{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl og trailer.
  • #1   29. apr 2011 Hmmm.. Stjarni blev båret op xD Han var HELT uvillig smiley Men da han var kommet ind i den, stod han helt stille, og også under kørslen smiley

  • #2   29. apr 2011 Ok! Lidt beroliget. Hvor længe var køreturen?

  • #3   29. apr 2011 Hmmm ... 15 - 20 minutter, men han var helt rolig hele turen smiley

  • #4   29. apr 2011 Min tog turen fra nord jylland til Bornholm næsten ALENE for første gang
    Da han ankom ville han slet slet ikke ud kl 05 00 om morgnen
    han var den sidste der blev sat af på turen og så også den førsteder blev hentet på ruten tilbage til Bornholm

    Men han er slet ikke bange for at gå i trailer smiley han jokker bare ind i den smiley


  • #5   29. apr 2011 Ok!=:-) Tak tak tak. Turen kommer til at tage 3 1/2 time. Jeg er meget mere beroliget. Håber bare det går vores vej også.

  • #6   29. apr 2011 Kør i GOD tid, så kan i jo tage et holdt ved en skovvej, og gå en lille tur for at få musklerne løst lidt op, evt lade den græsse lidt, så den slapper lidt af smiley Men god fornøjelse med turen smiley

  • #7   29. apr 2011 Har blevet rådet af andre at bare køre på, hvis man stopper bliver føllet urolig og vil måske ikke ind i traileren igen!?!?!

  • #8   29. apr 2011 Ja jeg gjorde det vi stoppede på vejen.. Ikke første gang jeg har læsset føl, så metoden virker smiley hesten skal bare hygges lidt med, gerne i stille områder vis det kan findes, og så evt have god tid til at læsse hesten igen, så den bliver ved med at få gode oplevelser med det smiley

  • #10   29. apr 2011 Jeg købte en på 10 måneder i Marts. Han havde kun kørt i trailer en gang i juli sidste år sammen med sin mor. Han tog det super flot. Det var en køretur på 1½ time og han stod rigtig pænt. Vi stoppede et par gange undervejs for at se til ham

  • #11   30. apr 2011 John og Berit: Så er der jo noget der hedder om man har kontrol over sin hest ikke? smiley

  • #12   30. apr 2011 John&Berit: Jaja så siger vi da det smiley Helt vildt smiley Jeg syntes du skal afprøve det selv, for jeg havde FULD kontrol over stjarni, og han er MEGET lettere at læsse nu! Han ved nemlig at der ikke er det travlhed og sjuskethed, som der sker vis man ikke vil lade hesten gå lidt!. Hestens ben kan blive stive af at stå så anspændt, og fastlåst i en trailer for første gang. Jeg fik det anbefalet af en Dyrelæge, og Ute Lehmann.. Og jeg tror BESTEMT at de har MEGET mere erfaring end du har !! .
    - Bare lige lidt at tænke over! smiley


  • #13   30. apr 2011 Team Stjarni! smiley St. Hedehavegaarden !
    Jamen sødeste ven dog !
    det du altså siger er at man skulle ha stoppet og trukket et føl UD af trailer !
    ????? først vil jeg sige at det er Sku ikke såååå skide smart at gøre det ! følet er alene et helt fremmet sted ! JEG tror ikke at det vil gøre den mere rolig af den grund .
    ud over det så vil jeg sige heste er ikke 100% sikker og da slet slet ikke et føl uanset hvor meget den harværet trænet ! så og taget den ud at traileren første gang ! DET ER BARE,,,,,,, NO GO "
    Ja jeg ville da aldrig nogle sinde gøre det .


  • #14   30. apr 2011 jeg har hentet min plage da han var 6 måneder gammel og vi prøvede ALT så vi måtte hente dyrelægen til hjælps og så gik det fint

  • #15   30. apr 2011 Uthe Lehmann plejer da at gøre det ved hendes heste smiley
    - Og det virker fint for os smiley

    -Men gider ikke diskotere med jer, jeg tror på samtlige 3 dyrelæger, og Uthe lehmann, i forhold til jer smiley Beklager smiley


  • #16   30. apr 2011 Ha ha ja ja
    jeg tror på min egen erfaring gennem 17 år


  • #17   30. apr 2011 Ha ha ja ja
    jeg tror på min egen erfaring gennem 17 år


  • #18   30. apr 2011 Jeg hentede min haflinger i vejle, hun havde aldrig været i trailer før, så en masse tålmodighed og blide skub på numsen kom hun op, og så fik vi stablet en masse halmballer foran ved bommen og i siderne, for at hun ikke kunne gå under bommen eller vende sig, da hun jo ikke var så stor..
    Derefter kørte vi, og hun stod bomstille, vi mærkede intet til hende - Hun var så dygtig..
    Turen var fra vejle, til roskilde, så ved ikke, den er måske 3-4 timer?.. Og vi gjorde ingen stop, for hvis man først begynder at gøre holdt, så bliver føllet jo urolig og ved ikke hvad der sker, når den aldrig har prøvet det før osv..


  • #19   30. apr 2011 Jeg hentede Frej da han var 8 mdr. i sønderjylland og kørte til nordsjælland, 5 timer ca. han gik lige ind, og stod pænt hele vejen, gik fint ud osv.

    Men.. Stop ALDRIG og træk hesten ud, ingen har fuld kontrol, hesten har stadig instinkter og den er alene i en ny fremmed verden, nej kør hele strækket med det samme, alt andet ville være dumt!

    god tur smiley


  • #20   30. apr 2011 Min fjordhest hentede jeg omkring ringsted, så den tur tog vel ca. en halv time - 3 kvarter.
    Hun havde heller aldrig været i trailer før, og selvom det var forrige ejer der træk hende til traileren nægtede hun, og jeg prøvede og hun nægtede stadig.. Jeg ville dog have haft tålmodighed og blevet ved stille og roligt, men forrige ejer gad vidst ikke mere, så hun tog en jakke på hovedet af hende og ind i traileren kom hun..
    Hun stod også rigtig pænt stille under hele kørslen.. - uden stop undervejs.


  • #21   30. apr 2011 Min 2 års går lige op i traileren, ingen problemer der smiley Han står også fint, når man køre, dog kan han godt kalde lidt og sveder oss lidt, men han står helt stille.
    -Har lige kørt ham til et nyt opstaldningssted her for nylig, uden problmer.

    Jeg har haft ham fra føl og har altid sørget for, at hans trailer opleveler har været gode.
    1. gang i trailer, var sammen med sin mor, da han skulle til følkåring. 2. gang var sammen med foldkameraten, da de skulle køres på hingstefold. 3. gang igen sammen med foldkammeraten, hvor de skulle på sommerfold. 4. gang var det alene første gang, hvor han skulle køres til kolding dyrehospital, han var lidt svær at få i traileren, fordi hans ven stod og kaldte, men det gik da, og ingen problemer under køreturen smiley 5. Igen alene, fra dyrehospitalet hen til sit nye hjem i kolding. 6. gang også alene, her for nylig, da han skulle et nyt sted hen.

    Så han har da kørt nogen gange og det er altid gået fint smiley Går meget op i, at han ikke får en dårlig oplevelse med det.


  • #22   30. apr 2011 Godt sagt søde nana s smiley

  • #23   1. maj 2011 john og berit L: Mange tak så! Når man køber et føl så er der tit de aldrig har kørt i trailer. Hun jeg købte den af prøvde at lesse han og komme ud at køre men det kunne hun ikke klare, da hun ikke har nogen at hjælpe sig. Så jeg var vel dum så som hentet min hest!?!
    Nu skal i få høre hvordan det gik: Vi startet med at gå fint og rolig mod traileren, og vi lokket med godbidder og rolige, vennlige stemmer. Da han sadde hovene på rampen så sagde det stop, vi stod længe rolig og stille og gav godbidder og la godbidder op af rampen og ind i traileren. Det hjalp ikke og vi begyndte at trække lidt i han. Intet hjalp.Jeg gik væk med han og startet på nyt 3/4 gange. Hjalp stadigvæk ikke. Så tog vi rep på hver side af traileren og bag han og vi fik han op i traileren, han begynte at spise og bang sagde det så hoppet han ud af traileren igen før vi nåede at sætte han fadst. Så var det at starte på nyt. Vi flyttet traileren ind i stalden sådan at han ikke kunne hoppe ned på den ene side som han havde gjordt ude. Og vi fik han op i traileren, jeg sagde de skulle skynde sig at lukke rampen men det nåede vi ikke før han igen var ude. Så måtte vi prøve på nyt. Og det gik fint. Vi fik han op i traileren, bundet han og lukket rampen. Han begynte at sparke men da vi kørte så roet han sig ned. Vi var fem mand for at få han op i traileren. Han stejlet og hoppet rundt. En af os fik en hov i siden, en fik et skrapet armen op, den tredje blev klemt og mig selv fik en skalde, hesten fik en lille afskrapning. Som i kan se var det ikke så nemt, så at tage hesten ud af traileren under vejs ville være katastrofalt. Da vi kom frem fik jeg han ud af traileren og han løb lidt rundt. Og begynte at spise. Han spiste også mens vi kørte. Jeg måtte desværre aflevere traileren samme dag men havde håbet på at låne den nogle dage sådan at han kunne venne sig til den. Nu har jeg så lidt arbejde foran mig. Men jeg låner traileren, har den i nogle dage så skal nok det gå stille og rolig over.


  • #24   1. maj 2011 Ok! Det må du undskylde. Jeg er enig med dig, medmindre hesten er så vant med at blive læsset og kørt med regelmessig, samt at man tager den ud hvor det er forsvarlig. Så kan jeg godt se at man gør det hvis turen er lang.

Kommentér på:
Føl og trailer.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce