{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

roe eller fiber piller?? {{forumTopicSubject}}

hej kloge HG smiley

Jeg får mine føl hjem her i weekenden, og den ene er vant til a få fiberpiller, den anden roepiller, jeg ville hører hvad der er det bedste a foresætte med a give?? udover dette får de zutch musli fra eggersmann og hø

jeg regner med dette ska være et aftens måltid, og kun som lidt fyld så de ikke er alt for sulten om morgen og om natten..

håber i kan hjælpe smiley

MVH Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  roe eller fiber piller??
  • #1   11. jan 2011 jeg ved ikke helt hvad fiberpiller er, men min får roepiller, og det er jeg super glad for smiley
    roepiller mætter men feder ikke og samtidlig hjælper de på at hesten ikke får kolik (: ..
    og samtidlig kan min hest godt lide at spise det smiley

    jeg er virkelig rigtig glad for at min den får roepiller og det skal den også blive ved med fordi det er det bedste for ham synes jeg (:


  • #2   11. jan 2011 Jeg ville give fibre/grøn piller, da der er mindre sukker og flere fibre i, derfor også bedre fra hestens fordøjelses system. smiley
    Plus hvis man fx giver den 0,5kg om dagen kan man skære 0,5kg af høet hvis det er, fordi fibre piller er grovfoder smiley
    Roepiller er jo lavet på sukkerroe affald smiley


  • #3   11. jan 2011 jeg vil ikke skære ned på deres hø eller andet, dette ska blot være så de føler sig mætte natten igennem:)

  • #4   11. jan 2011 Nej nej, men man kan gøre det smiley

    Nu fylder en hest ikke deres mave op, da det jo er et flygt dyr. Plus de er bygget til at spise hele tiden, derfor producerer de konstant mavesaft og galde. Så det ville være bedre for dem at få noget mere hø, hvis de skal have gang i maven hele natten smiley
    Hestens mad er kun i maven ca. 1 time smiley


  • #5   12. jan 2011 Optimalt ses skal føl leve af grovfoder og så deres vitaminer og mineraler.. Har man et føl som er til den tynde side (ikke slanke), som ikke tagert på af godt hø/wrap, er fiber piller et super godt alternativ.. Roepiller er fyld og noget der med fordel kan anvendes til nøjsomme heste, hvis man vel at mærke køber dem uden sukker/melasse tilsat..

    Jeg fodrer selv med Fiber Pellets fra Horselux... Og er meget tilfreds med dets funktion =)


  • #6   12. jan 2011 hej alle smiley

    Nu beder jeg ikke om en foderplan eller spørgsmål om hvordan jeg foder min hest, da jeg har helt styr på dette smiley jeg spørger blor hvad der ville være bedte a foresætte med a give, og det virker som om fiber peller ville være det optimale a give, så det gør jeg smiley


Kommentér på:
roe eller fiber piller??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce