{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Adfærd ift. ejer - dominans eller? {{forumTopicSubject}}

Vil lige høre jeres mening om denne type adfærd, som min isbamse er begyndt at udvise. Det minder om "jalousi", men reelt er det vel en form for dominans, han udviser. Han gør det især overfor andre mennesker - når vi er ude på marken, så stiller han sig stille og roligt, men ret demonstrativt, hele tiden i mellem mig og den/dem jeg har med.

Min gamle ridehest gjorde det samme - hverken heste eller mennesker måtte tilsyneladende stå ved siden af mig. Hun stillede sig hele tiden i mellem mig og andre smiley Og så stod hun og så ud som om, at hun slet ikke havde opdaget, at hun stillede sig i mellem, hehe.

Der er jo delte meninger om, hvorvidt heste kan være jaloux, men nye studier viser, at heste godt kan finde på at blande sig, hvis deres venner nusser med andre - også selvom de ikke selv vil nusses. Altså en form for beskyttelse af deres nære venskaber.

Er det mon en blanding af dette og dominans, min hest er begyndt at vise og har I oplevet noget lignende?

Som sagt gør han det mest ift. mennesker og ikke så meget ift. de andre heste på marken, dog med enkelte undtagelser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd ift. ejer - dominans eller?
Kommentér på:
Adfærd ift. ejer - dominans eller?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce