{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.841 visninger | Oprettet:

Øvelser der fremmer trav :) ? {{forumTopicSubject}}

Jae, nu så jeg jo, at en anden havde oprettet et forum om hvordan man kan fremme tølten.
Nu er mit spørgsmål så: hvilke øvelser kan jeg lave, så jeg fremmer trav hos mine ismuler?

Jeg har to dejlige islændere. Den ene er pasbundet femgænger, men kan også let tølte, hvis han får den rette støtte. Han har dog svært ved at trave (dog kan han let trave, hvis han bliver longeret i små volter, hvilket også leder mig hen på, at volter i ridningen måske er vejen frem, eller?)

Den anden er tøltbundet femgænger, som også har svært ved traven. Hun kan også godt trave, hvis man giver hende meget tøjle, og lader hende strække hovedet ned og fremmad på volter. Desuden er hun begyndt at trave engang i mellem,når jeg rider uden sadel.

Jeg ser gerne, at øvelserne også kan bruges i skoven, da det er her jeg bruger størstedelen af min tid.

Håber I kan hjælpe smiley ?
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser der fremmer trav :) ?
  • #2   10. jan 2012 Mange tak for svar. Hvordan skal man sidde, hvis man skal hjælpe hesten fremmad & nedad, men stadig uden selv at læne sig frem? Synes det lyder lidt svært? smiley

  • #3   10. jan 2012 Sanni: Få styr på tölten først smiley Så skal traven nok komme smiley .. Få tölten ren og god smiley Så skal traven nok komme smiley ..

    Min far har selv samme problem med hans ekstrem 5-gænger hoppe og han får undervisning af Laura Midtgård, som anbefaler ham at få styr på tölten først smiley ..

    Få din hest smidig og samlet i tölten smiley Så skal den nok blive træt og derefter selv søge i trav smiley


  • #5   10. jan 2012 Min hoppe havde rigtig svært ved traven, men 100% styr på tölten. Jeg red hende kun i skridt, trav og galop i en måned, og derefter var der fuldstændig styr på hendes trav smiley

  • #6   10. jan 2012 Men er der ikke nogle andre øvelser, som f.eks. tølt-øvelser, hvor man træner smidighed & sådanne øvelser for at fremme tølten?

    <3Team Danaly< 3
    Jae okay, det tror jeg du har ret i. Det var da også en god idé smiley Mang' Tak.

    Signe Marie Hauskov !
    Nåe, okay. Yes yes . Mange tak ! smiley

    Maria L
    Det lyder jo som en super idé, problemet er bare, at Atla er så stærk i tølten, at hun hvis jeg traver én volte på hende, slår over i tølt igen. Det samme gælder for Ásbjörn med pas? Jeg ville gerne kun ride skridt, trav & galop, men det er jo lidt svært når de konstant slår over i deres foretrukkende gangart smiley ?

    Jean H
    De falder skam også (sommetider) i trav, hvis jeg gør det, men det er virkelig ikke let for nogen af dem. Jeg tror bare det kræver træning. smiley


  • #8   10. jan 2012 Tak for de supergode råd smiley !
    Det er altid rart, at der er nogle, som vil hjælpe.
    Én ting til:
    Silja Ósk Gunnlaugsdóttir:
    Mine to ismuler er mine første islændere, og jeg har altid redet storheste. Er der et specielt "trav-signal" til hesten? Jeg tænker, at man vel ikke kan blive ved med at læne sig frem og få hesten til at søge frem og ned? Hvad når hesten slår i tølt, og jeg skal have hende tilbage i trav? smiley


  • #9   10. jan 2012 Jae, jeg glæder mig sådan til at komme igang med undervisningen. Jeg kan dog ikke få fat på nogle undervisere i nærheden for tiden, men går og håber lidt på, at min tidligere underviser får tid i februar ´:)

    Mange tak for dine svar. Det har været meget brugbart. Glæder mig til at få prøvet det af smiley


  • #10   11. jan 2012 Sanni: så må du tage ned i skridt hver gang de vælger en anden gangart, og sætte frem i trav igen smiley
    Jeg har dårlige erfaringer med at læne mig frem, da du lægger tyngdepunktet forkert, og derfor ødelægger hestens balance smiley


  • #12   11. jan 2012 Jeg fik hjælp fra min underviser til at forberede trav ved at klemme med knæene og derefter give signal frem, det er lidt det samme som at læne sig frem effekt mæssigt, fordi du forhindrer den store aktivitet fortil som tølt indbærer, eller holder hesten "nede i trav", modsat er mit tølt signal så blevet overdrevent åbne knæ og derefter fremad signal
    men jeg rider også godt og længe i skridt før og imellem gangarterne
    (er ikke så langt endnu;)


  • #13   11. jan 2012 Maria L: Jae okay smiley tak. jeg prøver at få fat på en underviser, så jeg kan få lidt vejledning.

    - Vanessa d'Andrade Dreisig -
    Nej jeg har ikke fået dem tjekket, men de fik jo dyrlægetjek, da jeg købte dem. Det er godt nok ikke det samme, meen?? Jeg ville gerne få dem tjekket, men ærligt, så har jeg ikke pengene før om to måneder. smiley Jeg er i minus.... igen.. Selvom mine heste fortjener det bedste, må de desværre vente, til jeg kan betale mig fra det smiley Hvordan fandt du ud af, at de havde ondt? Altså. Jeg tænker... hvad fik dig til at tænke, at en kiropraktor var vejen frem?

    Pernille J
    Mange tak smiley Det er altid dejligt at høre, hvordan andre gør, så man selv kan finde den bedste måde. Tror det lyder som en god idé .


Kommentér på:
Øvelser der fremmer trav :) ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce