{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl fra mor ?
  • #1   16. maj 2011 Godt spørgsmål - jeg er lige med på en lytter smiley

  • #2   16. maj 2011 Jeg vil sige at det kommer meget an på hoppen. Vores hoppe freaker fuldstændig bare hun ikke kan se ham i to sek. Men hvis hoppen tager det roligt ville jeg mene at det godt kunne lade sig gøre tidligt. Men hvis hun er rolig vil føllet nok også være det, men jeg ville ikke lade føllet være uden opsyn...

  • #3   16. maj 2011 Ville aldrig lade ham være uden opsyn smiley tænkte bare på fx at gå ud i 2 minutter uden mor eller fx. trække mor ud først eller føl, også komme med den anden lidt efter fx når de skal på fold.. eller bare lige tage ham ud på gangen og strigle.. det lyder så åndsvagt..

  • #4   16. maj 2011 kommer an på hoppen og føllet... vores føl lagde ikke mærke til at vvi tog modren rundt om et hjørne for at strigle hende, da var føllet bare 2 måneder...

  • #5   16. maj 2011 Mine var fra hinanden de første mange dage, så blev det meget nemmere da jeg skulle ride igen smiley så var hoppen i ridehallen og løbe lidt, mens Føllen var i boksen - det gør det meget nemmere med ridning og lignende smiley

  • #6   16. maj 2011 Tino er også 2 måneder smiley Synes det er svært lige at finde det rigtige tidspunkt

  • #7   16. maj 2011 Jeg lukker altid hoppen på fold 10 min lige når hun har folet (så trækker børen sig hurtigre sammen) og så kommer hoppen på fold alene 10min hverdag så henter vi følle bagefter, så blir det meget nemmere at fravænne når de skal det.

  • #8   16. maj 2011 Bliver mor ikke sur og forvirret over at følle ikke er med ? smiley

  • #10   16. maj 2011 Jo, men det er det der er meningen iværtfald lige når hun har folet, nu mere hun tændt hun er nemmer lukker børen sig. men hoppen vender sig hurtigt til at sådan er det der er også god strøm på hegnet .. Min hoppe kan da godt skabe sig lidt. Når min hoppe skal insemineres står følle altid tilbage i boksen det er meget nemmere...

  • #11   16. maj 2011 børen ?

  • #12   16. maj 2011 Min Flicka går jeg alene med en gang hver dag ca 20 min(startede fordi dyrlægen anbefalede at hun skulle gå på asfalt, hun havde stejle koder) Moderen vrinsker en go' del, mens Flicka hverken er modvillig eller vrinsker tilbage, hun er tværtimod rigtig nysgerrig og vrinsker gerne til mig når jeg kommer ud på folden og henter hende, så ved hun nye spændende eventyr venter smiley .Jeg synes det er nødvendigt at de begge lærer at der ikke sker noget ved at være fra hinanden ret hurtigt. Det er dog ret svært for min hoppe, men hun skal nok lærer at jeg passer på hendes baby og hun kommer tilbage igen smiley Det handler om at gøre det til en vane så mor ved hvad der skal foregå smiley

  • #13   16. maj 2011 der er ingen regner på hvornår du må tage føllet fra i 5min.. Men det du skal marke efter i maven er hvornår er det for tidligt.. Det er jo en hårfin balance for ikke at stresse hoppe og føl for meget.. Selvfølgelig bliver de opkørt af at komme lidt væk fra hinanden.. Men prøv om de ikke kan se hinanden når du vil tage dem fra hinanden..
    Husk mavefornemmelsen


  • #14   17. maj 2011 Louise O. Børen = livmoderen smiley

Kommentér på:
Føl fra mor ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce