{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Puha! dårlige nyheder... {{forumTopicSubject}}

Nå, så er det min tur til at skrive en ærgelig opdatering på min travhyps.
Jeg har haft Hevia til låns med forkøbsret siden september 2010, og havde en klar forventning om at skulle købe hende til sommer.
Så i går fik jeg vaccineret og ordnet tænder på hende, og tænkte at jeg nok hellere lige måtte få tjekket op på hendes generelle helbred, med en mindre handelsundersøgelse. Så hun blev bøjeprøvet, hvor hun desværre viste sig at have tre anmærkninger på venstre forben og 1 til 2 anmærkninger på resten af benene ... smiley
Sune mente at det var i koderne, og nu er problemet så at hun nok ikke kan holde til at blive reddet som dressur, spring eller distance hest, hvilket har været min idé. Pt er der ikke nogen halthed når jeg rider, men hun vil fx ikke kunne gå igennem et dyrlægetjek i distanceridning, samt alt for samlet ridning og små volter. smiley
Nu står jeg så i et kæmpe dilemma, for havde sat mig 100 procent op på at det skulle være hende, men skal hun fortsætte som ridehest skal der som minimum behandles i koderne og aner ikke om det overhoved virker eller om det er noget andet.
Er der nogen der har erfaringer med de her kodebehandlinger på jeres travere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha! dårlige nyheder...
  • #2   24. mar 2011 Stakkels jer desværre har jeg ikke erfaring på dette område men til distanceridning laver de ikke bøjeprøve !! til kontrol ved dyrlæge ser de om hesten er dehydret, måler puls, samt om den er øm i ryggen, så løber du en tur frem og tilbage og så må du ride.

  • #3   24. mar 2011 jeg har aldrig haft en traver der IKKE er blevet behandlet.. Min hybris blir fx behandlet en gang hver anden måned ca.. det virker super godt, men blir hesten brugt meget hårdt (fx til løb) skal der gen behandles efter noget tid.. det er jo fordi at hesten ikke producere nok ledvæske (el for meget) og når der enten er for lidt el for meget går det jo ind og gør hesten øm.. tror det er meget få steder du kan finde en brugt løbs hest der kan gå igennem en bøjeprøve..

    vil starte med at foreslå dig at købe nogle back on track bandager til hende, og lade hende gå i boksen hver nat med dem på. el i små perioder over 4 dage hvor hun har dem på 24 timer i døgnet..

    Du kan også købe noget arnika el andet varme creme og varme direkte på de dårlige led, da varmen går ind og gør hendes krop opmærksom på at der er noget galt, og så vil den gå ond og danne en smule led væske af sig selv..

    Min Hybris får back on track på 4 dage op til løb, og der er er en kla forbedring hver gang hun har gået med dem.. (hun blir dog stadig behandlet, bare ikke så tit som hun blev inden jeg begyndte)

    Vil ikke afskrække dig, for hvis hun skal bruges som ridehest kan det meget vel være at det kun er en engangs forstilling at hun skal ledbehandles, da hun jo ikke skal anstrenge ledene så meget ved exempeltvis distance som i løb..

    Det er meget svært at sige, og det har sune nok os forklaret dig..

    Din hest er ikke halt som du siger, så ville klart prøve lidt varme og bandager og se om det har nogen effekt smiley

    Håber jeg har kunne hjælpe.. - og håber ikke du "dropper" din hest helt pga det...


  • #4   24. mar 2011 ond = ind

  • #6   24. mar 2011 jeg kan også anbefale Back On Track

  • #7   24. mar 2011 men som tanja også siger, så mønstre de kun til distance, de bøjeprøver ikke...

  • #8   24. mar 2011 Jeg har heller ikke meget forstand på det der distance, men spurgte sune om det og han sagde at hun pt ikke ville kunne. Nok fordi det jo er efter en belastning at de blir tjekket, og så vil det venstre forben især nok være overanstrengt kan jeg forestille mig, så hun nok blir almindelig halt?
    Hun går på døgnfold, så det ville være lidt problematisk med staldgamacher/bandager, men er der nogen derved om man kan får ridebandager med BoT?
    Mht. om det er knogleforandringer, så ved jeg det ikke, da det blot var sunes skøn at haltheden kom fra koden.
    Team Nøhr: Det lyder godt at de omtalte indsprøjtninger har så stor effekt. Jeg håber virkelige at det kan hjælpe hende. Uanset håber jeg at kunne beholde hende, og så måske trække et føl på på hende, men det var oprindeligt min idé at hun skulle være min ridehest, men nu må vi se.
    Har lige snakket med ejeren, og hun vil ta en snak med sune så vi kan finde ud af hvad der skal ske fra nu af...


  • #9   24. mar 2011 du kan få alt fra bot

  • #10   24. mar 2011 Om sommeren el når det ikke er smattet har vi også de alm stald bandager på på fold smiley bare sørg for det ikke er smattet så der kan komme snavs ind under og gnave hul på hende...

  • #11   24. mar 2011 hvad med at få sælger til at give et nedslag i prisen? så kan du jo købe hesten billigt og se hvordan det går.... herhjemme siger vores dyrlæge knap så pæne ting om bøjeprøver.... og helt ærligt, så må jeg indrømme at undertegnede der nærmer sig de 30 somre nok heller ikke selv ville trave helt rent efter sådan en bøjning...

  • #12   25. mar 2011 Dyrlægen (sune fra faxe) sagde at han ikke havde taget hårdt fat, for ja, alle kan blive halte af en bøjeprøve. Havde også forventet at hun ikke var helt ren, da hun jo har gået løb og er 12 år, så det er nu slid begynder at vise sig... Jeg har snakket med ejeren igen i dag, og hun er meget forstående. Nu snakker hun med dyrlægen, og så får vi taget røntgen som hun betaler og så tar vi det derfra, håber bare at det ikke er noget alt for alvorligt...
    Jeg vil nok prøve noget BoT, hvis det kommer dertil. Og hvis ikke hun kan holde til ridning tænker jeg at sætte hende i fol...


Kommentér på:
Puha! dårlige nyheder...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce