{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Dækken til Fjordhest? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes jeg sidder i lidt af et dilemma...
Freja, får helt utrolig meget vinterpels hvert år, og er aldrig blevet klippet eller gået med dækken.
Sidste år besluttede jeg mig faktisk om at hun skulle klippes lidt i år (Kan ikke huske hvad klipningen hedder, men den hvor de ikke skal gå med dækken) Dog er jeg gået fra den idé igen, da jeg altså IKKE vil have hende klippet af flere grunde...

Men hendes pals er allerede nu ved at blive rigtig tyk. Jeg kunne godt tænke mig den ikke bliver helt ligeså 'vildt' og stor/tyk som sidste år.. Så tænkte om man kunne lægge et dækken på hende?
Men jeg er overhovedet slet ikke inde i sådan noget, der jeg altid har ment det ikke var nødvendigt.

Hun står inde om natten, og er 6 år gammel, hun er fjordhest og jeg rider ikke stævner på hende.
Hvilket dækken skal jeg vælge? Kan jeg nøges med et regndækken? Hvor tit skal hun have dækken på? Kan jeg nøjes med et regndækken? Hvad mener i?..

Synes bare det er synd hvis hun er våd af sved efter ridning...

-Jeg har oprettet dette emne i det store fora, og der fik jeg dette svar:
Min fjordhest milos på 7 år bliver ikke klippet, og går med regn dækken nu, altså på de kolde dage og venter dækken bare 200- 300gram når det rigtig vinter koldt. Han ligger til gengæld heller ingen pels over hovedt, han ligger lige så som en sports hest gør om sommeren dette gør han både sommer og vinter. Han bliver også redet hårdt 6 gange om ugen ligesom min sports hest gør. Så jeg ville råde dig til ligesom de andre siger giv den regndækken på nu på de kolde dage, tag det af om natten når den er inde, og når de så bliver koldere så skift regndækkenet ud med et overgangsdækken og gør ligesom med det andet tag det af om natten. På denne måde nedsætter du pelsen . Også ville jeg bruge et tyndt fleesé dækken når jeg varmede op, og skridtede af. For hvis hesten bliver våd kommer den lettere til at svede efter ridning smiley

-Men i godt jeg kan gøre sådan?
Vi rider ikke i ridehal.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken til Fjordhest?
Kommentér på:
Dækken til Fjordhest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce