{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Overvejer salg af min hest {{forumTopicSubject}}

Ja jeg overvejer kraftigt at sælge min lille Pelle, da jeg ikk syns jeg kan give en unghest det den har brug for, hvilket givet mig en klump i halsen og det gør så ondt at tænke på at han skal væk fra mig, hvis nu han skal det.
Han er lidt af en nervøs hest, og ikk egnet for små børn da han er meget stærk. Jeg er bare gået hen og blevet lidt bange for ham når jeg skal ride på ham,, og han er altså kun 127 cm... ja jeg er en kylling men wha pokker skal jeg gøre smiley vil jo ikk af med den lille fis men føler heller ikk altid at jeg har råd, tid eller noget til at ha en hest...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer salg af min hest
  • #1   22. mar 2011 Når du er kommet til en punkt hvor du overvejer at sælge, og når du er begyndt at være bange for ham, og ikke kan give ham hvad han har brug for, har råd eller tid... Så syntes jeg at du har dit svar lige der.

    sælg ham, lad ham komme til en ejer som ved hvordan en plag skal trænes og udfordres, og som har tiden som der kræves af en unghest.

    Ved det er en svær beslutning at tage, men tænk på hvad der er bedst for hesten.


  • #2   22. mar 2011 enig med pernille

  • #3   22. mar 2011 Det ville være egoistisk ikke at sælge . Man skal altid tænke på hesten og ikke sine egne følelser selvom det er hårdt og svært . Stod selv i samme situtation for en del år siden og det var det bedste for min unghest at blive solgt, selvfølgelig savner jeg hende men det var god for os begge , jeg kunne stoppe med at have dårlig samvitighed og det dejligt smiley

  • #4   22. mar 2011 enig med pernille

    tænk på hesten..


  • #5   22. mar 2011 jeg tænker oss på hesten, for der er lige den detalje at han er meget afhængig af mig... smiley og han stoler meget på mig, men bare ikk nok til ikk at være nervøs men det ligger jo så oss til ham

  • #6   22. mar 2011 Har lige snakket med min meget kloge søster, som oss underviser mig på Pelle, og hun siger det går så godt li nu og han er ved at få tilliden til mig rigtigt tilbage... hun syns det ville være ego AT SÆLGE for hun siger det er det samme som at give op og det ville være egoistisk af mig at give min hest op fordi jeg er bange for at ride lidt på ham bare fordi han ikk kan li plastik, hunde og cykler....

  • #7   22. mar 2011 Jeg kan ikke give din søster ret, det vil være egoistisk at beholde en hest som du er bange for at ride, for din nervøsitet overføre du til hesten, og det kan meget vel være deror at han er bange for de ting. og længere tid med en nervøs rytter, det gør hesten mere nervøs, det lyder som om du ikke er klar til en hest som denne, og en hest er som rytteren, har et behov for et godt match, og nervøsistet fra begge sidder er ikke et godt match, men det er kun min mening.

    Du burde måske får en mere rolig hest, som passede til dig temp. og erfaring, hvor du kan lære af hesten, istedet for den anden vej rundt når du ikke har tilliden og trykheden ved ham.


  • #8   22. mar 2011 jeg har en hel del erfaring med heste men er bare kommet ud for en masse styrt der har gjort mig bange

  • #9   22. mar 2011 jeg tror desværre ikke at du vil få selvtilliden tilbage hos en hos du ikke føler dig sikker med, hvis i får et slemt styrt igen, så vil det måske gå helt galt.
    Var du min veninden eller søster, så ville jeg råde dig 100% ærligt til at få en hest som du føler dig 100% sikker med, og lade hesten hjælpe dig med at få selvtillid.


  • #10   23. mar 2011 hej Trine

    Jeg føler med dig, jeg stod lige som du, og havde en masse tanker om at sætte min unghest til salg han stod til salg i et år og jeg prøved alt imens, men jeg synes ikke det blev helt godt, jeg havde haft ham siden han var 9 mdr. men han fik smidt mig af anden gang jeg skulle sidde på ham, og jeg slog mig så slemt, at jeg ikke kunne komme op på ham med det samme, 1 lille mdr. tog det mig at komme mig fysisk, men jeg kom aldrig op på ham igen. nu har jeg byttet ham væk, han er i fuld sving med tilridningen hos den nye ejer, og jeg har fået mig en sød hoppe der er mere rolig som jeg kan starte forfra med. De først par dage var jeg helt knust over at han ikke var her mere, men nu har jeg fået mod på at ride igen og synes det var det rigtige at gøre. Du kan prøve at gøre som din søster siger men mon ikke du inderest ved at det aldrig bliver helt godt imellem dig og din pony. Du giver ikke op, du er bare realistik og kan se at I begge trænger til at komme vidre. Måske skal du se om du kan bytte ham væk for en sød hest, det er nemmelig ikke så nemt at sælge lige nu men der er rigtig mange der gerne vil bytte. Hvis man ser økonomisk på det så er det svært at bytte, jeg tabte penge på mit byt men jeg fik det jeg havde brug for hvis jeg stadigvæk skulle ha hest. pøj pøj


  • #11   23. mar 2011 jeg ville gøre som din søster siger. jeg syntes også at det er synd for ham hvis han er tryg ved dig og har tillid til dig, og så du vælger at bryde den tillid og tro i har sammen ved at sælge ham, keep the faith! hav nogle gode stunder og tag det roligt så tror jeg at det hele kommer til at gå smiley

  • #12   23. mar 2011 jeg tror jeg vælger at gøre som min søster siger.. give ham et års tid så jeg kan se om det nu ikk nok skal gå og der er jo ikk så langt at falde hvis jeg falder af smiley

  • #13   23. mar 2011 godt at høre ! smiley

Kommentér på:
Overvejer salg af min hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce