{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Hævet bagben, halt og feber {{forumTopicSubject}}

Igår lagde jeg mærke til at min hoppe stod meget og hang ude på marken. Da jeg tog hende og de to andre ind senere spiste hun lidt hø ind imellem og stod ellers og så sløj ud. Tog hendes temperatur der viste 39,8. I morges ringede jeg til dyrlægen. De sendte en ud i løbet af en halv time. Hendes temperatur blev målt til 39,7. Idag var hasen hævet og lidt ned af benet og hun var ikke meget for at træde igennem på det. Dyrlægen tjekkede bagskoen for at se om der var et søm der sad forkert eller havde været løs og trådt op igen men det så fint ud. Der var heller ingen sår at finde. Hesten fik en indsprøjtning med smertestillende og en sprøjte med et bredspektret antibiotika. Jeg skal de næste 5 dage give hende antibiotika i pulverform 2 x daglig og en tube finadyne 1 x daglig i 6 dage. Her i eftermiddag var hævelsen ned til koden. Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet bagben, halt og feber
  • #1   19. jul 2011 Ja, har været ude for noget lignende.
    Følg hvad dyrlægen har sagt og sker der ydeligere komplikationer, ville jeg tilkalde dyrelægen igen (-:


  • #2   19. jul 2011 jeg har prøvet noget lignende med min plag. er der nogen giftige planter på din fold?
    for min havde spist giftige palnter, og var hævet, godt nok i alle 4 ben.
    men det kunne være en mulighed.

    der skal du abre følge din dyrlæge og så få fjernet planterne


  • #3   19. jul 2011 Følger lige med, da min har hævet ben og varme i det højre bagben. Men ikke sløj, halt eller ondt.

    Og er i fuld gang med at prøve at finde ud af hvad der er med min.


  • #4   20. jul 2011 Ingen giftige planter på marken. Har tjekket sidste uge da jeg fandt et par engbrandbæger ved hegnet på ridebanen, men der kan hestene ikke komme hen.

  • #5   20. jul 2011 Håber at dyrlægen har tjekket om der er en hovbyld..synes godt det kan lyde på de symptomer..så skal han skære hul til bylden og smerterne forsvinder med det samme..

  • #6   20. jul 2011 Dyrlægen har tjekket for hovbyld på alle leder og kanter af hoven.Den er blevet lyttet på lungerne, tjekket om det kunne være kværke der da der har været flere tilfælde her i området. Den er hævet i hase leddet og ned til kodeleddet.

Kommentér på:
Hævet bagben, halt og feber

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce