{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Rytter og hest's sundhed er svær at forene? {{forumTopicSubject}}

Det er den i al fald her, pt. Hvad ville I gøre i understående, svære situation?

Jeg har en hest, som hverken kan tåle det ene eller det andet. Hun har astma, er headshaker, var forfangen sidste år, så hun har gået med mundkurv sidste år, og starten af i sommer, og nu fået den på igen. Så egentlig burde hun ikke gå på græs (fed), men kan heller ikke "tåle" at stå på stald (støv). Lidt groft sat op.

Jeg er ikke hyggerytter, så jeg har det svært med at hun knap nok kan rides i alle 3 gangarter (forlanger intet af hende! Har lange tøjler, og mange pauser).

I øvrigt er det ikke astmaen, der er slem, det er faktisk headskakingen. Astmaen blev bedre efter medicin i sommers. Hun hoster ikke mere.

Jeg har døjet SÅ meget med den hest. Andre ville have aflivet hende for længst, men hun er jo det, man kalder en "soulmate", og hun er en dejlig hest.

Jeg har ikke råd til en anden ridehest, da jeg også har en plag, jeg skal tilride næste år.

Jeg føler, jeg bare holder hende i live, med en masse omkostninger. Jeg kan ikke få mig til at aflive hende, men jeg vil også helst have dem i den samme stald, da det ellers ikke kan hænge sammen, og det er lidt svært at få til at gå op.

Løsdrift var heller ikke lykken, der hostede hun pga. støvet stråfoder, og ikke mindst frøgræsset.

Jeg har overvejet at få en helpart, eller halvpart på hende, som har lyst til KUN at ride skovtur, men jeg skal jo tilride hest nr. 2 næste år, og hvis jeg ingen balance har der, så smider hun mig ad pommern til. smiley Har tænkt på så at ride en anden hest (passe), men det er også lidt åndssvagt, ikke?

Og folk, der vil nøjes med skovtur, hænger ikke på træerne. Føler mig snart helt deprimeret over situationen. Det ville også være nemmere, hvis jeg kunne aflive hende. Sælge hende gør jeg ikke, for hun kan godt snyde lidt, og virke bedre end hun er, og så kan de jo finde på at ride hende hårdt.

Hvad gør man, når man er følelsesmæssigt knyttet til sin hest, men gerne vil ride, og ikke kan aflive en ellers frisk og glad hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rytter og hest's sundhed er svær at forene?
  • #1   18. jul 2011 Jeg synes du skal finde en der kan ride hende på tur osv. og så finde en hest du evt. kan låne eller passe, til du skal tilride den anden. smiley
    Det kan godt tage lang tid at finde en der vil passe hende, men mon ikke det giver pote til sidst. smiley


  • #2   19. jul 2011 Det er næsten min Coco du har beskrevet. Hun har kronisk astmatisk bronkitis, været forfangen to gange, shaker lidt om sommeren, kan ikke tåle at stå på stald, osv.

    Hun er min soulmate, og tanken om aflivning har aldrig strejfet mig, aldrig. Hyg med din hest mens du har den, hvis hun er din soulmate behøver du ikke andre smiley
    Husk at ridningen er (bør være?) en meget lille del af det at have hest. Udforsk hvad du ellers kan lave med hende, som hun kan klare og hyg jer med det smiley


Kommentér på:
Rytter og hest's sundhed er svær at forene?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce