{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Dyrlægeskift - føl {{forumTopicSubject}}

Så er jeg lige kommet hjem fra stalden efter en ret trist oplevelse... Men i får nu hele historien alligevel.

I torsdag var Mosla lidt sløj, og stod bare i gårdspladsen og hang, ved nærmere tjek, flød blodet ud af munden på hende, fordi hun havde bidt sig i tungen. Hun stod også og krængede mule og havde svært ved at trække vejret, samt svedte voldsomt. Hun kunne slet ikke styre benene når hun skulle gå. Vi ringte til dyrlægen og forklarede, de bad os hælde olie i halsen på hende og gå med hende. Senere ringer vi og siger at hesten ikke er spor mere frisk, igen siger de vi skal gå, og denne gang skal hun have hø også. Det bliver 5 dyrlægeopkald den dag, og dyrlægen NÆGTER at komme og se på hesten. Vi fik så at vide at hun bare skulle ud på folden igen natten over.

I går var hun så mere frisk, gik dog og slingrede og pustede noget, men mere frisk.

Her til morgen skulle jeg ud og fodre, og ser så at Mosla ligger ned. Jeg løfter halen og kigger, og endnu var der ikke noget tegn på føl. Hun får sig en smule korn, og da jeg går gennem folden ud af løsdriften, ser jeg noget der minder om en blodpøl, som så viser sig at være starten af hinden føllet ligger i. Tilbage til hoppen, og nu stikker der så et hoved ud af hende. 2 minutter senere kommer ejeren hjem fra arbejde, og vi får fat i dyrlægen, som dropper morgenmad og kommer i flyvende fart! Føllet skal så ud hurtigst muligt, men ligger helt forkert, så dyrlægen må skære hovedet af den, for at kunne få forbenene ud. Efter i alt en halv time er føllet ude, og hoppen har det godt nu.

Føllet var den kønneste røde hoppe med 4 sokker og et aflangt hjerte i panden...

Efter en længere snak med dyrlægen, finder vi ud af, at det der skete torsdag nok har været starten på fødslen, og den anden dyrlæge er skyld i føllets død, for var de kommet da vi sagde det, havde vi haft det smukkeste røde hoppeføl løbende glad rundt i folden i dette øjeblik!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægeskift - føl
Kommentér på:
Dyrlægeskift - føl

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce