{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Første skade!!!!! {{forumTopicSubject}}

Så har han givet mig min første skade. Vi skulle gå en lille tur isted noget vi træner lidt på. Vi har gået før hvor det har gået fint men ikke i dag. I dag stejlet han bag min ryg så han ramte mig i ryggen, hovedet og øret så jeg begynte at bløde, så løb han over til de andre heste. Jeg hentet ham selvfølgelig og vi gik den lille tur selvfølgelig med lidt kamp. Så kom han ud på folden igen og fik en godbid efter jeg havde plejet mit øre. Foruden at træne videre med ros osv og stadigvæk være konsekvent. Hvad anbefaler I jeg gør når han stejler? Han er 7 mnd. Kender ikke til brugen af hingstebid og er ikke vild med at hans første bid skal give han en dårlig oplevelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første skade!!!!!
  • #1   9. maj 2011 for det første skal han lære at holde afstand til dig, evt brug rebgrime til at sætte ham på plas når han gør det ( kan anbefalde Ute Lehmann's 'I harmoni med hesten'

    Jeg ville nok ikke have en så flyvene unghest bag mig. self kan han komme til at gå bag dig med tiden, men når han pludselig gør sådan noget ville jeg helst have ham ved siden af mig.


  • #2   9. maj 2011 Vil ligesom Rikke(RBS) og DK's eneste Ko-Hest Amiga også anbefale Ute Lehmann's 'I harmoni med hesten', super god bog, som virkelig hjælper en til at træne hesten på den rigtige måde smiley

    Men måske ville det være en god idé at træne lidt med ham på bane og lære ham de grundlæggende signaler inden du trækker tur væk fra de andre heste. Så du har bedere styr på ham, hvis han skulle blive urolig igen.

    Håber ikke der skete noget alvorligt med dig? Og held og lykke med træningen.


  • #3   9. maj 2011 Bare en rift på øreflippen. Har været til kursus med Claus Hempflig i træning af ungheste og heste der aldrig har været i hender. Træning i respekt og tillid. Syntes bare han var for ung til at træne den slags trening med, men det mener ikke I eller hvad?

  • #4   9. maj 2011 ingen hingste bid.. - vold eller lign.. slet ikke nødvendigt i den alder..

    Pisk med, og marker på hans ben, og med lyd gøre det klart for ham når du ikke vil have det.. - kun på benene og ikke hårdt.. kun markér


  • #5   9. maj 2011 Nej, synes ikke han er for ung til at træne de simple ting, som afstand osv med.

    jo før de lære det jo nemmere bliver alt andet arbejde med dem. Og det er jo ikke noget som vil belaste hans led osv på nogen måde, hvis det er det du tænker på.


  • #6   9. maj 2011 Det har mere været psykisk jeg har tænkt på. Så går jeg igang med træningen=:-)

  • #7   9. maj 2011 Jeg ville nok droppe godbidderne helt. Og som der er blevet skrevet, så ville jeg aldig lade sådan en hest gå bag mig, men jeg går nu konsekvent med alle heste ved siden af mig:)

Kommentér på:
Første skade!!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce