{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Foder til plag på 1 år HJÆLP!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg håber meget i kan hjælpe mig.
Jeg har en tinker plag på 1 år som jeg har foderet med tjørnhøj mølle i den tid hun har boet hjemme hos mig på gården det er ca 1 md nu.

Jeg har dog besluttet mig for at skifte til Brogaarden Fase 2 istedet for. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvor meget foder hun skal have om dagen??

Håber virkelig i kan hjælpe mig....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til plag på 1 år HJÆLP!!!!
  • #2   26. mar 2011 Da jeg købte det i butikken i dag fik jeg at vide at min plag på 300 kg skulle have et kg pr dag men på nogle papir fra brogaarden skår der forventet udvokset vægt og det er ca 500 kg og så skal hun have 2 kg pr dag. synes det er ret forvirrende og synes 2 kg lyder af utrolig meget. min islænder i arb skal have ca 1 kg pr dag. dog er det islandic power.

    Har en palomino på 3 som også får fse 2 hun skal have 2,5 kg pr dag så forstår ikke min plag på 1 skal have 2 kg og hende i horze sagde noget andet. forvirret forvirret forvirret....


  • #4   26. mar 2011 Der står at en hest med en forventet vægt på 500 kg skal have 2 kg pr dag.

  • #6   26. mar 2011 Jeg synes altså også Brogaardens fodervejledninger er lidt mystiske. Mit haflingerføl på 11 måneder får suregrow, og på foderguiden på nettet står der at når hun kommer til at veje ca 400 kg som voksen, vil det sige at hun skal have 600 g om dagen. Men hvis jeg kigger på sækken skal hun næsten have det dobbelte. Jeg tager efter guiden på nettet, fordi den for det første gør det billigere smiley Men også fordi den tager hensyn til både alder og udvokset vægt.
    Jeg har overvejet at skrive en mail til brogaarden for at spørge hvad man skal tage efter, men har ikke lige fået mig taget sammen endnu smiley Du kunne jo evt. gøre det samme?

    Efter hvad der står på nettet skal din plag have 1,75 kg, men om det så er rigtigt er jo et godt spørgsmål smiley :
    http://www.brogaarden.eu/media/FaseII_0908.pdf


  • #8   26. mar 2011 ring eller skriv til brogården så laver de gratis en foderplan til dig...

  • #9   27. mar 2011 hej jeg er lige begyndt med suregrow til min 1 års og efter som jeg har snakket med dem som laver det skal hun have 1 kilo om dagen af det. synes du skal ringe ind til dem og høre hvad de kan vejlede dig til angående din hest
    mvh pia


  • #10   27. mar 2011 Stald Y: Hun er ikke ved god huld så tror hun skal have mere men må ringe til brogaarden mandag og høre dem ad. Der står også hun skal have lucerne men det nægter hun at spise. smiley

    Pia P: Ringer til brogaarden mandag så håber jeg de kan hjælpe smiley


  • #12   27. mar 2011 man skal kigge efter udvokset vægt, og fodre efter det. det er ikke den vægt de vejer nu men den forventede vægt man skal give efter!

    hvis man kun giver efter den vægt de vejer nu, så vil de komme i underskud af vit/min. og det er derfor vigtigt at følge vejledningen eller bedst at få lavet en foderplan.

    giver man mere end anbefalet mængde, eks efter hård arbejde når hesten ikke laver det, så overducerer man vit/min. det er lige så dumt som at give for lidt. så hvis fodermængden ikke er nok så giv mere hø/wrap for at tage på eller eks. fiberpiller/ linamix.


    hvis den anbefalede mængde er for stor, så find et andet foder der dækker ind på mindre mængde!


    det er super vigtigt ved føl/plage at de får den rigtige mængde vitamin/mineral og alt det andet de har brug for i den alder..


    jeg fodrer selv med horselux easy til min. der skal de have 100g pr 100 kg hest (også efter forventet udvokset vægt)

    så min får 500g om dagen, da han kommer til at veje deromkring smiley


  • #13   28. mar 2011 Jeg fodrer med Pavo, mener det er suregrow, da min lille dreng skulle have rigtig meget af det andet, og med pavo får han ca et dl-mål... smiley

    Men er du så meget i tvivl, så få lavet en foderplan, er noget skidt at få fodret forkert, specielt når de er små.. smiley


  • #14   28. mar 2011 Alle vores ungheste for pavo grow. Det er super godt og det virker vores frieser føl/ungheste for ca 2 kg om dagen. De spiser det med vellyst også deres wrap. Det er meget vigtigt at de er dækket 100% ind når de er i voksestadiet. Og selvfølgelig også som voksne.

Kommentér på:
Foder til plag på 1 år HJÆLP!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce