{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Råd og tips til sadel nr. 2 (bomløs) {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger lidt efter en reservesadel, gerne en slags kombi dressur/trekking sadel i bomløs model. Jeg døjer lidt med slid i knæ og hofter, og i første omgang er jeg altså gået lidt på kompromis, fordi jeg valgte en sadel (alm. med bom) som passede Bleik godt.

Men her til sommer kunne jeg godt tænke mig en sadel nr. to, og her tænker jeg en bomløs. Jeg har kigget lidt på cheyenne modellen og synes den ser lækker ud.

http://www.optimalsadel.dk/product_info.php?cPath=47_48&products_id=61&sessionid=132a528bcb4c4ce052a24b06a88969a9

Min hest er temmelig lige i ryggen, svagt overbygget bagtil og er ikke specielt bred i det, selvom han er ved at lægge sig lidt ud. Jeg har brug for en sadel, der ligger optimalt på ham, giver god kontakt og samtidig lidt støtte til mig (især knæ) - dog kan jeg godt lide sadler med en vis frihed i sædet, så den må ikke være for høj bagtil.

Jeg har ikke tænkt på mig at ofre alt for mange penge på den første bomløse, da jeg lige vil finde ud af, om det er noget for ham og mig, men synes den model jeg har fundet, virker ret ok til prisen.

Hvad er jeres erfaring med denne eller lignende sadler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd og tips til sadel nr. 2 (bomløs)
  • #1   12. jan 2011 Jeg har en bomløs topreiter som jeg skifter med!

    Den er jeg super glad for - god støtte til knæ. Den ligger godt på mine heste ja så fandt jeg den billigt på Joras ( 2500 kr. )

    Kan godt forstå at du ønsker en nr. 2. Jeg er godt tilfreds med min bomsadel og bruger så min bomløse til at veksle med.


Kommentér på:
Råd og tips til sadel nr. 2 (bomløs)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce