{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Jeres hestes huld. {{forumTopicSubject}}

Jeg synes specielt nu hvor de har fået tyk vinterpels at det er svært at se om hesten er tyk/tynd eller li tilpas. Nogen dage ser han bare så tynd og lille ud mens andre dage synes jeg næsten han ser lidt tyk ud. Jeg fodrer hverken mer eller mindre de dage. Er der andre der har det på samme måde? Hvad vejer jeres heste? Min er ca 140cm og vejer ca 288kg. Han er over 14 mnd. Traver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres hestes huld.
  • #1   3. dec 2011 Kender det alt for gdt. jeg var bare så uheldig at sidste vinter da min lille mand tabte sin vinter pels manglede han en del sul på kroppen. så han kom hjem på nogen saftige græs marker at gå i foråret så han kunne komme sig igen. så der er noget om det.

  • #2   3. dec 2011 Mine to ponyer er lige fede nok, Men så kan de holde varmen, de fodres så småt som muligt uden at de kommer til at mangle noget.

    Min travervallak har jeg lige købt, han er lige tynd nok, og han fodres nu op.

    Men jeg kan også sommetider stå og kigge på dem, og dag for dag blive i tvivl om de nu er som de skal være.

    Jeg måler gerne med målebåndet når jeg ikke er helt sikker. jeg har dog ikke fået målt min vallak, Men havde tænkt mig at gøre det en af dagene, så jeg ved hvad han reelt mangler på sidebenene.


  • #3   3. dec 2011 Louise. Hvordan ved du hvad hans ideal vægt er?

  • #4   3. dec 2011 Det ved jeg heller ikke uden min dyrlæges hjælp, men ud fra egne ideer, vil jeg mene en hest i hans str, 170 cm og normalt slankt bygget bør ligge på 550-600 kg

    Men et eller andet sted går jeg mest ud fra øjemål, når jeg kan føle(med et rimeligt pres) men ikke se ribben, der må gerne sidde lidt ekstra på sidebenene her til at starte med, så han har lidt at bygge muskler på.


  • #5   3. dec 2011 Min er perfekt. Det er næsten første gang, det er sket. smiley

    Hun er oldenborger og 2 år, og plejer at være i FOR godt huld. Men hun har lige tabt sig, så man kunne mærke alle ribbene (og ja, man skal trykke lidt til med alt det pels), og med lidt mere hø og foder har hun taget lidt på igen. Så nu er hun bare perfekt.

    Men blev lidt bekymret, da hun tabte sig, vi har lige fået lavet ormeprøver, så må vi se..


  • #6   3. dec 2011 Det er nemmere, når de kan rides, og man kan vurdere det ved, om de skal have et gjordhul mere eller mindre. smiley

    Min ridehest har også tabt sig voldsomt. Fra 585 kg i sommers, til nu 500 kg. smiley Men der er heller ikke meget græs, til gengæld får de rigeligt wrap, men de kloge siger, der ikke er meget næring eller protein i det i år.


  • #8   3. dec 2011 Vi er så heldige at kunne ride op på møllen og veje hestene på den store vægt og vi kender præcis vægten på vores heste men enig med de andre man skal mærke dem omkring ribbenene og hoften igennem den tykke bamse pels.

  • #10   6. dec 2011 Man skal kunne mærke de bagerste ribben men uden at kunne se dem.. ;D


Kommentér på:
Jeres hestes huld.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce