{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

at føle sig ensom {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har længe gået og tænkt og har lyst til at dele mine tanker med nogen.
Hvor skal man dog begynde..Sagen er at jeg føler mig lidt forladt og til tider alene. Jeg har da nogle enkelte rigtig gode venner så det er ikke fordi jeg ikke har noget netværk. Det er bare som om at jeg ikke helt rigtigt er en del af netværket.

Alt det her er noget jeg har tænkt meget over de sidste par måneder. Dette bunder blandt andet i at det altid er mig som skal tage kontakten op. Det er yderst sjældent at nogen kontakter mig for at høre om man har lyst til at lave noget sammen. Jeg kan ikke lade være med at tænke om det er normalt eller bare mig?
En anden hændelse var min 25 års fødselsdag i januar. Jeg bor pt. i Viborg pga. uddannelse men kommer fra København. Har boet i Viborg ca. siden 2008.
Jeg tænkte at min fødselsdag var den perfekte anledning til at gense de venner man måske ikke lige får set så ofte nu afstanden er så stor og jeg skulle jo alligevel hjem til mine forældre for at fejre det med familien. Jeg sendte både sms'er ud og oprettede sådan et facebook event. Jeg var faktisk helt oppe på 40 mennesker. Jeg inviterede 3 uger i forvejen og inviterede til en søndag eftermiddag.
Der var så bare kun 5 mennesker der dukkede op smiley

Det har tynget mig utrolig meget ned lige siden og jeg har prøvet at lægge mærke til hvordan mine venskaber egentlig står til.
Jeg har virkelig svært ved at vurdere om alt det her er normalt eller om jeg bare er en kedelig person som åbenbart ikke er værd at kontakte.

En af mine veninder fylder så 25 her om lidt og ved allerede nu at der er op mod 10 mennesker der er med i en kæmpe gave til hende. Jeg ved det fordi jeg selv er med i gaven. Jeg fik ingen gaver til min fødselsdag. Hun holder ikke engang noget fødselsdags tam tam.

Det er dybt frustrerende. Jeg frygter fx også altid mine ferier fordi når jeg er i skole er jeg sammen med mennesker og vi har det godt. Det føles som om at være en del af nogen men lige så snart der er ferie er man efterladt til sig selv medmindre man selv tager kontakten op..

Er det overhovedet rigtige venner hvis de aldrig tager kontakt med en på eget initiativ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at føle sig ensom
  • #1   14. mar 2011 øv kan godt forstå at det tynger dig:-( og vil give dig ret i, at det ser lidt mærkeligt ud? Hvordan formulerede du din fødselsdags event? hvad spørg du om når du ringer til en du gerne vil lave noget sammen med? Måske er tiden inde til at gå ud og søge nye bekendtskaber og møde nye mennesker, er der ikke nogen fra skolen du kan snakke med?

  • #3   14. mar 2011 Hej Anne Sofie, har læst mange af dine indlæg og jeg syntes helt bestemt at du virker som en skøn person smiley Selfølgelig er der masser af venner og veninder til dig derude. Syntes ligesom Malene og Lone, at du nok trænger til at "rydde" lidt op i venskaberne. Det er også træls altid at være den der skal ta kontakt. Kender det også selv og indimellem må jeg også kaste håndklædet i ringen, især det med at have fælles venner med gemalen, det er bare ikke altid at man passer sammen. Skidt med hvor mange venner man har, det er bedre at have få men rigtig gode venskaber. Syntes igennem årerne, at jeg har fået m,ange nye venner. Tror også på at man kan "vokse" fra hinanden, efterhånden som man flytter sig i livet. Er sikker på der er mange nye venner der venter på dig, Kh Anne

  • #4   14. mar 2011 Anne Sofie T :

    Jeg stod sidste år, i akkurat det samme dilemma som dig. følte mig som dig ikke rigtig om en del af et netværk. havde da en venne kreds med hvor det altid var mig der skulle tage kontakten.,

    jeg fyldte så 25 og tænkte at det da skulle fejres, med en stor fest for alle de dejlige mennesker jeg havde i mit liv. jeg inviterede op imod 50, og ventede, og ventede og ventede..... men ALLE havde en eller anden undskyldning for ikke at deltage. det endte derfor med at jeg ikke fik fejret at jeg blev 25, med mine venner. Jeg fik ikke nogen tillykke med fødselsdagen opkald/sms/mail what so ever ... jeg var så skuffet!, vred og ked af det.

    efter denne oplevelse tog jeg den svære belslutning ar rydde op i min såkaldte venne kreds.... mange blev dybt fornærmede, men eg var simpelthen nået til et punkt hvor jeg bare ikke gad finde mig i mere... hvad er det for nogle venner der ikke engang gider fejre at man bliver 25?!... så ud med dem...

    Og gud hvor var det en lettelse at få det sagt... det hjalp helt vildt. havde det selvfølgelig dårligt lige i starten. men jeg savnede dem egentliig ikke. så den beslutning jeg tog var den helt rette for mig...

    så mt råd er. Få snakket om det, fortæl hvor skuffet du er mht fx din fødselsdags, hvor ingen gad bakke op om dig, plus hende som skal ave en kæmpe gave, selv om du ingen fik...at du til tider føler dig uden for. få det hele lagt på bordet.

    hvis de ikke kan se at det er noget som virkelig går dig på, men af fejer det med at du er hysterisk eller hvad det nu kan være, synes jeg bestemt du skal overveje at rydde op i din venne kreds...

    hilsen Lena som ryddede op og nu kun har venner som er der 100%!


  • #5   14. mar 2011 Tusind tak for alle jeres svar. Det lyder som en ganske fornuftig idé at "rydde op" i sine venner.
    Det er spøjst for jeg kan sagtens få lavet aftaler med folk og det er hyggeligt når man endelig er sammen. Der er bare ikke meget i et venskab når det kun er en selv som holder liv i det..

    Jeg har tænkt mig at skrive et personligt brev til to veninder jeg holder meget af og fortælle at jeg værdsætter dem og hvordan jeg går og har det..Jeg vil bare gerne have at de ved hvad de betyder for mig...
    Det er også så lang tid siden jeg har skrevet et rigtigt brev man kan sende med posten smiley

    Det er en underlig følelse når man finder ud af dem man troede var venner ikke var venner alligevel..


  • #6   14. mar 2011 Vil starte med at sige, at jeg tror, jeg fuldt ud forstår, hvordan du har det. Jeg har også selv meget ofte oplevet at være hende, der bliver brændt af til fordel for noget sjovere, hende der stiller alverden på benene for blot at få en lang næse, når ingen dukker op osv. Og i mange af mine venskaber har det altid været mig, der har skullet tage kontakt, snarere end mine veninder, der har taget kontakt til mig.

    Det er også noget, jeg har funderet RIGTIG meget over... for hvad var der dog galt med mig? Hvorfor var der ingen, der gad mig? Var jeg så meget anderledes og mere kedelig end alle andre?

    Men jeg tror, der er flere elementer, som bør tages med i betragtning. Dels tror jeg, det handler om at vælge de "rigtige" venner; dvs. venner som har lidt af de samme interesser, som man selv har, og som man svinger godt med. Der ud over tror jeg, man skal koncentrere sig om de venner, der viser sig at være "rigtige" venner; dvs. dem som man ved, man altid kan regne med - også selv om man måske ikke lige taler sammen hver dag; der er jo stor forskel på, hvor travlt folk har i hverdagen med arbejde, fritidsinteresser osv., så det behøver ikke altid være manglende vilje og lyst, der er årsag til, at folk ikke tager kontakt.

    Så ja, i bund og grund tror jeg, du - som stort set alle andre, der har sværet, også er inde på - først og fremmest skal få sorteret lidt ud i dine venner. Hellere få, nære venner, end en hel gruppe folk, som kun gider en halvdelen af tiden, når de ikke har noget mere spændende at give sig til. smiley

    Der ud over tror jeg også, det er vigtigt at kunne være åben og ærlig overfor sine venner, hvis de gør en ked af det... Det er ok at kontakte en ven eller veninde og være ærlig omkring, hvad man føler. Eksempelvis: "Det gjorde mig rigtig ked af det, at du aldrig dukkede op til den fødselsdag, jeg inviterede dig til, for jeg holder af dig og ville gerne have set dig!" Andre mennesker er ikke tankelæsere, og det kan ind imellem være svært altid at kunne regne ud, hvad der foregår indeni en ven eller veninde; ikke engang selv om det måske er en person, men mener at kende godt.

    Så ja; jeg tror, det du skal gøre (og som jeg i øvrigt også selv skal blive bedre til) er dels at være åben og ærlig omkring, hvordan du har det, overfor dine venner, men helt klart også at få sorteret ud i dem, så du bruger din tid og din energi på de rigtige venner. smiley

    Nu kender jeg dig kun herinde fra, fra de indlæg du har skrevet, men jeg synes, du virker som en rigtig sød pige, og jeg har meget svært ved at forestille mig, at det er dig, der skulle være noget galt med. smiley


  • #7   15. mar 2011 Kære Anne-Sofie.

    Jeg nikker også gendkendende til det du skriver, og ja jeg har også soteret godt og grundigt ud i min vennekreds, det er super hårdt, men man ved også inderst inde når det er tid. Jeg er heldigvis en meget ærlig person, og er ikke bange for at sige hvad jeg mener, også når dte er meget svært, men tro mig selvom man kan er det ikke altid man bør sige sanheden, det lærer man med tiden, og jo jeg har også fået nogle gevaldige knubs undervejs.
    Jeg vil give Louise helt ret, jeg følger også altid dine indlæg, og du virker bestemt som en pige med ben i næsen, og jeg er 100 % sikker på, at det ikke er hos dig problemet ligger, så fat mod, hagen op, og få så ryddet ud i de der såkaldte venner, så er jeg sikker på at der bliver plads til nogle rigtige venner :o)
    Kh. Karina


  • #8   15. mar 2011 Det varmer så hjerteligt meget at læse hvad i skriver..Tusind tak for jeres svar.
    Det er egentlig også lidt sjovt at høre at man er "kendt" herinde. Sådan noget tænker man jo slet ikke over så det er da lidt af en positiv overraskelse. At der er nogen som lægger mærke til en..

    Jeg har fået skrevet et langt brev til to af mine gode veninder og tror jeg vil få håndskrevet det her til aften så jeg kan sende det afsted i løbet af ugen. Det er bare sådan et "jeg er glad for at i er mine veninder" brev.. Så nu vil jeg bruge mine kræfter på dem jeg ved er mine venner. Yde en indsats for dem og nyde deres venskab..Om ikke andet finder jeg nok ud af hvem der er værd at beholde og hvem der ikke er.

    Jeg glæder mig også sådan til den dag jeg kan få mig et kæle dyr og hest. Der er bare noget ved det selskab dyr giver som er så givende på trods af ansvaret som selvfølgelig også følger med. Ridning og samværet med heste for mig er lidt lige som balsam for sjælen..


  • #9   15. mar 2011 Det lyder som en rigtig god plan, du har fået lagt dig. Er sikker på, det vil kunne betale sig at ofre din tid og energi på de venner/veninder, som virkelig betyder noget for dig, og som du ved, er dine venner. smiley

    I øvrigt kan jeg godt forstå, du glæder dig til at få dyr.... Dyr giver en helt unik form for selskab, som man faktisk ikke kan få på anden vis. Jeg kunne ikke undvære mine. smiley


  • #10   15. mar 2011 smiley tja kan godt fange hvad du skriver, og tænker det også nogle gange, for man skal nogle gange nærmest tvinge folk til at komme når man holder fest.
    Ved dog også som tiden går, at det ikke fordi folk vil skuffe mig, de bare ikke i det samme sociale gear som mig.
    Jeg elsker en god vel arrangeret fest. hvor der styr på tingene.
    Ikke mange af dem jeg kender, vil være i stand til at arrangere dette. og selv hvis de var, ville de så have interesse i det?
    Så ja kan sagtens følge dig, og man skal forsøge at holde forbindelsen til sine nære venner. ikke at man skal afskrive den store den del, men priotere hvor meget tid og hvor mange kræfter man gidder bruge på dem. Tid er ikke noget der hænger på træerne.

    Syntes du at du mangler noget i dine ferier. så kan jeg anbefale dig at melde dig ind i en klub. har aldrig haft så lidt weekend fri og ferie, som efter jeg blev medlem af 4H
    Så det kunne du jo prøve, tror du meget social efter hvad du skriver, man må bare acceptere ikke alle har samme behov smiley
    Du velkommen i vores klub hvis du fra sjælland, så skal jeg hurtigt få dig aktiveret hehe


Kommentér på:
at føle sig ensom

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce