{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

kondition? {{forumTopicSubject}}

ved ikke om det er det rigtige sted at skrive, men prøver...jeg rider den her fantastiske hest, en shire, men han var ik blevet redet i flere måneder da jeg startede med ham.. men sys aldrig nogensinde jeg fik ham i form.. li fra starten af, så snart jeg nærmest bar tog fat i ham og arbejdede i skridt, når vi skridtede varm begyndte han at puste.. og vi ku ride en runde så lød han som en der var ved at dø... og sys aldrig det blev bedre.. undre mig nu over om der kan være noed galt med hans luft veje eller noed, for sys da min gamle hest havde da en eller anden form for "grund" kondition eller hva man siger.. han klarede nemt en jagt selvom jeg ik havde mulighed for at ride ham meget dengang... ved godt han er en tung type ham her, men er det normalt han puster bar ved at vi skridter, er der ik li en grænse og måske overveje om han fejler noed ? han er ik min hest og når jeg har sagt det til ejeren er hun skide lige glad.. elsker at ride ham men mister lysten når vi kun kan ride 10 min. smiley ved i evt noed ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kondition?
  • #1   15. dec 2010 Hvor gammel er den?! Og puster den altid når den går?!

    Vis den skal i kondition, ville jeg ud og galopere en masse!! Det er rigtig godt for dem, med nogen runder i lidt hurtig galop og så skridte og så galop og skridt gør det et par gange, men du skal self lige opvarme lidt første! :]

    ---> Du siger at han ikke har været redet i flere måneder, har du fået ham geoptrænet så han ikke får ondt i kroppen?! :]


  • #2   15. dec 2010 ^^ Altså at du ikke har redet ham hårdt fra første dag efter ha har holdt en pause?!

  • #3   16. dec 2010 han er 16 (:
    men ja i starten tog vi mest i skoven og sådan, og har ik presset ham.. for han puster virkelig ved ingenting så er bange for han dør.. hehe...
    men jeg kan kun galopere en halv runde så han også ved at dø, og så har jeg ik lyst til at presse ham mere ? :S og så skridter vi 5 min og galopere 10 sek... det virkelig frustrerende


  • #4   16. dec 2010 Ja det kan jeg godt forstå du syntes! Men det er bare om han puster når du også trækker ham!? For hvis han gør det kan det være at han har ondt du sted...! Når han jo er lidt om i aldered. ellers vil jeg bare sige at du skal blive ved med det og hvis du skal skidte op af bakker.

  • #5   16. dec 2010 det synes jeg ikke han gør, men så snart jeg sætter mig op og skridter varm, og specielt når jeg tager fat i ham så begynder han at puste.. som om han der nærmest bliver lukket for luftvejene eller noed, når han skal gå i holdning.. smiley men kan godt ske han bar skal trænes mere sys bar det virker voldsomt

  • #6   16. dec 2010 Tag en snak med dyrlægen, det kan tænkes den hjerte/åndedæt ikke fungere optimalt smiley .
    Kender en 4 års som gjorde præcis det samme som du beskriver, den kunne bare ikke ''holde til noget som helst'' . Dette var kun et problem for den under ridning, den havde en fejl i sit system der gjorde den ikke kunne fungere som ridehest.


  • #7   16. dec 2010 Jaa.. Det kan du også prøve, for det lyder lidt mærkeligt.. Håber han bliver god og det bare er at han ikke er i form..!

    held og lykke med ham


  • #8   16. dec 2010 trine : taark (:
    Stutteri Rannerupgård smiley : ja okay skulle bar høre om der ku være noed om det, men vil prøve at høre en dyrlæge så, mange tak for hjælpen smiley


  • #9   22. dec 2010 Jeg har godt nok en lidt ældre hoppe på 22 som gør det samme, men det bare fordi hun er ved og være gammel, og ikke rigtigt er blevet brugt mere. smiley

    men dit lyder nu lidt mærkeligt når den kun er 16?:)


  • #10   22. dec 2010 ja det også det jeg tænker... men må vente til sneen er væk og prøve at gå ordenltig i gang igen og så se om det bliver bedre eller om det er det samme (:

  • #11   22. dec 2010 De kan godt være slidt selvom de kun er 16! Det er jo ligsom mennesker, nogen er 80 og kan alt, andre kan ikke noget som 70-årige : ]

Kommentér på:
kondition?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce