{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Aggressiv adfærd? Forskel på inde og ude .. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er den heldige ejer af en skøn ponyhoppe, men jeg har lidt problemer med jordtræningen inde i ridehallen. Hun stresser nærmest op, er andspændt, har ørerne tilbage, vil trave rundt. Hun virker også pludselig ''bange for mig'', hvilket hun slet ikke gør på staldgangen, eller andre steder. Hun bakker væk fra min hånd eller snapper efter den, hvis jeg vil ae hende hals. Og det synes jeg er ret mærkeligt, da jeg aldrig slår hende. Hun plejer dog ikke at sige noget til det, når først min hånd når hende.
Det er værst, hvis jeg vil have hende ud på en volte. Altså, fra jorden.. Det gør jeg ved, at trække frem i snoren og pege på hendes bagpart med enden af snoren. Så hviner hun op og vender røven mod mig.
Men når jeg så prøver at tage hende med ud på folden (når der ikke er andre heste) og går lidt rundt med hende, bliver hun en helt anden. Langt mere afslappet, og vil gerne gå igennem vandpytter og andre ting. Synes det er mærkeligt, det hele..

Har I nogen idéer til hvorfor hun gør det, hvorfor der er forskel på inde og ude, og hvordan jeg kan lære hende ikke at være ''sådan''? smiley

- Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv adfærd? Forskel på inde og ude ..
  • #1   9. jan 2012 Hm, det kunne det vel godt, men jeg synes bare sagtens at hun kan slappe af, når jeg rider på hende smiley Og der var overn i købet også en anden hest smiley

  • #2   9. jan 2012 Tak! smiley Ja, det er ikke altid helt nemt med hende smiley

  • #3   10. jan 2012 Kunne forestille mig at du faktisk er FOR tydelig i dit kropssprog inde i hallen (fordi det er træning og ikke bare almen omgang med hesten). Mange heste reagerer voldsomt / negativt hvis ens kropssprog er alt for tydeligt... Tit er det nok bare at tænke hvad hesten skal gøre og måske, i tilfældet med volten, åbne sin skulder så hun har plads til at gå den ønskede vej.
    Især hopper kan være nærtagende, så dine (gode) tydlige signaler ville sikkert virke fint på en vallak i mange tilfælde!


  • #4   10. jan 2012 Ja, det er der nok noget om smiley Har i hvert fald ingen problemer med, at få den vallak jeg er med til at tilride, ud på en volte smiley

    - Tak for dit indlæg smiley


  • #5   11. jan 2012 Det kunne være at hun engang har haft en dårlig oplevelse inde i hald fra jorden med en af de tidligere ejere måske

    ( held og lykke med træningen ) (-:


  • #6   11. jan 2012 Tak, ja det kunne im hvert fald meget nemt være, da hende vi købte hende af, er sådan en der ved en del om adfærd, og hun købte hende, da ejerne før hende ikke kunne håndtere hende smiley

    - Mange tak smiley


Kommentér på:
Aggressiv adfærd? Forskel på inde og ude ..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce