{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Flipper ud på tur .. Ændret adfærd . {{forumTopicSubject}}

Hej I kloge hoveder !
Sagen er den , at min ene hoppe , Felina , har ændret adfærd på tur .
Hun har altid været brugt som turhest hos forrige ejere . Da hun fik føl ( ved forrige ejer ) blev hun " skør " i hovedet .
Jeg overtog hende så , og der gik ikke længe før alle elskede hende . Hun er en meget speciel hest . Enmandshest . Hun kan godt lide folk fra jorden , men lader ikke mange ride hende udover mig . Hvis der er noget hun ikke vil , så er det også kun mig der lige med nød og næppe kan få hende til det ..
Men til selve problemet :
Jeg havde hende opstaldet i 2 år ca . På det sted var hun svær at få på tur , men til sidst begyndte det at gå rigtig godt . Sammen med andre heste , var hun HELT perfekt , og altid den der førte an .
Så flyttede vi til egen gård , hvor hun kom til at stå med min anden hest . De blev meget nære .
Jeg kunne ride tur på hende sammen med min anden hest , men ikke alene . Eller , jeg kunne lidt i starten , men blev kun værre og værre . Red jeg ud på min anden , flippede Felina ud og løb igennem hegnet .
Så vi begyndte i sommers med uafhængighedstræning . Fik ridebanen op ved siden af folden , strigleplads på folden , etc , etc . Og til sidst blev Felina uafhængig af Bianca , så længe det er på gården . Dog kunne jeg godt ride ud på Bianca alene , og Felina blev alligevel indenfor folden .
Felina havde altid godt kunnet rides ud sammen med en anden hest også , som bare kom og " hentede os " på min gård .
Men for ikke så længe siden ville jeg så ride med en veninde . Jeg trækker så Felina op til hende , og det går godt , men pludselig halvvejs flipper hun ud og hiver og hiver i tøjler og det brænder bare i hænderne på mig . Mit temperament kører fuldstændig galt , men jeg får hende til at gå pænt igen .
Hun står pænt da jeg hopper op , og min veninde og jeg skridter roligt afsted . Ligepludselig får hun et flip og stejler , bukker , løber afsted med mig , etc . Jeg prøver flere ting , men hun er fuldstændig vild . Jeg hopper af og trækker hende hjem , for dér kunne jeg simpelthen ikke mere .
Selv når jeg trækker hende ud på tur alene flipper hun ud , og rider jeg ud alene laver hun det ovenover , bare lige ved gårdspladsen ...

Jeg er så begyndt at gå længere og længere ture med hende . Hun er meget nervøs , og prøver sommetider at få tovet til sig , men ved bare at holde mig i ro får jeg hende ALTID til at slappe helt af på turene , og dét går rigtig godt , faktisk ..
Men mit spørgsmål er så , hvordan jeg kan lære hende at ride tur igen ?
Jeg havde forestillet mig at jeg vil gå lange ture , indtil hun er fuldstændig rolig med sine omgivelser , og så prøve at hoppe op på hende og få en anden til at trække hende , og så tage den derfra . Men tror I at det vil virke ?

På ridebanen er hun en fantastisk hest , og der er INTET . Som sagt , inde på gården er hun perfekt . Men udenfor ... puha .
Og jeg er jo rigtig ked af det over det , for jeg har altså ingen ridehal , og banen er våd , så jeg er jo " afhængig " af turene . Jeg laver også rigtig meget jordtræning og klikkertræning , men ville da gerne kunne ride en tur på Felina også .

Så hvad ville I gøre ? Og hvad tror I at der er sket ?
Skal også lige siges at vi HAR fået en anden pony imens , så vi har tre heste . Men det har ikke hjulpet ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flipper ud på tur .. Ændret adfærd .
Kommentér på:
Flipper ud på tur .. Ændret adfærd .

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce