{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

en helt ny side af hesten igennem træningen {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg var jo i den situation at jeg overtog en hest i sommers, egentligt ikke en problem hest eller sådan noget, men jeg overtog hende fordi hun var halt og ejeren havde mistet interesseren, dog overhørte jeg lidt i stalden den er solgt fra at den havde tendens til at stejle, hvis den ikke fik sin vilje.
Jeg kunne sagtens se på hesten at den var typen der søgte opad for at undgår pres, her snakker vi om kæmpe underhals, og det mindste der pressede hende, fik hendes hoved helt op, ja nærmest om til halen, for overdrive lidt.
Jeg gik straks igang med træning fra jorden af, hvilket hun var meget ferm til, men helt klart en meget madglad hest der havde utrolig svært ved ikke få godbidder hele tiden og nærmest med damptrip omkring hovedet som røg rundt.
I går var jeg så ude for lige at muge hos hende og evt lige tage en kort strigletur. Da jeg var derude var de igang med at lukke ind og jeg ville da gerne hjælpe lidt, så jeg kunne jo lige så godt trække min egn ind, desværre gik det lidt galt, for hendes fold kamerat var slet ikke med på ideen om at min hest skulle ud af folde før den, så den valgte at crashe ledet som jeg stod med, så jeg endte med at stå med et halvt led i hånden, og resten spredt ud for alle vinde og en fold kamerat der havde taget den i fuld galop ind i sin boks, alt dette var altså lige en tand for meget for min hest, som valgte at rejse sig direkte på bagben, faktisk har jeg aldrig set en hest stå så ret i luften, heldigivs var situationen ikke værre end at hun kom ned igen og vi kunne trække ind i stalden, det med lidt fnysen fra hestens side af.
Jeg blev dog lidt i tvivl om hun nu kunne finde på at forbinde mig og at jeg håndtere hende med at hun skulle stejle og om hun måske ville stresse op når jeg hådterede hende fremover, så jeg valgte at tage hende ud på ridebanen og træne lidt med hende, så vi kunne få en god afslutning sammen, men hold da op, det var som om jeg havde en helt ny hest, hun var slet ikke så fokuseret på godbidder og hovedet holdte hun faktisk i ro.
faktisk var hun så fokuseret på mig at jeg kunne lave sideførende bevægelser med hende både imod og væk fra mig af .
Jeg var noget imponeret over hende især fordi var faktisk ikke var kommet så langt i vores træning, men det virkede bare som om at den halve time vi tog sammen på banen bare var helt perfekt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en helt ny side af hesten igennem træningen
Kommentér på:
en helt ny side af hesten igennem træningen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce