{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Jer med Nervøse plage {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

jeg ved godt, der er nogle plage, der er dejligt flegmatiske, men har svært ved at bedømme min plag i forhold til hendes egen "liga", de mere nervøse.

Hvordan reagerer jeres nervøse plage på nye ting, og ting, der overrasker dem?

Hun er vant til store maskiner, plejer som den eneste at gå HELT hen til dem, når de kører ind på folden , men nye situationer spooker hende.

Da der stod en traktor et nyt sted i dag, var min næsten nede at ligge fladt, men benene i alle verdenshjørner. Og da der gik en hest forbi, og så væk fra den, begyndte hun at trave som en araber, som hun plejer (så bliver hun meget stærk, kan dog godt stoppe hende).

Hun er generelt meget hyper/energisk, men hvor slem er hun i forhold til andre nervøse plage, og bliver det bedre? smiley

Det er blevet bedre siden hun var føl, hvor hun var meget sky, og gik i panik overalt, men er lidt spændt på, om hun når at falde mere til ro ved tilridning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med Nervøse plage
  • #1   13. jul 2011 Min er meget nysgerrig, vil altid hen at kigge og snuse til tingene, også selv om det er nye ting.. Men derimod sker der pludselige bevægelser/situationer bliver hun meget forskrækket.. Måske er det meget normalt??

  • #2   13. jul 2011 følger li med smiley

  • #3   13. jul 2011 Min fylder dog snart 4, men er LANGT værre end din! ;-P
    Han er bare tændt og frisk, nej ikke frisk! Han er mit dampbarn! xD

    Han har dog været på dyreskue hvilket han tog UTROLIGT pænt! Han var dog bange fordi der stod en fjordhest ved siden af, sådan en havde han ikke mødt før! xD Tosse..
    På ture tripper han, fordi han vil frem. Når han ikke må så springer han fremad, eller bukker eller noget! Men han er også bare en gade dreng! smiley

    - Med hvis den en masse nye ting, så går det over smiley


  • #5   16. jul 2011 Åh tak!! Nu er jeg mere rolig. Og ja, jeg var faktisk ret ked af, hun er så spooked. smiley

    Jeg tror, der er håb, men det er så pinligt, når hun farer sammen. I den tidlige stald farede hun også sammen hele tiden, bare når hun gik på folden! Hun er faldet mere til ro i den nye stald.

    Måske ser man på sin egen plag med mere kritik? Kan godt se, mange plage er lidt hys på den ene eller anden måde, men når jeg skal ride hende om et år, ville jeg bare gerne have, hun var helt rolig. smiley

    MANGE tak for svar alle sammen!


  • #6   16. jul 2011 Ps. Jeg tænker nemlig også sådan, at jo mere jeg kan "udsætte" hende for, jo bedre. Tager hende med hen til traktorer og snuse, og hun er vant til biler, og store maskiner (når de kørte rundt på folden, var hun den eneste, der ville helt hen at snuse).

    Men det er mere de små ting, der skræmmer hende, en lyd, at blive hindret i noget (at følge med en anden hest ex.!). smiley


Kommentér på:
Jer med Nervøse plage

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce