{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor sparker han ?
  • #1   2. nov 2011 Jeg tror det er ganske normal frækhed.

  • #2   2. nov 2011 en fase .. han prøver grænser af smiley han skal bare have at vide at det ikke er iorden og at det er dig der er flokleder, da det også kan være for at udfordre dig at han gør det smiley


  • #3   2. nov 2011 hvordan ville du gøre hvis han sparker ud efter dig ?

  • #4   2. nov 2011 Vi har en hest i stalden der sparker rigtig meget, og hver gang hun ligger ører eller prøver at sparke, træder jeg et skridt tættere på hende og får hende til at flytte sig, på den måde flytter hun ikke mine grænser og træder ikke ind i "mit rum", det hjælper lidt, men da han kun er 2 er må du bare skælde ham ud, hæve stemmen lidt og så få ham til at flytte sig væk fra dig.. Så han ved at når han sparker vil du ikke nusse med ham osv smiley Håber det virker for dig smiley

  • #5   2. nov 2011 vil jeg prøve men probelemet er hans ikke viser tegn på at ville sparke han står bare og lige pludslig sparker han , er lidt frustrene

  • #6   2. nov 2011 Hmm det lyder lidt som frækhed, vi har en 3 års vallak han er super fræk og kan stå og rigtig hygge, men lige pludselig kommer der bare et bagben helt umotiveret, men når man så skælder ham ud er han ikke helt så smart, jeg tror bare det tager tid og at man sørger for at gå tæt på så han ikke kan ramme rigtigt. Evt øve noget Tristan Tucker med ham, det er noget med en pind med en pose på hvor man så berører hele kroppen og hver gang man så får en positiv reaktion på berøringen fjerner man posen. det er lidt svært at forklare over her, men jeg er sikker på at hvis du søger om det på nettet finder du ud af meget mere om den teknik, den er ihvertfald rigtig god og vi bruger den til alle vores føl osv og det virker bare smiley

  • #7   2. nov 2011 det vil jeg prøve smiley tusind tak for svaret

  • #8   2. nov 2011 Selv tak smiley Håber det bliver godt for jer smiley Du må jo lige skrive en opdatering herinde når det r sket noget bedre smiley

  • #9   2. nov 2011 hehe vil jeg gøre smiley tusind tak

  • #10   3. nov 2011 Da jeg var i en galopstald da jeg var yngre lærte jeg at tage min knytnæve og give den et slag på halsen.. Moderen skubber dem med mulen der, når de laver numre ;o) Men det er meget normalt at de prøver. Du kan også prøve at rykke ham rundt via kropsprog som de gør på folden.. Når han sparker så gør det samme.. VED godt det virker ondt men hvis du kigger på dem på folden gør de det samme og vi kan overhoved ikke sparke dem som de sparker hinanden, hingste skal man passe på og hvis det kan hjælpe hvis du gør det en enkelt gang eller to er det jo bedre end han tager magten ;o)

  • #11   3. nov 2011 helt sikkert er villig til at prøve alt mens han ikkke er større

  • #12   3. nov 2011 Der er så mange måder, du skal bare være kontant og sikker i dit kropssprog så han ikke mærker tvivl smiley Men han må ALDRIG træde ind i "dit rum", så træder du istedet ind i hans og får ham til at flytte sig. Min pony var rigtig fræk og drillesyg da han var 2 år og hingst, men da han blev 3 var han simpelthen helt forandret han var så sød i stalden osv, dog stadig fræk og når jeg gik tur med ham kunne han godt finde på at små hoppe men ikke noget alvorligt. Idag er han den sødeste dreng på 6 år smiley Så keep fighting smiley Det skal nok blive godt når han finder ud af at det er dig der bestemmer og har magten. Observer de andre heste på marken og lyt og lær.. Det er den aller bedste måde, fordi det er naturligt for ham smiley

Kommentér på:
hvorfor sparker han ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce