{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Hvordan kommer man sig over det ? {{forumTopicSubject}}

Jeg starter lige med at sige, at jeg ikke ved om det her hører til her. Så sig endelig til hvis det ikke hører til her smiley

Men det drejer sig om at jeg i julen 1999, under orkanen der var i Danmark. Var ude at ride, ja det var ikke smart det ved jeg og har jeg også lært, men tænkte mig ikke om og undervisningen (rideskolen) var ikke aflyst, så selvfølgelig skulle jeg afsted. Det ender så med at vores port i ridehuset klaprer med dørerne i det jeg rider forbi på hesten og den bliver selvfølgelig forskrækket og løber afsted med mig. Den får mig så smidt af og jeg er så uheldig at jeg lander forkert og ender med nogle skrammer og en brækket arm. Da armen så endelig var normal igen (længere historie), så vidste jeg at jeg måtte op på den hest der smed mig af, og det var jeg så. Efter der har jeg aldrig sat mine ben på den rideskole og troede aldrig jeg skulle gøre det igen. Men nu er min part rykket ud til den rideskole, hvor det skete. Og jeg er ikke meget for at ride i det ridehus hvor jeg faldt af, da jeg føler det kan ske igen og forbedreder mig selv på det, det vil sige jeg spænder helt op. Min part ville aldrig smide mig af med vilje, han passer på mig. Men det sidder bare dybt i kroppen. Jeg troede jeg var kommet over det, da det jo snart er mange år siden. Men det fandt jeg ud af at jeg ikke var første gang jeg red i ridehuset og han blev bange for noget i ridehuset og løb med mig, fik stoppet ham hurtigt igen. Men hoppede så af efter 5 min skridt, da jeg slet ikke kunne samle mig selv igen, da jeg virkelig følte det ville ske igen.

Nu er mit spørgsmål så, hvordan kommer man sig over sådan en ulykke, så man kan ride normalt inde i ridehuset? Jeg ved ulykken altid vil sidde i mig, det har jeg altid vidst et sted, da det dukker op en gang i mellem. Men vil super gerne kunne ride min part inde i ridehuset uden at skulle være bange for det sker igen.
Nogen af jer der har nogle gode tricks?

Undskyld hvis det blev lidt langt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kommer man sig over det ?
  • #1   23. jan 2011 Jeg faldt også af ponyen, på grund af en bi stak hende (det skal lige siges jeg er faldt af 100 gange før) og brækkede mit kraveben. Jeg er nervøs når jeg sætter mig op på hende, har svært ved at slappe af - og ved hun aldrig kunne finde på at gøre mig noget.
    Jeg tror det altid er noget der vil sidde i én. smiley


  • #2   23. jan 2011 Jeg er også faldet af mange gange før.
    Så der er bare intet at gøre ? smiley


  • #4   23. jan 2011 Jeg føler mig sikker med den part jeg har. Jeg havde min rideveninde med idag og lige lidt hjalp det i ridehuset. Jeg har bare ikke mulighed for at ride nogle andre steder, da der er is på vores udendørsbane og han er bange for alt inde i det store ridehus vi har ..

  • #5   23. jan 2011 Tror ikke der er så meget at gøre /:
    For at måske at komme lidt over det så tag ud og rid en hel masse i det ridehus så længe det ikke blæser hvis det er det?
    Og så bare rid som man altid ville ride evt. noget musik i ørene?
    Også bare en hel masse gange.

    Jeg faldt den allerførste søndag jeg havde Fleur i (Fik hende om tirsdagen) what ever smiley
    Men det var den første søndag og vi skulle jo så på vores første ridelejer sammen for at få det bånd mellem os.
    Men jeg ville så lige ride hende om middagen da hun var lidt frisk og glad.
    Jeg tog hende i i ridehuset og min mor hjalp mig op og så mig ride, og det går så fint så fint.
    Men, så kommer der en lyd som hun blev forstrækket over også springer i luften også bare galopere derudaf uden jeg kunne stoppe hende (Både Fleur og jeg havde slet ingen balance) Da hun så kommer ved F og skal hentil A vælter hun så og jeg falder 5 meter væk fra hende, og hun rejser sig op og hopper så over mig uden at ramme mig heldigvis og løber så hen så min mor kunne nå hende.
    Men siden den dag har jeg aldrig kunne få mig selv til at galopere helevejen rundt i et ridehus pga. den "angst" sidder i mig stadig og selvom det er Olivia som der er dem mest rolige spænder jeg fuldstændigt op og er enlig først nu begyndt at galopere et halt ridehus rundt fordi jeg er så bange for at falde med hesten igen.

    Men man skal bare gøre det igen og igen selvom det er svært smiley


  • #6   23. jan 2011 Jeg har overvejet om det vil hjælpe at starte stille og roligt op, her snakker jeg om at skridte der inde i noget tid indtil jeg er helt sikker på det og føler mig tryg, og derefter trave lidt også til sidst galop. Dette foregår over lang tid selvfølgelig. Så bliver man vel vant til at være der inde uden af at der sker noget, eller er jeg helt galt på den ?

    Idag skridtede jeg kun rundt der inde, men kunne stadig mærke jeg spændte op også gør han det jo også. Men jeg stoppede mens legen var god, så vi begge 2 fik en god oplevelse der inde.

    Dørerne lukkes ikke mere inde i det ridehus, der er kommet nogle små låger man lukker. Men han kan nemlig være en tøsedreng en gang i mellem også bliverj eg jo også sådan, lige der inde ..


  • #7   24. jan 2011 Gradvis tilvænning smiley

    Ligesom du skriver ovenfor, så start i skridt og stop med en positiv oplevelse. Og øg det langsomt, i takt med du for trygheden tilbage. Måske det også kunne hjælpe med noget jordarbejde i hallen, hvor du bare leger og hygger lidt med din hest. Og måske longere ham lidt smiley


  • #8   24. jan 2011 Jeg kan sagtens longere ham der inde, have ham løs og hygge med ham, uden at jeg skænker det en tanke. Det er først når jeg kommer op på ryggen af ham jeg spænder op.

Kommentér på:
Hvordan kommer man sig over det ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce