{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hoppe i fol
  • #1   11. jan 2011 jeg mener at en hoppe i fol skal have en ekstra foder smiley som line siger, vil det nok være godt at give dem noget specielt foder.. ellers så hør en foderekspert smiley

  • #2   11. jan 2011 Hej Camila smiley

    Hvordan ser dine heste ud huldmæssigt?
    Min Björk der har termin først i maj, får lige p.t. wrap morgen og aften og så følger vi ellers den her foderplan:

    450g Suregrow
    200g LinaMix
    1 dL ølgær
    2 håndfulde Olewo rødbedechips

    Suregrow'en dækker sådan set den drægtige hoppe ind med mineraler og vitaminer, og det er specielt udviklet til trivilige eller nøjsomme heste, så de ikke bliver for fede. Så hvis dine hopper ikke behøver flere kalorier så ville jeg bare give dem 450g af det dagligt. Er dine hoppe derimod som min Björk, og ikke helt har fattet at en islænder skulle være en nøjsom hesterace, så kan du som jeg gør supplere med noget LinaMix ved siden af, da det er et skidegodt tilskudsfoder der er lavet af varmebehandlede hørfrø, og dermed indeholder en masse gode kalorier og omega-3 fedtsyrer. Jeg plejer at have lidt svært ved at holde huld på Björk, når det er så koldt og hun kommer så langt hen i sin drægtighed, derfor får hun både Suregrow og LinaMix, så hun ikke bliver for tynd.
    Ølgæren og rødbederne er tilskud af b-vitaminer, som Björk har lidt mangel på, så det er ikke noget du behøver at give dine hopper, hvis ikke de taber manen når de er drægtige. Björk ser p.t. skide godt ud på det her foder, så det fortsætter jeg med, indtil hun foler. Dog kan mængden af LinaMix godt varierer ud fra hvordan det ser ud med huldet.


  • #3   11. jan 2011 kirstine b:
    åh, har hørt så meget om det linamix, er det godt? overvejer det selv, da jeg har en meget tynd islænder... smiley


  • #4   11. jan 2011 Jeg synes i hvert fald, at det fungerer meget godt smiley Du kan læse lidt om andres erfaringer her (link fjernet)


  • #5   11. jan 2011 tak for det smiley

  • #6   11. jan 2011 Vores avlshopper får det samme som alle de andre
    Valset havre og masser af wrap .
    Der har aldrig været nogle problemer i alle de år vi har avlet smiley


  • #7   11. jan 2011 lige med linamix så det der er rigtig godt er hørfrøen, som man også med fordel kan give forud for ønsket drægtighed da det er smæk fyldt med østrogener og dermed fremmer fertiliteten smiley

  • #8   11. jan 2011 Det lyder som om at det "linaMix" er noget jeg skal prøve - MEN hvor sælger de det?

  • #9   11. jan 2011 Nu har jeg engang stået med et føl på 2 måneder der var ved at dø fra mig, fordi hans mor ikke havde fået den fornødne mængde næring og vitaminer, imens hun var drægtig med ham. (Her skal det lige nævnes, at jeg købte hans mor kort før hun fødte ham, og jeg er overbevist om, at det var fordi jeg begyndte at fodre hende, at han overhovedet var levende da han blev født).
    Hans immunforsvar udviklede sig ikke ordentligt, og da modermælken mistede noget af sin "kraft", slog det totalt hans mave i stykker. Jeg svor højt og tydeligt, da jeg sad med hans afkræftede lille krop i skødet, at jeg aldrig, aldrig, aldrig ville lade opleve det igen! Koste hvad det koste vil. Derfor får min hoppe alle de vitaminer og mineraler en drægtig hoppe skal have. Kald mig bare pylret, men jeg vil ikke tage chancen med mit ufødte føl.

    Camilla* LinaMix'en kan i hvert fald købes hos Axelsmindes foderforretning i Nørresundby www.ax-foder.dk


  • #10   12. jan 2011 Ej Caro!!! Vidste slet ikk hun var i fol, er det med viktor smiley ?

  • #11   12. jan 2011 Hey hey, jeg har faktisk også været i "udlandet" i et par måneder smiley
    og er jo ikke fordi jeg har haft fantastisk meget kontakt til omverdenen hahah


Kommentér på:
hoppe i fol

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce