{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

FED hest i tilridning.. Vægttab?? {{forumTopicSubject}}

Hej i søde mennesker der ude bag skræmen..

Jeg fik i dag tilbudt at få en hest i ridning.. en 4års. 1er pony.
Jeg skal tilride den, og sælge den.. Jeg har fuld mod på det, da jeg ELSKER at tilride og uddanne heste..
Jeg skal op og se den på onsdag. Den skulle være pisse fed.. Og da den først kunne lige er begyndt at komme i longe vil det tage 100år hvis den skulle tabe sig af det..

Har i nogle gode råd til hvordan man får en unghest til at tabe sig.. ?

self vil jeg ligge en rigtig foderplan, osv.. Jeg vil arbejde med den være dag, da jeg vil på ryggen af den hurtigst mulig,. Jeg har tidligere haft en unghest jeg fil ture i skoven med.. Tror i det ville hjælpe den..
ellers ville jeg bare dele det med jer, men er nu lidt spændt på at se den..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FED hest i tilridning.. Vægttab??
  • #1   26. mar 2011 Du skal ikke sætte den på kur, det vil ikke være godt for den. Ny rytter træner og nedsætning i foder, dårlig plan. smiley
    Lad den tabe sig i takt med den nye træning, og hvis den kun er nået til longe, så vil der gå nogen mdr. inden du skal hoppe på ryggen af den alligevel, så det vil komme af sig selv at den går ned i vægt når det alligevel bliver sommer og den skal leve af græns, og at den begynder at skulle trænes i det hele fra bunden. så lad være med at ændre for meget i foder, det kan gøre en pony ustabil, specielt når den er glad for mad, hvilket den højst sandsynligt er når den er fed. smiley


  • #3   27. mar 2011 Vi havde købt en utrolig tyk pony sidste sommer og nu er den simpelthen blevet så flot i formen.
    Vi skar lidt ned på fodret og tilred den uden problemer. (: Der har slet ikke været nogen problemer.


  • #5   27. mar 2011 nu ved jeg den er blevet foderet på som en stor hest i sin 4år.. regner bestemt med at ride på den inden for lang tid, når de først kan gå i longe går det hurtigt.. Det handler om trykhed...
    Jeg tænker lucerne og måske islænder/ponyguf.. Hvilket har virket enormt på min dejlig tykke pony... og han er altid blevet foderet med det.. Jeg ved det tager tid.. Jeg vil ikke sætte den på for meget græs til sommer, den kan bare hygge sig med min hest, der er godt igang med sin "slankekur"... så derfor vil den ikke få græs døgnet rundt.. Jeg ved ikke om den er madglad.. Jeg er spændt på at se hvor slemt det er..


Kommentér på:
FED hest i tilridning.. Vægttab??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce