{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til dyrlægen? {{forumTopicSubject}}

OBS: Hvis dette indlæg ikke høre til i denne gruppe, så bare skriv det så sletter jeg det:) nå nu til sagen:

Hej HG'ere:)
På torsdag kommer dyrlægen og tjekker Fænrik igennem:) det er en lang historie men for at gøre den kort, så har han fået konstateret gigt og har stået halt i 2 måneder med behandling den i en måned som stoppede for ca. 14 dage siden.
Og nu falder dommen så på torsdag om vi kan påbegynde genoptræning eller om han bliver erklæret uridelig - vi håber og tror selvf. på det første!

Jeg skriver en liste med mine spørgsmål til dyrlægen så jeg ikke glemmer dem, men jeg vil lige høre om i har nogle spørgsmål i synes jeg skal spørge ham om mht. Fænrik og ridning og hvad han må og ikke må.

Indtil videre har jeg skrevet disse spørgsmål ned:
- Råd til ridningen som skåner hesten/Fænrik.
- Plejeprodukter der kunne hjælpe på det.
- Mad/tilskudsfoder der er godt til gigtheste.
- Er der nogle ting man skal være ops på ang. gigt?
- Skal han stå med staldgamacher/bandager inde når det er koldt? (gigt har jo bedst af varme)
- Hvor meget og hvor "hårdt" må han rides?
- Må han neje på nuværende tidspunkt eller må han det når han er kommet ud af genoptræningen?
- Kommer han til at springe igen?
- Hvor lang tid skal han skridtes for/af?
- Ville han have gavn af Back On Track produkter? (de er jo "healende")
- Er der specielle hensyn i forbindelse med frost i forhold til foldtid?
- Er der begrænsninger for hvor meget han må bære?
- Ville han have gavn af special beslag? (feks. kile sko, ring sko eller andet? det er jo tit brugt til spat/gigtheste)
- Må han ride på asfalt?
- Kan magneter være en hjælp under ridning eller når han er på stald? og i så fald, hvilke?
- Hvad vil være bedst at bruge under ridning - bandager eller gamacher?
- Hvis han ikke kan rides, er der så andet jeg kan gøre for at træne og motionere ham?
- Er der øvelser under ridning/fra jorden som han ikke må lave? (eks. schenkelvigninger)


Hvis i har andre spørgsmål jeg kan stille dyrlægen, så bare spyt ud;).

Knus Nadja og Fænrik:).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til dyrlægen?
  • #1   17. okt 2011 Ved ikke lige hvad du ellers kan spørge om.
    Men vi har en hest i stalden med spat som får hypenpulver da det hjælper rigtig godt.
    Også får han også noget andet jeg ikke lige kan huske navnet på, men det har der lige været noget i fjernsynet om, hvor dyrelægerne fortæller om de fantastiske virkninger!
    Han kan rides helt normalt og springes, da han er springhest.


  • #2   17. okt 2011 Maya: Hvorfor svare du på mit indlæg når du bliver sur når jeg spørger hvordan Mento har det.
    Synes vi havde aftalt at lade hinanden være?


  • #3   17. okt 2011 Aftalt.. hm hvornår?

    Du sprugte ikke hvordan han havde det, men du skrev en kommentar til min video om det så sjovt ud. der er forskel..

    Men hvorfor ikke bare være glad for at jeg svarede, det hjælper jo din pony..


  • #4   17. okt 2011 Du har sagt at jeg skal lade dig være og du ikke vil have mig i dit liv mere og du ahr blokeret mig, fair nok men det går begge veje.

    Jo jeg skrev en pb. til dig hvordan han havde det og senere skrev jeg "Nurh ;b" til en af dine videoer fordi jeg synes det så sødt ud...

    Jeg har hørt om hybenpulver før så nej...


  • #5   17. okt 2011 jaerh.. okay fail folkens smiley pretty awkward, i kan tale personligt i jeres indbakke smiley

    jeg synes det er uansvarligt at ride en hest med gigt, specielt på grund af din vægt.. Men han kan helt sikkert trænes et par år fra jorden, så længe han ikke har smerter eller taktfejl, det er min mening. Nu har jeg ikke nærlæst din lange liste, men du kunne måske spørge hvilket underlag i boksen er bedst for ham, eller om det er løsdrift han skal stå i ( nok ikke om vinteren).


  • #6   17. okt 2011 Jeg lader det være op til min dyrlæge om det er uansvarligt.
    Det spørgsmål har jeg skrevet på efterfølgende da flere har sagt det.


Kommentér på:
Spørgsmål til dyrlægen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce