{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

longe {{forumTopicSubject}}

min hest vil ikke gå ud i longen hun søger konstant ind mod mig. har prøvet alt longe pisken er hun lige glad med har løbet rundt med hende og gået lidt væk fra hende efter laaang tid men når man kommer en vis grad væk fra hende kommer hun ind igen til en.
har prøvet at logre hende med en der løb på siden a hende med et torv i dette gik os fint indtil torvet blev slabt så smuttede hun ind igen.
hun er en bestemt dame og gider hun ikke så går hun bare ingen steder..

hjælp hjælp smiler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  longe
  • #1   23. jun 2011 Ja nu har jeg jo også lidt fjordbolle i min og som gør det samme plus hun drejer røven rundt og står med mulen mod mig *G* Det hjalp når jeg duppede/slog på halsen som en fjeder til hun søgte ud igen :o))))

  • #2   23. jun 2011 Tjja jeg havde samme problem da jeg købte min gamle 700kg der ikke ville ud.
    Jeg fik så undervisning i horsmanship hvor jeg skulle stå. Hvordan mit kropssprog skulle være og hvor jeg skulle drive. og tja det viste sig at jeg jo selv inviterede hesten ind. og selv ved at stå forkert blokrede hesten i at gå frem.

    Det er ikke nemt at longere, selv om det ser nemt ud, og nogle heste løber rundt når du svinger pisken, fordi du tvinger dem frem. Kan du lærer dem at overhører dit kropssprog. Men står du rigtig og driver rigtig så skal det nok virke.

    Kan desværre ikke forklarer det over her, da jeg selv virkelig måtte rettes meget fra jorden, vil jeg klart anbefale dig dette. Frem for at give nogle halve råd.

    Det er virkeligt undervisningen værd, dog skal det siges uvidenhed er nogle gange rart. For man skal virkelig lukke øjnene nogle gange når man ser folk rundt om, stresse deres heste helt unødigt. når man selv har lært det rigtig.

    Men giv ikke op. For det er bare jeres kommunikation, i lige skal have på plads smiley og ja Hopper derfor er jeg glad for at have en vallak hehe


  • #3   23. jun 2011 Tina c : helt enig pas på ikke at lukke med din skulder eller komme for langt frem ;o))

  • #4   23. jun 2011 Jeg er ved at lære min 2-års at gå rundt om mig.

    Du skal først lære den at blive trukket, og lade den få længere og længere snor, og stadig gå ved siden af dig, når den kan det, kan du sætte en longe på, og gå længere fra den. På den måde bliver det så udramatisk som muligt.

    Longering kan være rigtig svært for hesten at forstå, men meget naturligt, ved ovenstående tilvænning. Min forstår allerede at trave (og galop), efter 5-6 gange.


  • #5   24. jun 2011 en god ide at have en longegjord og bruge 2 longer, en der sidder på hverside og føre den gennem ringene og den longe længst væk fra dig føre den bag numsen når hesten vender hovede ind mod dig så kan du afhjælpe det med at trække lidt i den longe, du kan også bruge sadlen, hvis du ikke har en longegjord og fører longsen ind under stigebøjlen så den ikke kommer til at hænge også bag om numsen. Du skal altid stille dig så du kommer i en skrå linje til hestens bagpart så du driver med din krop når du træder frem mod hesten mod forparten stopper du dens løbebane. I starten kan det være godt at være 2 så man ikke har 2 longere at holde styr på. Brug stemmen til at styre tempoet. sørg for at der er så meget ro omkring jer så i ikke får en masse forstyrelser så hesten kan konsentrere sig om dig. Start med med en lille volte i skridt til i begge har styr på det og og øg så tempo og str. på volten. Håber at det hjælper dig.

Kommentér på:
longe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce