{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

2 års-hva lawr i med dem?? {{forumTopicSubject}}

Jah som skrevet i overskriften, hvad laver i med jeres 2 års heste??

Har lige fået en barockpinto hoppe på 2 år og 3 mdr hjem idag, som vi regnede med vi havde solgt... og udover den har vi kun miniature som bar går og hygger sig men planen er hun skal lære en masse og blive hos oz nu..

Så gode råd og erfaringer modtages meget gerne...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 års-hva lawr i med dem??
  • #1   12. sep 2011 Lav alt!!! jeg mangler kun af have rytter på min. han er hingst, og tager ALT roligt (: lav det du føler hun er klar til, hvis du ser at hun er bange, så tag den med ro, ellers så prøv løs med hvad hun kan lide (:

  • #2   12. sep 2011 Vores går bare og hygger sig .. Min søsters veninder på 12-13 år har i weekenden striglet hende, gået en laaaang tur med hende i grimen, læsset hende i traileren osv, men det var en ren sensation, da hun ellers aldrig er i hænder. Men hun er så nem og klar i hovedet at man skulle tro vi arbejdede med hende hver eneste dag.

    Hun går bare og græsser på folden med de andre og leger hest til daglig.


  • #4   12. sep 2011 ingenting.. går og nyder sit liv smiley

  • #5   12. sep 2011 alm. håndtering, som gå, stop bakke, stå bundet, løfte ben, vis den alle mulige ting, som plastik, paraplyer, vand osv smiley
    gemasher, på gå ture, er også en god ide:)

    INGEN sadel, hovedtøj, rytter osv!


  • #6   12. sep 2011 hun får ikke lov til bar at nyde livet.. hun er blevet opstaldet på et ridecenter fordi der er gode faciliteter som ridehal osv.. self er der slet ingen planer om saddel rytter osv endnu

  • #7   13. sep 2011 Min er også 2 år og ca. 3 mnd.

    Vi har longeret 6-8 gange, haft trense på 6 gange.

    Har tæppe på hver dag + gjord på ryggen (for at vænne hende til, at den klirrer *S*)

    Vi går ture, og træner regelmæssigt bak-stå-stå bundet, stop etc. - fordi de "glemmer" det. smiley

    Skal have købt en longegjord og vænne hende til at være spændt ind om maven. Derefter prøve med sadel etc.


  • #8   13. sep 2011 Ps. Det er en god ide at vænne dem langsomt til det, i stedet for at kræve alt af dem på en måned, når de bliver 3. Bare et fif. smiley Men det kommer an på, hvad man vil. Jeg vil have en hest, der "finder sig i alt", uden at gå i panik. Derfor tør jeg ikke vente med at gå i gang, til 3-års dagen. Så ville min spasse helt af. *S*

  • #9   13. sep 2011 Min er i forvejen efter en hingst som har et lidt tændt temperament og det kan mærkes på hende at hun har lidt af det.. fik hende hjem igår (mandag) efter hun har være hos hende som egentlig skulle købe hende.. Ved ikk så meget om hvad hun har lavet med hende af forskellige ting, men hun kan da løfte hove osv.. De sidste dage er bar gået med strigling både bundet på strigleplads i stalden og i boksen men ligså meget for at vænne hende til dækkenet ikke er farligt når man skal have det på osv.. regner med at ku gå stille fremad med lidt forskellige øvelser som Longering (bar i grimen og uden noget andet) træk ture osv... hun skal være tryg ved arbejdet fra jorden og lyde osv inden der skal nogen på ryggen er min holdning lidt så det vil primært være sådanne ting vi kommer til at lave sammen smiley Men tak for svarene

Kommentér på:
2 års-hva lawr i med dem??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce