{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

fold og hegn {{forumTopicSubject}}

hejsa...

jeg sad i går og kiggede reglerne igennem for stærrelsen på fold og højden på den øverste tråd..

en fold skal minst være 800cm2 og den korteste side minimun være 20m lang på sådan en fold må man have 4 heste pr ekster hest skal der være 200cm2....

min fold er 1200cm2 så jeg må altså have 6 heste på min fold... det er lidt vildt syntes jeg...

den øverste tråd på min fold er 120cm og så har jeg 4 tråde på i alt hvor den laveste er 20cm over jorden..

jeg læste så at den øverste tråd skal være ( den højeste hest stangmål minus 10%)
min hest er 155 istang så min øverste tråd skal være 140cm...

hvor højt er jeres hegn...?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fold og hegn
  • #1   31. mar 2011 øjeblik så skal jeg måle efter...125 cm ved pælene, men tråden buer jo nedad alt efter vind og vejr på det midterste stykke mellem pælene.... og så er den nederste tråd ca. 50-60 cm fra jorden. jeg synes ikke der skal hegnes ind længere nede, vores får en gang imellen et ben i tråden, når de giver den gas, selvom den sidder så højt, hvis vi havde hegn så langt nede, skulle jeg sætte nyt op hver uge.... men måske min pony blev hvor den skulle være hele tiden så?

    vi har godt nok ingen folde der kun er 20 m på den korteste led... men måler jeg helt ud til kanten må min "ridebane" faktisk have 4 heste gående, det synes jeg ikke er ret meget plads, slet ikke hvis det var 4 store heste der kunne finde på at slås og være vilde.... men vi har sjældent mere end 2 heste på hver fold uanset hvad, netop for at undgå skader...


  • #2   31. mar 2011 vi kan vist ikke få hegnet op på 140 cm selvom vi brugte det øverste hul i de hvide plasticpæle, for der skal jo også graves et stykke af pælen ned i jorden.... men jeg kan absolut heller ikke få mit hestedyr til at hoppe højere end 50 cm, så det bliver næppe ved at hoppe over hegnet at han kommer på fri fod...ikke endnu i al fald...

  • #3   31. mar 2011 min nederste tråd er så lav pga jeg har haft miniatyre gående og shetter føl og de kan komme ud på den minste plads...:-)

  • #4   31. mar 2011 ja det tænkte jeg nok, shettere eller får, de er ikke til at holde inde ;D

  • #5   31. mar 2011 nej de går lige der hvor det passer dem...:-)

  • #6   31. mar 2011 og helst i køkkenhaven eller ovre ved frugttræerne...men så er det jo heldigvis ikke så svært at finde dem...suk

    nå får min pony snart bagsko på, så kan det jo være han kommer mere "i støddet", når han kravler under tråden...


  • #7   31. mar 2011 ja det kan være at det hjælper lidt på ham...:-)

Kommentér på:
fold og hegn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce