{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

bliver træt af fodret? {{forumTopicSubject}}

ja jeg har en 1½ års welsh/miniature plag som er frisk og fræk... Men mit problem med hende er at hun bliver træt af hendes foder, og begynder ikke at spise op, og til sidst spiser hun det slet ikke smiley

Jeg har været igennem dette 3 gange før, først med TM føl muslie, så med horselux grow og nu med møllerens hestespark, hun vil gerne spise det når der er b-vitamin i, men jeg kan jo ikke bare hælde b-vitamin i hende... jeg er virkelig i vildrede og ved ikke hvad jeg ska gøre smiley lige pt får hun:

450 G hestespark
600 G fiberpiller fra horselux (hvilket hun gladeligt spiser, men der er også b-vitamin i)

hvad ska jeg gøre?
gode råd tage imod med kyshånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bliver træt af fodret?
  • #1   15. nov 2011 4 - 6 kg i boksen og a libitum på folden

  • #2   15. nov 2011 men jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke vil spise sit foder? er det fordi hun er mæt a høet eller?

  • #3   15. nov 2011 hun er ikke nøjsom som ponyer normalt er, hun kan godt tåle a tabe 5-10 kg, men ikke mere...

    hun har hele tiden fået omkring 1 kg foder (også i sommers da hun gik på græs) og fik også i sommers omkring 4 kg hø, så det er ikke fordi jeg tror hun som sådan er mæt, da hun har lavet det her nr flere gange, hvis det var første gang, ville jeg nok tro det var høet, men det tror jeg altså ikke...


  • #4   15. nov 2011 Min Dv hoppe har det på samme måde, men dette er en periode hvert år.. så "springer" jeg hendes måltid over (de fodres normalt 3x daglig) og giver hende kun halv potion i 7 dage og KUN 2 gange så vender hendes appetit tilbage smiley

    Nogle dage spiser hun alt fodret og andre dage blot nipper til det fra hver gang og giver hende nyt... hun har altid wrap/hø og halm hun kan spise...


  • #5   15. nov 2011 Ypsi>> det kan være jeg ska prøve det så... men hun spiser godt nok hendes foder hvis jeg putter b-vitamin i (det fra blue horse) men kan jo hellere ikke overfodre hende med det..

  • #6   15. nov 2011 **Stald Lille T** .
    Det er helt klart et forsøg værd smiley Det koster ikke ekstra og ødelægger ikke hendes måltider smiley


  • #7   16. nov 2011 Rebekka>> det kan da enlig godt ske hun "bare" er slikken... har gulerodsekspress som jeg evt kan blande i hendes foder i stedet for b-vitamin? men det får hun pga hendes pels...

    Ypsi>> nej det er rigtigt...

    vil prøve og kombiner begge dele, og se om det ikke kulle virke, for jeg er da træt a at en gang hvert halve år, a skulle skifte foder smiley


  • #8   16. nov 2011 Min gør det samme.. Det er simpelthen så irriterende når man står med 25 kg vitaminer og de så ikke gider spise dem efter et par uger! Men jeg plejer bare at blive ved med at tilbyde det dagligt og hvis han ikke spiser, så må han vente til næste dag med at blive tilbudt det igen.
    Hos ham hjælper det meget på appetitten hvis han har været ude og motionere inden han får mad.


  • #9   16. nov 2011 Katrine>> jeg går lidt ture med min, men ikke det vilde, da hun om sommeren er i showtræning, og her om vinteren enlig bare får lov at være hest, som hun nu kan

Kommentér på:
bliver træt af fodret?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce