{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Skovtur og bakker...?? {{forumTopicSubject}}

Jeg var på min første skovtur i mit liv idag, fordi der ligger en skov tæt på det hus vi har købt, og der var jo tonsvis af stier og grusveje osv, ofte var det bløde veje, som jeg vil gætte at jægerne bruger til deres 4-hjulstrækkere og det var mest dem vi valgte.... Nu lige idag valgte vi mange af bakkerne fra pga det er meget glat ude lige nu, men vi tog da også lidt bakker, men der var nogle af de bakker hvor bilerne kunne køre, hvor jeg blev i tvivl om om hestene overhovedet kunne bære mig op ad og dem tog vi så ikke idag, men hvis det nu ikke er glat, kan de så godt det... Det var en bakke på cirka 45 grader og måske 20 meter lang.... En ret lang bakke synes jeg selv, men bilerne kan sagtens køre der...??
1000 tark på forhånd.... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skovtur og bakker...??
  • #1   25. jan 2011 Øh, hvorfor skulle de ikke kunne bære dig op ad den? Så længe føret bare er til det.,. Jeg ville være mere bekymret ned af, heheh, men jeg er så bare heller ikke så glad for at ride ned af bakke som op af bakke :o)
    Men jeg har absolut taget nogle stejle bakker rundt omkring, uden problemer :o)


  • #2   25. jan 2011 Okay cool... Tark..... Jamen jeg er lidt en tung rytter og har aldrig prøvet så lange bakker før, har kun prøvet grøfter osv, hvor man lige kan hoppe lidt..... Hehe.....

  • #4   25. jan 2011 ej jannie nu kommer jeg sq snart nord på og tager en skovtur så skal vi ha dig lært at ride bakker smiley

  • #5   25. jan 2011 Hehe... Okay du kommer bare Pia....
    Ja, det var os Gitte.... Hehe.....


  • #7   25. jan 2011 Afsted med dig. Hesten kan sagtens bære dig hvis den er i almindelig træning.

    Hestene kan meget mere end vi tror.

    Og så skal du altså unde dig selv og din hest mange skovture fremover. Det er jo bare fedt at ride i naturen. Hvis du er lidt nervøs for bakkerne, så start i det små og du kan jo altid trække op og ned i starten, hvis det bare ér den vej stien går. Hvis din hest heller ikke er vant til at blive redet i bakket terræn er det nok også en god ide at starte i det små, så den langsomt får balancen på plads.


  • #8   25. jan 2011 altså jeg rider en fin lille islænder på 135cm, og er selv en rytter på lige knap 100kg, og hun kan fint tage mig op og ned, start i det små, så hesten langsomt sætter muskler til det, og så lad hesten selv vælge tempo - hvis den vælger galop opad, er det helt ok, for det er tit nemmest for dem, da de så 'springer' afsted smiley
    held og lykke med de dejlige skovture fremover smiley


  • #9   26. jan 2011 Mange tark allesammen....
    Jeg tog også nogle bakker igår som var lidt mindre, for jeg synes det er vildt fedt, ELSKER både at ride op og ned og min knægt er heller ikke helt trænet til det endnu, så vi tager lige lidt ad gangen....
    Ja Gitte, det var på tide, men nu har jeg jo brugt over et halvt år af år 2010 på knæskade, brækket ben og depression, så nuuuu går det endelig den rigtige vej, JUUHUUUUU.....


  • #11   27. jan 2011 hej jannie
    kan se at set er en tinker du har og de er jo bygget til at arbejde..
    lad hesten selv bestemme tempoet op af de bakker og så kan de sagtens klare det..


  • #12   27. jan 2011 Hehe.... Tark allesammen....
    Men jeg vejer 100 kg..... Og det er min traver jeg ridder tur på.... Synes ikke lige min Tinker er klar endnu.... smiley


  • #13   27. jan 2011 prøv at ride hen mod bakken og så giv den løse tøjler, så skal den nok selv sige fra, hvis det bliver for meget..
    for øvrigt lækker tinker basse du har dig der


  • #14   27. jan 2011 Ja det er også det jeg gør, jeg lader dem få fuld frihed og selv styre farten, men rart at vide, at den også kan sige fra....
    Mange tark, han er VIRKELIG min stej ja... Hihi....


  • #15   28. jan 2011 vi var af sted på distance i karmdal sidste år og blev overrasket at den noget stejl bakke i skoven, og jeg løsnede bare tøjlen og styrede mod bakken og så hende i fuld galop...
    tro hun syntes det er vildt sjovt..


Kommentér på:
Skovtur og bakker...??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce