{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Helt grå af skidt :S {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Har lige brug for lidt strigle-tips eller noget..
Min 2 års har en MEGET lang vinterpels, men er nu begyndt at fælde en lille smule (ikke vildt meget).
Jeg strigler ham nogen gange om ugen, som jeg plejer, men han er begyndt at blive meget støvet/grå inde under pelsen smiley Man kan ikke få det væk selvom man bare strigler og striger i laaang til.. Er næsten sikker på at det IKKE er fordi han fejler noget osv.. For der er hverken skæl eller svamp at se nogen steder i pelsen.
Det er sådan grå-hvidt i det. Og det er først begyndt at komme nu her hvor det er blevet varmere i vejret.

Har i nogen gode råd til hvordan man kan få det meste af det væk, uden at vaske ham? (det er for koldt at vaske ham nu her)
Har tænkt på om showshine eller det der tørshampoe evt kunne hjælpe lidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helt grå af skidt :S
  • #1   8. mar 2011 Jeg bruger en lammeskinds handske til at få støvet væk med men ofte er der ikke meget at gøre i den laaaaaaange pels.

  • #2   8. mar 2011 Min har samme "problem" jeg gør ikke noget ved det, han skal have lov til at rende rundt og bare hygge sig og det irriterer jo ikke ham, men kun vores øjne.. smiley Men ja det er træls at man ikke kan strigle dem pæne, men sådan tror jeg bare det er lige nu,,

  • #3   8. mar 2011 Er du sikker på det ikke er hestens naturlige "fedtlag" som kommer frem. Det gør det ved mine, når jeg strigler.
    Det beskytter jo hesten, skal man huske på.


  • #4   8. mar 2011 Jo, det er nok bare hans naturlige fedtlag, som er begyndt at komme frem nu her hvor han skal til at skifte pels..

    Jeg har egentlig heller ikke noget imod at han ser lidt pjusket ud, da han jo bare er en plag... Men er bare træt af at andre folk ofte spørger om han er syg osv, fordi han ser så pjusket ud i pelsen..


  • #5   8. mar 2011 Sådan tror jeg de fleste plage ser ud, når de fælder.. ja også ældre heste.
    Lad være med at tage dig af det. ;0)
    Så længe det bare er fældniing og ikke sygdom, så er hesten jo helt naturlig.. ikk.
    Min shetter er pt. helt hvid på ryggen, da hun fælder og klør sig på et træ.
    Alt hendes fedtlag er kommet til "overfladen".


Kommentér på:
Helt grå af skidt :S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce