{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
287 visninger | Oprettet:

Overvægtig højgravid hest {{forumTopicSubject}}

Om en uge har Offe termin, men hun trænger til at tabe sig. Står kun på en lille fold, hvor der er en del ukrudt men jo så også græs. Hun er en der kan leve nærmest på et strå. Kom hun på jordfold og fik fri hø, vil hun også være voldsomt tyk. Hun har efterhånden en temmelig tyk nakke, den der vist kaldes fedtkam? Som jeg forstår det, er det den indledende face til forfangenhed. Tør jeg sætte hende på endnu strengere diæt når hun nu er så tæt på at fole? Jeg regner med at føllet hjælper hende til at tabe sig, når denne kommer. Men de kan jo gå en del over tid, og så bliver hun nok bare endnu mere overvægtig.
Hvad ville i gøre? Jeg vil jo ikke skade nogen af de to... Hun skal jo også give næring til følle i maven.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvægtig højgravid hest
  • #2   13. jun 2011 Hun blev håndprøvet for en små to mdr siden, og hun sagde der var føl i hende. Maven er jo selvfølgelig tyk, men hun er jo altså også højgravid. Man kan mærke hendes ribben, men det er nok fordi hun er så udspilet. Det er den nakke hun render rundt med, den er hård og næsten som en tyrenakke med fold. Det bekymrer mig. Debatten med om gravide heste kan blive forfangen har jo været oppe før. Risikoen skulle være mindre, men den er der. Jeg skal nok få taget et billede senest imorgen. Nu står det ned i stænger her...

  • #4   13. jun 2011 når termin er om en uge ca ville jeg bare gå ture med hende det tager de ikke skade af , hvis hun er meget varm nede ved hovbenet ville jeg blive bekymret , men nakken er altrså nødvendigvis ikke tegn på forfangenhed . slå koldt vand i blodet og træk nogle ture ,
    ellers så kontakt din dyrlæge og spøge hvad han / hun mener (:


  • #5   13. jun 2011 I mit stille sind, synes jeg bare at først bliver de for tykke og så er det forfangenhed, men ved godt det ikke behøver være i den rækkefølge.
    Hun har fine rene ben, godt humør og ikke varme hove. ( Nu er det så også køligt idag )
    Jeg må nok bare holde godt øje med hende så.


Kommentér på:
Overvægtig højgravid hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce