{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skinhealer
  • #1   24. jan 2011 ville putte det på efter turen

  • #2   24. jan 2011 Vi plejer at smørre et lag på når det er mudderet ude. så beskytter det jo mukken og sårene.
    'Så ja det ville jeg gøre!


  • #3   24. jan 2011 Du skal sørge for at vaske det vær dag, og hvis jeg var dig ville jeg kun vaske det og ikke putte skinhealer på..
    For skinhealer sætter sig i mukken og når det bliver blandet med skidt bliver det til sådan noget ulækkert stads som ikke er til at få af igen, og det gør det kune værre..

    Hvis det var mig ville jeg vaske det godt hver dag inden den skulle ind i sin boks (som selfølgelig også skal være ren og ikke våd). smiley


  • #4   24. jan 2011 man må ikke vaske ben for tit ved muk da det spreder sig ved lynets hast ved fugt og varme .. gnid evt noget raps olie på før du rider ud . ja det kommer nemt til at se meget beskidt ud . men det virker . det ligger en hinde så vand og mudder ikke kan komme ind til huden og få muggen til at blusse op. bare lad det sidde til det er tørret ind ca to- tre dage . derefter kan du faktisk frottere det med et håndklæde og så kommer alle mug skorperne af . og så kan du smørre det ind igen .. det virker fantastisk på min som har kronisk muk.

  • #5   24. jan 2011 Altså jeg har sådan noget mukshampoo, og sidste gang var der en frieser (som har meget hovskæg) der havde mug, hun vaskede den 1 gang om dagen i 3 dage og så var det væk smiley

  • #7   24. jan 2011 ok , jeg ville ikke lyde sur . men har en hest med kronisk mug hvor næsten alt er prøvet uden held . og ved rent held fandt jeg ud af at vaske ben for tit ikke duer. det eneste der virker er at holde det nede med rapsolie. det smørrer osse huden så den ikke sprækker og de kommer nye muk angreb.. vi har døjet med det i fem år .. og dette virker bedst af alt vi har prøvet .

  • #8   25. jan 2011 Jeg ville tage det på inden turen også når jeg kom hjem så vaske det lidt også putte noget nyt på:)

  • #9   25. jan 2011 Har ikke læst de andre indlæg.
    Vask hver dag med rent linkent vand, og TØR hesten bagefter. Muk forekommer oftest fordi der er meget fugtigt omkring hestens dårlig (våde folde osv.) når benet er tørt smør skinhealer på. Skinhealer hjælper til at isolere mod skidt og fugt. Dvs at hvis du putter skinhealer på et vådt hesteben lukker du alt fugten inde og giver mukken bedre levebetingelser. Med hensyn til din skovtur. Så vil jeg vaske og smøre bagefter.

    Hvis du vil bruge andet end skinhealer så er koldt havregrød PISSE godt.. Ja, det rigtigt - havregrød! Vores gamle smed brugte det..


Kommentér på:
skinhealer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce