{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.829 visninger | Oprettet:

Går under bid.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle i heste glade mennesker,,

Jeg søger blot lidt råd, og viden.
Jeg rider en dejlig frieser basse, som har meget stor tendens til at gå lod/under bid. Selv når jeg rider ham for meget løse tøjler, trækker han hovedet langt ned og ind under sig.. Det vildt svært for mig og træne når han gøre det, for tidligere rytter har holdt ham meget stramt ind, da han er meget fremad gående.. Og vil virkelig ikke have han går pakket sammen... Men jeg bliver jo nød til at have en kontakt til ham, og biddet. så hvad gør jeg ??

På for hånd tak.

-Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går under bid..
  • #1   1. feb 2011 prøv at bøje ham godt af og få ham til at suge på bidet smiley
    det virkede godt på min hest smiley


  • #2   1. feb 2011 Jeg ville lave en masse øvelse hvor han får lov til at strække sig helt ud i halsen og søger ned af (:
    Min hest har gjort det samme , og der sagde min underviser at jeg skulle sørge for at ride ham frem og give ham plads til at søge ned , og hvis jeg ville hjlæpe ham lidt på vej så kunne jeg sænke mine hænder lidt og give ham lidt løsere tøjler (:

    håber det kan hjælpe lidt (:


  • #3   1. feb 2011 lige lidt forsættelse på mit svar :b - bøje ham af så han bliver lang i halsen smiley

  • #4   1. feb 2011 Når jeg sænkede mine hænder så starkte jeg dem også lidt frem mod hans mund , så jeg viste hvad jeg gerne ville have ham til , og for at hjælpe ham med at forstå mit signal (:

  • #5   1. feb 2011 Men i mens jeg laver øvelser hvor jeg bøjer ham, hænger han hoved helt vild, og pakket ind. Selvom jeg har helt løse tøjler på ham. Så hvis jeg bare samler tøjler en smule, samler han sig automatisk helt ind. men kan ikke ride ham for lange tøjler, da han "løber" meget. eller er meget fremad gående...

    Men tak indtil videre smiley


  • #6   1. feb 2011 Amalie:

    Jeg er meget opmærksom på, ikke at have for meget fat i tøjlerne på ham.. Jeg her (så vidt det muligt) altid rimelig lange tøjler når jeg rider ham.. prøver at signalere til ham, at han ikke skal være bange for at strække halsen.
    Men tror du har helt ret i det, med at han ike aner hvad han skal gøre af sit hoved.. Har også en lille anelse, at det er derfor han trækker sit hoved helt ned mod jorden.. For hvis han ikke går pakket sammen, så ved ham ikke helt hvad han skal. rider ham så meget jeg kan, med mine ben. Men han er meget stærk fortil. Så det til tider meget svært, at holde ham i benene,. Så bliver lår basserne meget trætte . hehe.
    Men tak for dit svar..


  • #7   1. feb 2011 Det er ret typisk for Friesere, at pakke sig sådan...
    Måske han mangler nogle gode rygmuskler, og derfor gør det.


  • #8   2. feb 2011 Min tinker løb utrolig stærk da jeg fik hende og det var en kamp hver gang, men det var med hovedet oppe og helt stiv..så jeg red næsten en træ-hest..
    Jeg begyndte i skridt med at rose hende (støvsuge-ridning) når hun havde hovedet nede i afslappet tilstand( sagde dygtig med godbid) derefter (dygtig og klø på hals) derefter bare dygtig..Hun fattede det hurtig..Så kom vi til traven og der gjorde jeg det samme...Det var meget tøf tøf trav stille og rolig..
    Den dag i dag har vi fundet et godt tempo og hendes holdning er efter min smag..Det er utolig svært at ride en hest hvor den bare løber afsted,


  • #9   2. feb 2011 Brita J:
    ja du har helt ret, syntes også virkelig det kan være en kamp, når jeg bare føler min frieser løber rundt med mig i ridehuset,... Han er dog rigtig go, til at prøve at høre efter og forstår mig.. Så med nogle gode benmuskler, og en masse øvelse og volter, kan han også komme ned i en helt kort trav. men til tider handler det også om deres muskler, han falder ud af takt hvis jeg ber ham om at gå helt kort trav. men øvelse øvelse... Men tak for rådet, altid rart at høre andre erfaringer....


  • #10   6. feb 2011 ja de vil jo gerne samarbejde og gøre deres bedste, Og de har deres knapper og vi må bare håbe at vi trykker på de rigtige...Der er jo ikke mange ryttere der rider ens:-) Held og lykke I to må jo finde jeres fælles vej

Kommentér på:
Går under bid..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce