{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Trænet travhest e.l kun ridning? {{forumTopicSubject}}

Er det mange af jer der har heste der først har gået løb og så blevet kun ridehest? Og har I haft udfordringer med at lære jeres hest arbejdsgalopp? Traveren jeg havde på helfoder kunne ikke gå arbejdsgalopp da jeg fik han. Han løb rundt som om han havde fanden i helene hver gang han skulle galoppere. Efterhånden og ved brug af inspændingstøjler til at hjælpe mig lærte han arbejdsgalopp. Gæt om jeg var stolt. Og han havde aldrig været brugt til løb. Så hvad med jeres?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trænet travhest e.l kun ridning?
  • #1   25. apr 2011 tillykke (o:

    Min blev ikke brugt så meget i lø, og han har endda nevele pride i sin familie, men han var nok ikke god nok, han ville det nok ikke.
    Som 9 årig, lærte han at springe, han er 11 nu. Han sprang for et år siden med forrige ejer LA 120 cm i bane for heste.
    Det er det han vil, så det er det vi stræber efter.
    Vandt højdespringsmestre på ham i decembers med 140 cm, og han har løssprunget 145 cm hos mig (-: vi er ca til stævne 1-2 gange pr. månede, og han er bare en dejling.
    Han rides ikke hjælpertøjler eller andet lignende.
    Han kan 3 taktet galop, se evt. den blå video og mit nye fotoalbum (-:


  • #2   25. apr 2011 Hej
    jeg har en skøn hoppe på snart 7 år. .hun har været trænet til løb men var for langsom - jeg fik hende hjem en uge efter hun fyldte 3 år og derefter har hun kun været ride hest.. var ikke svært at lære hende galoppen - lærte hun på en tur med en anden travhest hvor hun ikke kunne følge med i traven så hun opdagede man kunne galoppere - nu vælger hun helst galoppen..

    men arbejdsgaloppen er sværere.. den har taget nogle år - men jeg er heller ikke glad for at ride med indspænding.. hun har haft en elastik på to gange i al den tid jeg har haft hende.. og bryder mig ikke om den... så hun er blevet vænnet til ridningen ved langsom træning af frem og ned..


  • #3   25. apr 2011 Jeg var heller ikke vild med indspændings men efter nogle gange fattet han poenget. Så begyndte jeg at galoppere på han op ad bakker hvor jeg også holdt tilbage i tøjlene men presset med skenklene og da fant han ud af det på den måde også. Jeg brugte indspændings så han ikke kunne strække nakken fremad og løbe som en gal. Ikke fordi han skulle lære at gå til biddet som dressur rytterne bruger de til.

  • #4   25. apr 2011 Begge mine har gået løb og galoppen var ikke svær at finde, den ene kan præstere kort galop, hvor det nærmest foregår på stedet.

  • #5   26. apr 2011 jeg kan fun ride skovtursridning, mem min traver der har fået uanede mængder af løbstræning, og som normalt stadig trænes på travbanen har desværre aldrig haft problemer med at gallopere, - det er derfor han er blevet min ridehest, og ikke skovler penge ind fra løb i stedet... den langsomme galop kom hurtigt helt af sig selv, lige efter han lærte at galop under ryter til tider var ønsket, fem for traven..

  • #6   26. apr 2011 nåhja, stavefejl er gratis i dag haha

  • #7   26. apr 2011 min har gået løb men nej har ikke brugt indspændinger osv hun udvikler sig naturligt

  • #8   2. maj 2011 jeg havde os problemer med galoppen, men begyndte så at lære ham det i naturen altså på natur, og det falder ham meget mere naturligt nu.. bare et godt råd.>:)

Kommentér på:
Trænet travhest e.l kun ridning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce