{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Hjælp til navn, ny historie {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er begyndt på en ny historie som jeg har udarbejet gennem nogle 'visioner' jeg har haft, og jeg har bl.a. fået skabt en mandsperson (eller nærmere en dreng nær de 18-20 år). Han er fuldstændig færdigskabt i mit hoved, og måden jeg bedt kan beskrive ham, både udseendesmæssigt og personlighedsmæssigt, samt hans historie, er nok at spørge jer om nogen af jer har set Avatar: the last airbender (tegnefilmserien på Nichelodonen). Min person er næsten en tro kopi af indbetvingeren Zuko (dog med nogle lidt andre træk hist og her) http://th09.deviantart.net/fs10/300W/f/2006/326/d/4/Zuko_by_c_dy.jpg

Før nogen begynder at tænke at jeg bare har stjålet idéen, så vil jeg først sige, ja det kan da godt være at jeg har det, men som sagt så kom personen fuldstændig færdigskabt ind i mit hoved og han blev så som Zuko. Og jeg har fuldstændig forelsket mig i den karakter, og er ikke særlig glad for at bytte ham ud (min karakter har også et ar i ansigtet og op ad begge arme, tre lange rivemærker).

Men da jeg ikke også vil kopirer navnet, af forståelige grunde, og det at jeg stadig gerne vil have min karakter unik, sidder jeg nu med tre navne som jeg synes ret godt om. Problemet er bare at det ene af navnene er brugt i en allerede meget kendt TV-serie og de andre klinger ikke så godt som jeg synes det første gør.

Navnene og deres betydning:
Damon[at tæmme]/Amon[den gemte]/Ares[mand]

Håber at I vil hjælpe mig og kan se bort fra min karakteristik smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til navn, ny historie
  • #1   4. mar 2011 Hmm.. Vil nok sige Damon (Er det TVD der er en kendte TV-serie du hentyder til?) Eller, til nød Amon (:
    Men er solgt til navnet Damon, måske også fordi jeg er The Vampire Diaries freak smiley Men synes du skal tage det alligevel smiley


  • #2   4. mar 2011 Ja, det er Vampire diaries smiley Og jeg kan også bedst lide Damon (min bror med) og har også valgt det, og ellers ville det også blive Amon.

    Men hvad synes du/I egentlig om at jeg bruger en person som egentlig allerede er ''opfundet'', om ikke andet én der minder ret meget om?


  • #3   4. mar 2011 Det kommer meget an på om deres personligheder minder om hinanden/er ens. Så ville jeg sige at det går lidt over i ''fanfiction''. Hvis de ikke gør, så er det vel ikke så underligt. Der findes så mange forskellige personkarakteristikker. Det er svært at ''opfinde'' en der ikke allerede er brugt. Og jeg har da også taget en der mindede meget om Damon (min er bare ondere) og så brugt ham. Og på et tidspunkt når man har skrevet lidt, fr personen jo en del af dig og din skrivemåde ind i sig, og bliver sin egen person. Det er i hvert fald min erfaring smiley

  • #4   4. mar 2011 Ja præcis smiley
    Min person er så ikke inspireret af Damon fra VD (jeg har hverken læst eller set serien, så det er ikke så mærkeligt), min person er udelukkende inspireret af Zuko fra Avatar: den sidste luftbetvinger (som vist på billedet) og det er nok både udseendesmæssigt og lidt personlighedsmæssigt, men deres livshistorier er forskellige og der er også lidt forskelle i deres personligheder. Men udseendesmæssigt er de stort set ens.
    - Det jeg også tænker lidt på er at Avatar ikke er udgivet som bog (i så fald er jeg dybt interesseret i at vide hvor man kan få fat i bøgerne) og da min historie er tænkt som bog (selvfølgelig drømmer jeg også om at se min historie som film, men et skridt ad gangen ;b) og det ikke er helt ens, ved jeg ikke om forskellen også blive lidt større. smiley


  • #5   4. mar 2011 Det vil den sandsynligvis. Man ligger jo en del af sin sjæl i sine personer smiley

  • #6   4. mar 2011 Præcis smiley

  • #7   4. mar 2011 Men det er dét der er så irriterende ved at skrive historier, man kan snart ikke skrive noget unikt mere, uden at der er allegorier til en anden historie smiley Ikke engang Harry Potter er unik (dens plot minder meget om x-men og en anden jeg ikke kan huske). Ej heller Eragon (den minder meget om Ringenes Herre, og nu hvor vi er ved det, faktisk også Avatar. Jeg har lagt mærke til mange sammenfald i Eragon og 'den sidste luftbetvinger').

    De eneste historier jeg vil sige er unikke er nok Ringenes Herre og Romeo og Julie (selvfølgelig, den er jo fra ruderkongens tid så der var jo fin plads til unikke historier), og muligvis også Twillight. (det er så dem jeg har læst)
    - Men Fantasy og kærlighedsromaner er simpelthen blevet så svære fordi at der er kommet så mange smiley


  • #8   4. mar 2011 Det er ikke engang løgn. For at de skal være unikke skal man opfinde sin egen verden, der ikke engang må ligne vores. Det er faktisk virkelig irriterende -.-

  • #9   4. mar 2011 Meget. Så respekt til dem der kan smiley

  • #10   4. mar 2011 Ja smiley
    - Vil faktisk rigtig gerne læse noget du har skrevet! smiley


  • #11   4. mar 2011 Kijofreg
    Det var faktisk ik nogen dårlig idé med Damien smiley
    - Jeg har mest af alt valgt Ares fra fordi at jeg ikke synes at det passer lige så godt til min person. Når jeg hører Ares tænker jeg på den græske gud, og jeg tænker mere på en mand der ved hvem han er og er afklaret med det, og det passer ikke på min person der er en mand, men dog stadig en dreng der ikke kender sig selv. Så var der Damon og Amon, men da jeg syntes at der manglede en stavelse i Amon, eller i hvert fald at det lød lidt forkert, valgte jeg Damon, fordi at det lyder lidt mere drenget, men stadigvæk mandigt, uden at være for ''fladt'' samtidig med at jeg får en fornemmelse af at det rummer både godt og ondt, hvilket passer perfekt på min karakter. Damien kunne også være et alternativ, men synes ikke at det rummer den karakterstyrke som Damon gør. Og dette har ikke noget med VD at gøre, da jeg ikke kender til dén Damon. (Navnet kom faktisk til mig, da jeg søgte på en bestemt betydning, og synes allerede der at det var godt).

    Så jeg tror at jeg vil satse på Damon, selvom det andet også var et godt alternativ smiley Og måske vil jeg bruge Ares i en anden sammenhæng, da jeg også selv synes at det er et godt og karakterfast navn. Og desuden, hvis jeg nogensinde kommer så langt som til en udgivelse og navnet ikke falder i hak, så kan jeg jo altid ændre det, og så skal jeg nok huske Damien. Men lige nu siger min mavefornemmelse mig at Damon er 'the one' smiley

    Og ja, Twilight er nok også en nyfortolkning af ældre vampyrhistorier. Men det understreger jo bare pointen med at ingen bog er unik. smiley


  • #12   4. mar 2011 Synes også du skal tage Damon. Damien, der tænker jeg på en 15 årig, meget usikker dreng? For some reason smiley

  • #13   4. mar 2011 Hehe nåh, den havde jeg ikke set komme smiley

    Men jeg er gået i gang med plottet og det blir Damon. Det passer rigtig godt, synes jeg smiley


  • #14   5. mar 2011 YES! smiley

Kommentér på:
Hjælp til navn, ny historie

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce