tage den hårde beslutning, at han skal aflives, hvis han får koik hele tiden og ikke har det godt..)

Nå, det var så den sørgelige besked, jeg fik at vide og har læst mig frem til på nettet..

Her til sommer skete så det, at ponyen (som eller altid har været i godt hul - som dyrlægen også sagde i starten af sommerferien) har tabt sig en del, selvom han har stået på dørgnfold med masser af græs og samtidig fået foder.. Vi begyndte så at give ham tilskudsfoder og en MASSE hø.. Det har hjulpet lidt - også på hans humør (;
Vi regner med, at grunden til at han tabte sig er, at hans tarm ikke længere virker så godt, og ikke kan optage maden lige så godt på grund af melanommerne i tarmen..

Men ja, det hjalp lidt og han stoppede da med at tabe sig..
Nu er jeg så lige kommet hjem fra en uge i praktik i forsvaret, hvor jeg sov der, så jeg har ikk set ponyen hele ugen.. Og jeg lagde med det samme mærke til, at han har tabt sig yderligere - ikk eforfærdelig tmeget på krydset, men ved lansemærket og langs ryggen..
Han er ikke mager og ranglet, men han er langt fra fed! Og vi er lige nu ikke bekymrede for hans vægt, men mere for det, at han har tabt sig, da han IKKE burde tabe sig midt om sommeren, når han bliver fodret så godt..

Nå, men jeg er blevet anbefalet Hestens-helse.dk.. Jeg skulle ringe til hende, der ejer siden/onlinebutikken og snakke med hende, og hun anbefalede mig at udskifte en del af hans mad, og sætte noget af det op osv.. - Altialt tror jeg at det er en rigtig god løsning xD

MEN - mit spørgsmål er (efter en meeeget lang indledning):
- Har i haft heste med melanommer/skimmelkræft, og i så fald, hvor gammel blev hesten?
- Hvad sker der med hesten først - kolik, træthed pga. kræften, problemer med indre organer osv?
- Og kan i ellers foreslå ideer til forebyggelse af sygdommen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skimmelkræft + Vægttab - Hjælp..?
Kommentér på:
Skimmelkræft + Vægttab - Hjælp..?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce