{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Hjælp søges til tackling af ofte og voldsomme bid! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en super lækker og kærlig 1 års dv hingsteplag. Problemt med ham er bare at han ikke har været så meget i hånd, og bider/napper ud nærmest konstant. Han er ellers en meget sød og kærlig basse der elsker opmærksomhed og nus. Men han har nogle dårlige vaner smiley Han bider jo som sagt, og når man løfter bagben sparker han en smule ud, ikke hårdt eller noget, men han gør det.. Vi har ham nu i hænder hver dag, hvor vi strigler og løfter ben. Vi har prøvet at sige bestemt 'NEJ!' til ham, men det hjælper ikke. Vi har så tilføjet at afskærme ham når tandsættet kommer, ved at giv ham et lille klap på mulen (ikke hårdt) hvilket heller ikke hjælper. Derfor spørger jeg nu jer, om i en idé til at afhjælpe det ? Håber at høre fra jer.
Mvh Lærke!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges til tackling af ofte og voldsomme bid!
  • #1   7. dec 2011 Altså det her har jeg kun brugt én gang, med ejers tilladelse, da hesten ALTID bed ud efter en(og sandsynligvis ramte). Så inden jeg bliver angrebet med dyremishandler osv osv, så forstå da venligst at hesten nok var blevet slagtet, vis dette problem ikke stoppede, så alvorligt var det.

    Denne her hest bed ikke ud ved hver kontakt - Men gjorde alt for at bide en vis man gik forbi den på fold, på stald, ja selv vis man overhalede en anden hest.

    Så en dag jeg gik forbi, og den bed ud efter mig, fik den fat i min arm. Så vendte jeg mig bare lynhurtigt, og bed den så hårdt jeg kunne igen, i dens mule, det var virkelig hårdt, det begyndte at bløde. Så får den tilbage i boksen, var totalt snotforvirret. Næste dag gjorde den det igen, og da bed ejeren den så igen i mulen. Ligesiden har den ikke gjordt det, men har selvfølgelig haft respekt over for andre. Den blev ikke hovedsky, men faktisk meget omgængelig.

    Det var dog en plag på 2 år, så der er jo noget alders forskel. Brug kun dette vis intet andet virker - Da jeg selv syntes det lyder brutalt og forkert, men virker vis man ikke har andre muligheder.

    Lad venligst være med at angribe med her, hellere i PB, da jeg ikke syntes det er fair over for trådstarter at skulle have en masse indlæg i dette emne, ang min reaktion over for hesten. på forhånd tak.

    - Louise & Stjarni.


  • #2   7. dec 2011 Mange tak for dit svar!
    Jeg er selv meget bange for at han bliver hånd/hovedsky, da han jo kun gør det i lej (med ørene fremme) Det ville nok ikke være noget jeg vil bruge, da han bestemt ikke gør det for at gøre skade/smerte, det er med glimt i øjet, og ørene fremme han gør det.

    Mvh Lærke.


  • #3   7. dec 2011 Hm, hvordan ville i foreslå at jeg bider ham, hvis det er den bedste mulighed? Det skal vel være imens han vil bide mig ikke? Og hvordan fanger jeg ham i bevægelsen uden selv at blive bidt? Mange tak for jeres svar det er altid dejligt med noget hjælp!

    Mh.


  • #4   7. dec 2011 Når jeg siger at det begyndte at bløde, er det kun ganske let, og jeg tror også kun at jeg kunne det, fordi jeg har en MEGET stærk kæbe & Tandsæt - Bare lige til en obs smiley Men ja, du skal bide NÅR han gør det, du kan jo sikkert forudsige hvornår han gør det, så stil dig lidt i vejen, og vær forberedt.

  • #5   8. dec 2011 Det vidste jeg udmærket, men hellere lidt antibiotika, end en tur med slagte transporten smiley Og der skete heldigvis heller ikke noget smiley Det er også derfor jeg har skrevet at det kun er i sidste udvej man skal bide igen.. smiley

  • #6   8. dec 2011 Hej line!
    Det er bestemt noget jeg vil starte med fra imorgen af - og til jer andre, hvis det ikke stopper ham må jeg jo ty til mere drastiske midler.. vil lade emnet stå til andre med idéer da det jo er rart at hav flere mulighder.. smiley
    Mange tak for jeres interesse, og svar!
    Mvh Lærke


  • #8   8. dec 2011 Prøv med en pisk brug den tykke ende som man også tapper med når man laver HMS og gør som føllet mor ville gøre hvis hun opdrager....idet du går forbi og den vil bide så tapper du den hurtigt i panden med den tunge ende af pisken, føllets mor hapser også ud efter føllet imod panden når den skal sættes på plads.....blot en ide du kunne prøve?


  • #9   8. dec 2011 Hvor længe har du haft ham? du skriver nemlig at du lige har købt ham, men i teksten får du det til at lyde som om at du har trænet det pænt længe med at sige nej nemlig.

    Jeg ville aldrig slå, daske eller bide en hest for det. han gør det fordi han ikke ved bedre, og det tager tid at lære ham noget andet. når han napper ud efter dig, hvis du er tæt på, så lig hånden blidt over næseryggen på ham, skub hans hoved lidt ind, hvis han er slem til at nappe, så vil han hurtigt igen forsøge mens hånden ligger der, og så kontrollere du hans hoved imens, det virker og han finder det meget hurtigt kedeligt at skulle stå sådan. når han slapper ordentligt af, så slipper du og begynder at nusse ham istedet for.

    Gør han det når du ikke kan nå ham, så er det et højt og bestemt nej, eller negativ lyd, som du allerede gør, og så gå hen til ham samtidig så han ved at det er ham lyden er henvendt til.


  • #11   8. dec 2011 Min havde også en periode hvor hun bed og nappede. Hun fik simpelthen et "smølfe spark" på mulen. Efter 2-3 gange, stoppede hun med at bide og nappe, og hun har ikke gjort det siden. Hun er Ikke blevet hovedsky af dette.

  • #12   8. dec 2011 Det er en 1 års, det gør de fleste og specielt hingste..
    min han er først lige stoppet med de nu efter tilridningen..

    Men jeg gjorde som andre heste ville have gjort "bidt igen", jeg nev ham på siden af halsen, ikke hårdt men så det kunne mærkes.. men det tager lang tid at vende dem af med..


  • #13   8. dec 2011 Hvis han gør det i leg ville jeg ganske enkelt ignorere det.. Skubbe ham væk (med samme voldsomhed som den han bider med) Og så ellers ignorere adfærden.. Kun hvis det ikke virker efter en periode (altså ikke bare et par dage) ville jeg også hårdt ind..

  • #14   13. dec 2011 Du bider bare ikke din hest !

  • #15   13. dec 2011 rolig rolig hva mener i der sker med en hest når man bider den, ja undskyld mig men hva gør hestene på marken når de opdrager hinanden ja såvidt jeg ved i min flok på 12stk ja så bider og sparker de og når i snakker om hms ja så er det jo at vi skal være den øverste i herakiet.
    vi har pt et føl som har gjordt det samme med at bide og stejle op af os og den måtte jo så opdrages lidt hårder ind de andre føl, og idag er han den kærligste og største nusse trold og stadig hingst smiley og hingste er værere ind hoppeføl smiley


  • #16   14. dec 2011 kunne ALDRIG finde på at bide min hest til det blødte da hun var føl.. Men jeg har da givet hende en på mulen. sys det andet er voldsomt. Man kommer også langt med kropssprog og en bestemt og hårdt lyd som nej.. Min hoppe var meget slem med bideri da hun var lille også , men det går da over igen , man kommer langt med almindelig omgang og daglig træning.

  • #17   14. dec 2011 jeg kommenterede på det indlæg hvor der var en der skrev at bide hul..

  • #18   14. dec 2011 Pernille.. Dvs at du faktisk hellere vil have at hesten skulle slagtes, istedet for at blive bidt en eller 2 gange? For det er ret så makabert så...

  • #19   15. dec 2011 nej men der er andre måder at tackle problemer på. ! og det holder jeg fast på .

  • #20   15. dec 2011 Jeg vil så lige sige at ejeren af hesten havde haft andre ude i løbet af et år, forskellige dyrelæger og kiropraktere da den kunne have haft ondt et sted. Men det havde den ikke. Adskillige andre opgav den, så ejeren svarede mig ærligt at vis den ikke holdt op med at bide, blev den slagtet, da han ikke havde råd til at den blev ved med at splitte andres bokse ad, angribe hestene på folden osv. Så hellere det end en slagter.

  • #22   15. dec 2011 så er det bedre at slå hesten på mulen som du siger, og det forstår den bedre når en hest ikke kan slå hva jeg ved, så bider eller sparker de hinanden..

    kære ejer til plagen jeg håber du får noget du kan bruge, der hjælper på ham..


Kommentér på:
Hjælp søges til tackling af ofte og voldsomme bid!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce