{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

"foderjunglen" -erfaring TM? {{forumTopicSubject}}

Åh ja, at finde nyt foder er simpelthen en jungle af forvirring at finde rundt i... Skal have fundet nyt foder til min plag på halvandet og er selvfølgelig kun interesseret i at han er dækket ind med alt hvad han skal have når han vokser, med hensyn til vitaminer osv.
Men men har kigget på lidt forskelligt, bl.a. brogaarden suregrow, fase 2, tjørnehøj mølle müsli breeder, horse balnce mm. Ville egentlig helst have en fuldfoder blanding, men synes bare de alle indeholder en del helhavre, hvilket jeg altid har hørt ikke er godt at give plage fordi de ikke kan omsætte det. Så ja- nogen der kan hjælpe? Det skal være en forhandler der findes i nordjylland og også noget foder som er til at komme til for penge... Med dette skal det ikke forståes at det er et sted jeg vil spare- absolut ikke da det jo er så vigtigt, men synes bare ofte at mærkerne også hæver priserne og man godt kan finde noget billigere som er lige så godt. Evt. kan man se kæmpe forskel på priser ved eks. brogaarden og tjørnehøj mølle. På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "foderjunglen" -erfaring TM?
  • #1   17. aug 2011 Ja, man kan let kommer til at betale for noget, uden at få mere kvalitet.

    Jeg bruger TM hors balance. Jeg ville have brugt suregrow, men det spyttede mine ud igen. Så fandt jeg HB, og det smager neutralt, og der er intet korn i, som der er i suregrow. Og koster 70-80 kr mindre, OG de skal have mindre mængde.

    Min skulle have 900 g suregrow, og 600 g HB.

    Jeg bruger også TM, fordi de er de eneste, jeg har tillid til, ang. prof foderplan (gratis). Du får tilsendt alle tallene og kan tjekke dem.

    Hvorimod dengie har en noget vag foder-anbefaling, og da jeg skrev efter en foderplan (som de reklamerer med....) fik jeg svaret: Den skal have et kilo... Det gider jeg ikke, jeg vil selv dobbelt tjekke tallene med KER, eller i det mindste have en prof vejledning som ved brogården. Det får man respekt for som kunde - at de tager vores spørgsmål seriøst.


  • #2   17. aug 2011 Tak for svar... Er i syv sind, da jeg desværre kun er stødt ind i ekstremt inkompetente "rådgivere", som faktisk ikke anede hvad de snakkede om.... Til begge: Hvad får de udover HB og müsli super plus? Synes jo de siger de skal spædes op med korn, men har jeg som ovenfor skrevet altid holdt mig fra grundet at de ikke kan omsætte det....
    De spørgsmål jeg altid stiller er: Hvorfor korn i fuldfoderblandingerne? Svaret hertil har lydt: Jamen det er en billig løsning at lave foder på! -ikke et kompetent svar.
    Hvorfor skal der spædes op med korn(som forhandlerne nikker ret til, at de ikke kan tåle) til pilleversionerne? Det har jeg ikke rigtig fået noget svar på...
    Og hvordan kan hesten klare sig på en tilskudsfoder og hø/wrap, når man også får fortalt at den kan klare sig på fuldfoder og hø/wrap? Det er jo det samme, men hvad er forskellen så? Synes jo ordet "tilskud" og "fuld" har stor forskel i betydning.... Hmm.,..


  • #4   17. aug 2011 tusind tak for svar:)

  • #5   17. aug 2011 Hej Mette
    Har som dig været helt i vildrede og synes der er så vildt mange meninger og gode råd. Og SÅ forskelligt hvad foderhandlerne siger.
    Samtidig har jeg efterhånden fundet ud af at hvad der fungerer for nogen heste og deres ejere gør ikke for andre.

    Så - jeg besluttede mig for at sætte mig lidt ind i det og købte den bog der hedder "den store foderbog". Kan virkelig godt anbefale den!!
    Let at læse, saglig og ingen præferencer for bestemte produkter. Har også en super gennemgang af alle de forskellige produkter i foder (majs, havre, byg, roepiller osv) og hvad de gøre godt for og hvad de ikke er godt for.
    Den kostede vist ca 300 kr, men kan sikkert lånes på biblioteket.

    Da jeg havde fundet ud af hvilke krav jeg havde til mit foder, bad jeg to forskellige foderhandlere om at lave en foderplan. Men jeg var ikke tilfreds!! Den ene sendte det videre til en bestemt producent ( og jeg nægter at ligge under for en enkelt som selvfølgelig kun anbefaler sit eget foder) og den anden var helt vildt dyr!

    Så jeg har købt det foderprogram, der hedder SundHest og har nu lagt min egen plan!
    Er helt vildt tilfreds! Har fundet noget der koster det halve af hvad min lokale foreslog og som opfylder alle mine krav!
    Programmet koster 600 kr, men med 2 heste har jeg tjent det ind på 1 måned i forhold til den dyre foderplan + at jeg selv kan rette til som behovene ændrer sig 8og det gør de hele tiden med en unghest el en hest i fol som min den ene).

    Bare mit råd til dig - selvom det ikke umiddelbart er den nemme løsning.
    Men jeg har det rigtig godt i maven med at have kontrol med det og føle mig sikker på at alt er korrekt.

    Bare til advarsel...kunne ikke forstå at min vallak blev så tynd i vinters på den plan jeg havde fået...har nu efterregnet og han har kun fået 85% af sit behov over en el to mdr - DET gør ondt at opdage. Skyldes jo bestemt ikke at jeg har gjort noget galt men at jeg stolede på andre, uden selv at tjekke.
    Undskyld det lange indlæg:-)
    Held og lykke
    Christina



  • #6   17. aug 2011 Tusind tak for dit indlæg, CHristina:) Det kunne sagtens være til overvejelse- jeg bare lidt travlt, da jeg gerne ville nå at få noget her til indbindingssæsonen... Men ja- det er lige netop det med mavefornemmelsen, den skal altså være god- for ja, de anbefaler jo altid kun deres eget foder som det bedste... Men puha, må se hvad jeg gør, men ved ikke om jeg kan nå at skrabe al den viden til mig på så kort tid, selvom jeg gerne ville:( Gid der bare var en kompetent rådgiver som ikke kun havde øjne for sit eget produkt... Jeg kunne vel ikke lokke dig til at lave en foderplan til mig for et beløb?

  • #7   18. aug 2011 Jeg brugte det foderprogram der hedder pc horse til at regne mit ud første brugte jeg face 1 hvilket var dyrt og jeg havde et føl der ikke var til at styre så gik jeg på jagt og satte mig ind i det nu fodre jeg med tm super plus pigerne med olie uden melasse og roepiller jeg valgte TM super plus fordi der er meget lidt stivelse i og jeg vil ikke gi e min korn... min hun vokser jævnt og ser godt ud og hun er dækket fuldt ind og til billige penge

  • #8   21. aug 2011 Prøv Pavo foder der er alt hvad de skal bruge og det er et rigtig godt foder Har også prøvet slt mulig Men da jeg prøvede Pavo fandt jeg det jeg skulle bruge
    Søg under Pavo foder så kan du se om det er noget for dig


Kommentér på:
"foderjunglen" -erfaring TM?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce