{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Sadlen glider frem {{forumTopicSubject}}

Jeg har min lille vallak på 4 år. Han har været utroligt svær at finde sadel til, men vi fandt en som var en smule for bred, men den trykkede ingen steder, og den sad sådan nogenlunde på ham. Men den glider altså fremad.
Hvad ville i gøre ved det?
Han er 3'er så jeg må i princippet godt bruge halerem, men jeg ville virkelig gerne være foruden. Han har tendens til at bukke lige for tiden, så det hjælper jo heller ikke ligefrem på problemet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadlen glider frem
  • #1   28. sep 2011 et antiglide underlag kender flere som siger det hjælper, en mulighed kunne også være at krydse gjorden, det kan nogle gange også hjælpe :o)

  • #2   28. sep 2011 Jeg ville nok få min sadelmager til at kigge på det. Jeg giver 400 kr for at få hest og sadler tjekket og det er alle pengene værd. Samtidig har de alle løsningerne på de små åndsvage problemer man bøvler rundt med:-)

  • #3   28. sep 2011 Antiglid underlag er bare svære at finde i den str.
    Og hvad mener du med at krydse gjorden? (:

    Halerem kan godt skade jo, det er derfor jeg ikke vil (:
    Jeg vil overveje sadelmager, men pengene rækker ikke lige så langt for tiden (: Dog skal min hest også have dressursadel, og det bliver ikke uden sadelmager, så kan man vel flytte det sammen (:


  • #4   28. sep 2011 Hvis den er for bred, så læg et lammeskind under. Det sagde min sadelmager er OK. Dog hvis den glider frem af andre årsager, som min gjorde, så skal sadelmageren arbejde med den - min havde for meget uld i sig. så hun måtte tage noget ud, og flytte en gjordrem. Så blev den der. smiley

  • #5   28. sep 2011 der er en sadl hvor man kan skifte kopjern og i puderne er der luft i, så kan man tage luft ud eller ind, alt efter hesten ryg..

    Den er god til ungheste, da deres form ændre sig meget, når de danner flere muskler smiley


  • #6   28. sep 2011 Ja vi har to sadler pr hest og vores tager prisen pr hest ikke pr sadel, så det vil jeg da mene:-)
    Men så ville jeg nok også lægge en lammepad under indtil. Spørgsmålet er så bare om det bliver meget billigere hvis du ikke allerede har en:-)


  • #7   28. sep 2011 Lone
    Jeg tror problemet ligger i at hans manke og skulder ikke er så markeret, fordi han nemlig er så lille (: Det er der mange 3'ere der har problemer med, ved jeg (:


  • #8   28. sep 2011 Jeg har ikke lammepad, så det er nok lidt spild (:
    Min sadel er bare en billig en (dog helt ny og ubrugt) men han får en ordenlig når han er omkring 7 vil jeg tro, for så er han vokset helt færdigt (:


  • #9   28. sep 2011 Hvis den glider frem og det er fordi at manken eller skuldrende ikke er markeret nok (ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det), kan man købe nogle gelhalløj som ligesom lægger noget ekstra fylde ind og løfter sadlen og gør så den ikke skrider (: .

    Min veninde har det til sin 4 årige unghest, jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal forklare det (:


  • #10   28. sep 2011 Alessandra&Kidogo smiley .
    Jeg forstod det godt (:
    Og det der gele kender jeg faktisk godt, ved du om det er dyrt? (:


  • #11   28. sep 2011 Jeg tror ikke det er så slemt faktisk, men jeg ved det ikke (:

  • #12   28. sep 2011 Som der siges, man kan købe sådan en løfte pad. og ligge under. og ellers vil jeg sige, rid uden sadel til du har penge til at finde en der passer. og det som en siger ikke for at være ond eller noget, men som du siger hesten bukker nu lidt, kan meget vel stamme fra at sadlen ikke ligger korrekt, og er sadlen ikke ok, vil der kun komme ekstra problemer. så hellere i tide sige ok det duer ikke, og så få trænet i at ride uden sadel.
    Og ja så spar op.


  • #13   28. sep 2011 sadelmager sadelmager sadelmager det er absolut alle pengene værd !!
    For meget fyld i sadlen eller for lidt, bare det mindste forkerte fyld kan skabe problemer, og det er 100000 gange bedre til hesten med en tilpasset sadel!

    Og det er en super lækker følelse når man sadler op og bare kan se og mærke at den ligger hvor den skal ! smiley

    Ellers, prøv med anatomisk gjord og gelpad. !! de funger VILDT godt !!

    Jeg stod med samme problem med min pinto, og ville heller ikke benytte halerem af samme grund som dig, smed så nogle penge efter disse ting, og wupti... ! Så lå den der smiley

    Held og lykke med det.


  • #14   28. sep 2011 det jeg mente med at krydse gjorden, var at en sadel har tre eller to stropper, nu ved ikke hvilken sadel du har, og jorden har 2 spænder men hvis du tager den strop på sadle yderest til venstre og spænder den i det spænde længest til højre og bagefter tager stropen længest til højre og spænder i spændet yderest til venstre så det danner et kryds og gør dette i begge sider, så skulle det krydstræk gøre at sadlen ikke glider så meget frem eller tilbage :o) håber jeg har forklaret det godt nok ellers vil da gerne prøve igen :o)

  • #15   28. sep 2011 Randi, det forstod jeg godt, jeg kan da prøve (:

    Tina han bukker også uden sadel, så det er ikke derproblemet ligger (: Men jeg må finde ud af noget med en sadelmager ser det ud til (:


Kommentér på:
Sadlen glider frem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce