{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
369 visninger | Oprettet:

hjælp autoriteter med hesten {{forumTopicSubject}}

Hej:) jeg har nok et problem og ville høre nogen andres menninger helst nogen der ved noget om det:P

Jeg har en hest som er lidt sur på fold den lægger ørene tilbage (ikke tit men heller ikke sjældent) og jeg tror det er fordi den tror den bestemmer så er der nogen derude som har en løsning på det? jeg tror det er kommet af at han ikke rigtig tror på mennesker. han har haft utrolig mange ejere og jeg vil helst ikke sælge ham men hvis nu nogen havde en løsning ville det være rart....
Hans reaktion er at når han gør det lægger han ørene bagud og kan komme mod en mest i trav

En dag var min lillesøster derinde på folden inden vi rigtig vidste problemet og hun dukkede sig sammen da han kom nærmere og han stoppede og lod være han var på en måde ikke interesseret og gik lidt væk hvorpå min lillesøster kunne hente den hest hun skulle hente...!!
han er ligesom føreren i flokken og vil gerne passe på sin flok fra os!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp autoriteter med hesten
  • #1   18. feb 2011 min søsters tidliger pony gjorde noget lignende, med at jage folk ud fra marken fordi den troede den var "lederen"..

    dét det gælder om for dig, er at tage førepositionen fra hesten. det kan godt være det er ham der bestemmer over de andre i flokken, men ikke over dig!! det er vigtigt du har den indstilling. derfor skal du, som enhver anden leder i en flok ville gøre, sætte den på plads.
    derfor er det vigtigt at når hesten kommer løbende mod dig og virker truende, skal du være over hovedet, det er f.eks. en god ide at have en grime eller tov med du kan svinge med. for når hesten løber mod dig, skal du også løbe mod den, (brug gerne stemmen højt, og sving med tovet) så det er dig der jagter hesten!

    når hesten er løbet væk fra dig, og igen står stille, skal du tage kontakt ved at snakke beroligende til den, mens du venligt kommer hen til den.
    hvis den igen begynder at virke truende, gentager du det samme igen (du løber efter den!) og sådan skal du blive ved.
    det vil højst sansynligt kræve en 3-5 gange til at starte med, fordi hesten skal acceptere dig som dens leder!

    det er en god måde at bruge "hestens sprog" på, og det har selv hjulpet ved vores gamle pony!

    håber du kan bruge det! -Mia (:


  • #2   19. feb 2011 tak det vil jeg prøve men det er sikkert nemmere sagt end gjort:P

  • #3   19. feb 2011 ja det er helt sikkert! (:

Kommentér på:
hjælp autoriteter med hesten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce