{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.736 visninger | Oprettet:

Skubber med hovedet {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Har en sød unghest på 5 år, og synes egentlig, han er rimelig godt opdraget.
Men han har en virkelig dårlig "vane" med at han gør følgende: han lægger hovedet mod én og giver én et ordentligt skub.
Han gør det også hvis jeg fx har fat i grimen på den ene side, og så træder over til den modsatte side, for at binde ham fast i kæden på staldgangen. Det tryk, jeg så lægger på hans mule, "trigger" ligesom den dårlige adfærd, og det kan godt gøre ret ondt i hånden/armen, der bliver vredet helt om!
Men ellers er det i det hele taget bare hvis jeg forsøger at kæle med ham eller står oppe ved hans hoved. Han undersøger tit mine støvler, jakke osv, og det er helt fint, jeg synes det er meget sødt og lader ham bare gøre det. Mange gange går det godt, men andre gange slutter han af med at lægge hovedet mod mig og skubbe.

Jeg har prøvet at slå efter hans mule (uden at ramme), men det gør det kun værre. Generelt er han slet ikke en hest, man kan "skælde ud", da han bare bliver endnu mere på tværs. Ved godt en hest selvfølgelig ikke kan blive på tværs på den måde, men prøver bare at beskrive uden at have de rigtige "hesteord" for det smiley

Jeg har prøvet bare at sige "ah-ah" og så ignorere det, og det går bedre end at skælde ud. Men har det stadig sådan, at han skal jo ikke have lov til i tide og utide at skubbe til mig med hovedet uden nogen konsekvenser?

Det ville hjælpe mig rigtig meget, hvis jeg forstod hvorfor han gjorde det smiley Så kunne jeg måske bedre finde en løsning. Hvorfor laver en hest denne manøvre?
Skal lige siges at han ud over dette som sagt er rimelig godt opdraget, han napper ikke og går ikke bare ind i mennesker osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skubber med hovedet
  • #1   3. jan 2012 Jeg følger lige med, min hest gør det nemlig også smiley

  • #2   3. jan 2012 Jeg har fået at vide at det er et tegn på manglende respekt - har ikke rigtig nogen konkret løsning på det da jeg aldrig rigtig har haft en hest med samme problem i samme grad smiley .

    Da min pony gjorde det skubbede jeg igen - det har sikkert ikke været det der har hjulpet, men han holdt altså op smiley .


  • #4   5. jan 2012 Min plag kan også finde på det nogen gange, enten skubber jeg hans hovede væk fra mig eller tager fat/niver(ik hårdt self) ham i mulen/næsen, bar så jeg lige har fat, for det synes han er træls, sån lærte jeg ham også at lade hver med at nappe :]
    Nogen gange skal jeg bar antyde til at vil tage fat i hans mule, så vender han hovedet lidt væk og stopper med det:p


Kommentér på:
Skubber med hovedet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce