{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

En uge til termin, kunne bruge hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen, jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på ;o) ...

Min hoppe har termin den 2. April - altså på lørdag. Det er hendes 3. gang som mor og første gang jeg står med ansvaret for en morhest og et føl..

Jeg er løbet ind i et mindre problem. Vi har nemlig terminsprøver på gymnasiet fra tirsdag til og med fredag. Hvis ikke hoppen foler nogle dage før tid er der jo intet problem - men hvad gør jeg, hvis hun foler midt i ugen (f.eks. natten til onsdag..) hvis vi antager, at alt går som det skal, vil det så være dumt af mig, at sætte hestene på fold og tage i skole om onsdagen de 4-5 timer jeg har prøve, eller skal jeg blive hjemme og holde øje med mulerne?
Hvis noget går galt er det klart, at jeg bliver hjemme - det skal der ikke være nogen tvivl om. Jeg føler mig noget splittet her - fordi det jo, som sagt, er første gang jeg prøver alt det her. Og der er vel mange ting, jeg skal sikre mig med føllet - specialt de første 6-8 timer, efter hvad jeg har kunnet læse mig til.

Desuden vil jeg gerne høre hvornår i mener, at man kan begynde at arbejde med hesten igen efter foling? - Både fra jorden og også skridtarbejde smiley Hun er blevet redet indtil en måned før termin og har trænet hende i lange liner fra jeg stoppede ridningen og det bliver jeg ved med, indtil hun foler smiley

Og til sidst vil jeg gerne lige have helt styr på hvad pokker man skal gøre ved navlestrengen? Skal man bare smørre klorhexodin på det yderste umiddelbart efter foling? - Kun på føllets navnestreng? Skal man bruge vat, eller hælde noget ud i hånden? - Er lidt forvirret omkring det punkt smiley

Er der andre ting jeg skal være meget opmærksom på? - Jeg får dyrlægen ud dagen efter foling (hvis hun foler i weekenden, og der ikke er noget i vejen med dem, venter jeg nok til mandag..). Vi har folingsalarm fra i morgen og to uger frem og hun er kommet i folingsboks, men går ude i løsdriften hele dagen. Hun har fået de sidste vacciner for noget tid siden + en ormekur og dyrlægen sagde at hun var et prægteksemplar af en drægtig hoppe. Er der noget jeg mangler, som jeg bør havde styr på?

Jeg holder selvfølgelig skarpt øje med hende hver dag og har været meget i kontakt med den tidligere ejer, for at høre hvordan hun har været de andre gange smiley

Knus en meget nervøs, men spændt Frederikke!
(Ved godt at emnet måske er lidt overflødigt - jeg har nok bare brug for og høre, om jeg nu har styr på det man faktisk kan ordne inden folingen :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En uge til termin, kunne bruge hjælp..
Kommentér på:
En uge til termin, kunne bruge hjælp..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce