{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Ridehus - grumset eller gult? Hjælp?! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!
Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg var i weekenden til Landsstævne i Holte og tog en masse billeder. Fordi ridehus billeder altid går galt for mig havde jeg her i gruppen fundet frem til en 'manual'.
Jeg indstilte mit Nikon D40 på program S og satte ISO på 125-200 og gjorde lukkertid så hurtigt så mulig. Men det eneste jeg fik var grumsede og mørke billeder: [IMG] http://i52.tinypic.com/v8o1v9.jpg[/IMG]
Eller grumsede og gule billeder: [IMG] http://i55.tinypic.com/2yzabcw.jpg[/IMG]

Så jeg har virkelig brug for hjælp da jeg gerne vil have en håndfuld gode billeder med hjem fra Hingsteshow i Herning. Er det mine indstillinger, kamera, linse eller andet der er galt med??

Håber I kan hjælpe... På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehus - grumset eller gult? Hjælp?!
  • #1   28. feb 2011 - Kigger med!

  • #2   28. feb 2011 Nikon D40 er ikke særligt egnet til ridehusbilleder - måske er banen i herning så oplyst, at d kan få nogle billeder med hjem alligevel.

    Det bedste resultat får du med et lysstærkt objektiv (blændetal 2,8 og helst mindre).

    Prøv med

    S-program,
    ISO 800-1600,
    Lukkertid: 1/125-1/250 sek
    Undgå at bruge for meget zoom, da blændeåbningen bliver mindre når du zoomer ind (på objektiver med variable blændetal).
    Sæt AF på AF-A eller AF-C og følg hesten med kameraet så baggrunden bliver sløret istedet for hesten.

    (",)


  • #3   28. feb 2011 Med Nikon D5000 kan du bruge ISO 1600-3200 - prøv dig frem jo højere ISO jo mere grumsede bliver billederne, men det kan være nødvendigt for at kunne tage billeder i det hele taget.

    Lukkertiden kan nok også sættes på 1/250 på et D5000.

    Ellers så prøv med (På Nikon D5000):

    A-programmet
    laveste blændetal
    ISO 1600
    og se hvad lukkertiden ender på Hvis den nærmer sig 1/500 sek, så skru ISO ned på 800...

    (",)


  • #4   28. feb 2011 Med hensyn til den gule farve, så skal du prøve dig frem med hvidbalancen. Jeg er ikke helt sikker på, hvad der er bedst, men inde under WB kan du prøve med glødepære eller lysstofrør (de to lige efter AUTO på D40).

    (",)


  • #5   1. mar 2011 Du skal bruge høj ISO når der ikke er meget lys ..

  • #6   1. mar 2011 HRK's (holte) ridehus lys er lidt underligt når man skal tage billeder, så de bliver tit sådan der - somme tider bliver de bedre. Men synes ikke rigtig det gør noget, for billedet er jo skarpt og man lægger ikke rigtig mærke til at kvaliteten er sådan. - Men jeg synes det første link er det bedste, hvis du skal tage billeder næste gang (mht. det du har sat dit kamera på) smiley

Kommentér på:
Ridehus - grumset eller gult? Hjælp?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce