{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Rød Roset til DHE træf og stævne {{forumTopicSubject}}

RØD ROSET TIL DHE TRÆF OG STÆVNE
Så blev det endelig tid til årets store begivenhed DHE træf og stævne som blev afholdt af Den Hele Ekvipage og nok i særdeleshed af Helle Knudsen, som var ildsjælen bag dette fantastiske arrangement.

Der var noget for enhver smag både som deltager og tilskuer. Som deltager var der noget til ethvert niveau, og som tilskuer var der inspiration at hente, til næsten enhver disciplin.

Arrangementet var bestemt værd at rykke en weekend ud af kalenderen for, og Helle havde virkelig gjort et kæmpe stykke arbejde ud af at få meget kompetente dommere til at dømme klasserne som var tilrettelagt af en lang række meget dygtige trænere.
Mange spændende klasser var der: Springning by Blue Berry Hill, Dressur af Tabita Cramers, Agility, Pas De Deux af Ute Lehmann, Horse and Dog-trail af Ute Lehmann, Frihedsdressur af Katja Døi Jensen og sikkert en masse klasser jeg har glemt også. Repetoiret var i hvert fald varieret og spændende.
Ikke overraskende, var Agility-klasserne godt fyldt op, og det kunne nok være et af de få kritikpunkter der kunne være på arrangementet – agility banerne var, efter min mening for lange, så det blev lidt langtrukkent at være tilskuer her.

DEN NÆSTE STORE ORKAN SKAL HEDDE HELLE
Personligt, var jeg dybt imponeret over hvad Helle havde nået at skrue sammen. Jeg har jo været lidt ind over i opstarten af arrangementet og kendt en hel del til det, eftersom at jeg har siddet med det grafiske omkring arrangementet. Undervejs har jeg af og til tænkt ’ahh Helle – lige over målet der, ikke?’, men FOR SATAN, jeg må bøje mig i støvet. For ja, der var meget der var skudt over målet, og mange af de planer Helle havde, blev ikke eksekveret, men ’aim for the stars, and you just might hit the moon’ passer simpelthen perfekt ind her. For månen blev nået, og stjernerne var det faktisk ikke nødvendigt at have med!
Blod på tanden – det gør vi sku også i 2012

HESTEVELFAERD.DK-STÆVNET
I hestevelfaerd.dk udvidede vi i år stævnet med den mulighed, at man kunne komme allerede fredag og campere. De, der benyttede sig af dette, havde en god aften og morgen, men det var ikke super planlagt, da det blot var et tilbud fra vores side og lidt ’sidste øjebliks halløj’. Men efter denne weekend, blev jeg overbeviste om at det må være vejen at gå fremover. Personligt håber jeg på, at vi i Maj 2012 kan byde på et rigtig hyggeligt stævne, ikke helt af samme dimensioner, men med flere klasser end vi havde i år, og strækkende fra fredag aften, med fælles-spisning, til søndag middag med fælles frokost og uddeling af awards (vores award-del i år fungerede jo fantastisk – endnu engang tak til vore sponsorer).

Vi vil helt sikkert holde fast i at vores sted skal være ’et godt sted at starte’. Det skal være billigt og overkommeligt for enhver pengepung, hyggeligt og fyldt med nærvær, men vi ’tør godt’ tilbyde flere klasser og strække stævnet over fredag aften, hele lørdag og halvdelen af søndag.
Vi vil helt sikkert også udvide med mere af det vi havde i år – nemlig udstillere og foredrag, for det var bare super velfungerende med den ene vi havde i år – og helt vildt godt med alle de udstillere der var til DHE-stævnet.

MEGET MEGET FÅ KRITIKPUNKTER – OG MÅ VI FÅ NUMMERET TIL HAM MED VEJRET?
Men for at vende tilbage til DHE træf og stævne, så var der meget få kritik-punkter. Der var MANGE af de fælder, som vi selv er faldet i, når vi har afholdt stævne, nemlig planlægning omkring hjælp til de forskellige klasser. Opsætning, skrivere mm. Men fantastisk at se, at det ikke blev taget så højtideligt – og tilskuere var der jo nok af, og de blev inddraget og alle gik i krig med et smil på læben. Mit indtryk var, at der var meget ’brandslukning’ rundt omkring, men helt ærligt, med det niveau der var lagt for dagen, så tror jeg bare, at det var noget som skulle erfares og helt sikkert noget der er ’dækket ind’ til næste år. Og ja, vi siger NÆSTE ÅR, for Helle og DHE får ikke lov til at lade dette være en enlig svale. Vi har brug for den slags arrangementer og det var bare hamrende godt ’over all’. Der var tænkt på alt. Mad, spisebilletter, startlister, dommere, udstillere, programmer, trøjer, armbånd, lydanlæg, camping – selv vejret var planlagt så det passede perfekt til arrangementet – specielt vejr-kontakten er en vi gerne overtager til hestevelfaerd.dk-stævnet i 2012, for vores nuværende kontakt er altså ikke for god!

MIT ØNSKE TIL VORES STÆVNE I 2012
Så, spørger I mig, bliver følgende opgraderet i 2012 til hestevelfaerd.dk-stævnet:
· Flere klasser
· Agility let forbliver uændret i sværhedsgrad+junior og børneklassen, men ’svær’ bliver lidt sværere – dog ikke helt så svær som den til DHE træffet.
· Flere udstillere
· Fællesspisning fredag og lørdag + Fælles morgenmad lørdag og søndag
· Foredrag
· Følgende vil være uændret til hestevelfaerd.dk-stævnet:
· Det skal være ’et godt sted at starte’. Alle skal føle sig velkomne
· Vi vil helt klart have plads til de helt små og børn
· Vi vil holde fast i det høje planlægnings-niveau vi havde i år.
· Priserne for deltagelse
· Entré – det skal fortsat være gratis for tilskuere at deltage
· De mange priser for det som ikke kan konkurreres om. Glæde, huld, mod… det skal honoreres!
· Vi vil have max 40 starter og agility-klasserne må ikke være længere end de er.

PERSONLIGT FORTALT
Personligt var jeg af sted med svigermors fjordhest Legolas aka Klodsen. Vi var tilmeldt klassen Pas De Deux sammen med Louise Breth og Shiva. Loise og jeg blev lidt blege om næsen, da vi så, hvem vi skulle stille op imod. Ute/Aurica og Katja/Agnete. Louise og Jeg er jo NOVICER omkring opvisninger og shows, og man må sige, at vi jo altså var i en form for superliga hvad det angår her.
Men vi blev enige om at tage det i stiv arm, og gøre det så godt vi kunne. Vi har jo ikke ligefrem års showtræning på bagen, og alle øvelser skulle indlæres OG indarbejdes synkront - de andre har jo nok kun skulle fokusere på synkron-delen. Men, vi var super bange for at ’falde igennem’, med vores ’gule gummiænder’. Jo, det var da utopi at tro på noget der mindede om en placering, men nu havde vi trænet og glædet os, så noget så skræmmende som startlisten skulle da ikke få os til at bakke ud!

LOUISE OG SHIVA – EN EKVIPAGE, DER HAR RYKKET SIG LYSÅR PÅ 2 MÅNEDER!
Jeg har jo NOGET mere erfaring end Louise, og hun startede om noget, endnu mere fra scratch end Jeg. For 2 måneder siden, havde hun en fjordhest, der piafferede af ren stress, når den blev udfordret, og jeg må med beundring nu sige, at hun klarede det væsentligt bedre end jeg på dagen. Banen var meget mudret, og det gjorde desværre, at jeg ikke kunne bevæge mig ordentligt og dermed, forstærkede jeg Klodsens nervøsitet ved mudderet. I stedet for at støtte ham igennem øvelserne, måtte jeg nærmest hænge i hans grime for at klare mig igennem programmet imens Louise og Shiva dansede igennem på deres halvdel.
Jeg var selvfølgelig PISSE HAMRENDE ked af det. Dels, gjorde det forbandet ondt i knæet at prøve at gennemføre programmet, men mest var jeg ked af at jeg ikke havde kunne give Klodsen de rigtige odds for at vise hvor dygtig han er. Men men men, jeg er STOLT over Louise og Shiva. De gjorde det fandens godt. Både i Agility let og Pas De Deux. Rejsen på kun 2 måneder, fra piafferende fjordhest til super cool showpony var simpelthen bare så fantastisk flot. Hun har rykket sig LYSÅR på 2 måneder!

HÅBER rigtig mange vil med næste år - til BEGGE stævner!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rød Roset til DHE træf og stævne
  • #1   26. aug 2011 Enig, men synes dog stævnet var ret dyrt. Jeg brugte næsten 1000kr og jeg startede kun 2 klasser, heldigvis skulle jeg ikke overnatte (for det havde jeg simpelhen ikke haft råd til) da jeg skulle til spring stævne dagen efter med Fakir også 2 klasser hvilket kostede mig 150kr ;P.

    Men gælder mig til næste år, for nu er chili forhåbenlig toptunet igen. Banen tog rigtig hårdt på hende og hendes knæ, men nu hun opereret og om få måneder skulle hun gerne være genoptrænet igen. Har ihvertfald aldrig haft så svært ved at få hende rundt på en bane altså tempo mæssigt og havde faktisk tænkt at melde fra da jeg så den. Da vi var færdige med agility sad vi og så alt det andet end til præmie uddelingen og Chili sov stort set i mit skød. Hun er vant til at komme ud så det var ikke derfor, men den tunge bane tog virkelig hårdt på hende (og på mig, for jeg var ved at dø under springningen ;P ). Men det kan de jo ikke være herre over.


  • #2   28. aug 2011 Camilla: Enig mht prisen. Det var også en af grundene til at jeg ikke deltog smiley
    For ja, 1000 kr for et stævne er temmeligt pricy.


Kommentér på:
Rød Roset til DHE træf og stævne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce