{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Min tålmodighed ;( {{forumTopicSubject}}

ja så blev det vidst min tur tila t komme med en lille historie smiley

tjaa min hest melody er en dejlig sag og vi har fået et kæmpe knyttet bånd fra jorden af, meeeen alt er ikke lykkeligt.
da jeg købte melody i sommeren 2011 fik jeg 1 sadle med hende som den gamle ejer havde redet med også red jeg os lidt med den da jeg fik hende indtil jeg fandt ud af at bommen i sadlen var i stykker ;/ DOOH hvorfor skal jeg os være så godtroende til folk ;( når anyways, melody fik ondt i ryggen og jeg stod så stille med hende i næsten 3 månedere m. gåture, massage fra massør, kiropragter og jeg fik købt ny sadle. så efter ord fra både massør, kiropragter og dyrlæge sagde de at jeg godt kunne starte med genoptræning og jeg fik genoptrænings program af dyrlægen som varede i 9 uger, dog nåede vi kun til 8 uge da melody smed min part af i bukkeri da den 8 uge var der hvor vi måtte starte med at galoppere, men melody bukkede os desværre af ;( jeg fik massør, dyrlæge og kiropragter tila t se på ehndes ryg endnu engang, og de sagde der var ikke noget så de kunne ikke forstå det, og sadlen sad fint på hende.
så her for ½ månede siden havde jeg hestehvisker til melody og hestehviskeren sagde at melody sagde at hun gerne vil have mere luft/fyld i puderne på sadlen da hun syntes sadlen ikke sidder helt perfekt fordi hendes nye muskler. så nu får jeg snart sadelmager ud for at kigge på sadlen helt korrekt og sætte nyt fyld i.
men Jeg er sgu snart ved at tabe min tålmodighed ´med melody ;( jeg sntes der bliver være øv påøv hver gang, jeg køre hjem fra hende med lidt skævt smil på læben fordi jeg ikke engang galoppere på hende stadig, da hun stadig bukker meget og jeg vil sige hun er disateret farlig når hun bukker de buk spring er lige efter hinanden og rimlig høje. & NEJ hun ahr ikke ondt i ryggen mere så er det sagt da jeg har haft alle ekspekter ude for at kigge.
men jeg er sgu bange for at hun stadig bukker når vi får lavet sadlen jeg frygter det faktisk da jeg ikke syntes det er sjovt mere og at jeg ikke vil ha der både skal ske både min part eller mig noget mere.
så ved ikke hvad jeg skal gøre hvis hun stadig gør det efter den sadelmager har været der,( det skal siges sadelmageren først kan komme om 2 uger og lave sadlen) så nu skal jeg vente 2 uger på at få lavet en skide sadle ;/ vi kan stadig ride med den men hestehviskeren og dyrlægen sagde vi bare ikke mptte lave edsidnig i den og galoppere før den bliver lavet.

men jeg mister sgu snart tålmodigheden ;( jeg elsker melody rigtig højt men det begynder at gå mig meget på her for tiden at jeg er ked af det osv osv fordi jeg har den tanke at hun gør det.??
kan i forstå mig hvad jeg mener? at man kun ahr en alv hest man kan ride på ;(

håber på lidt svar (;
(dog gider jeg ikke og høre om hun har ondt i ryggen osv osv for det har hun ikke mere kan jeg udtale mig for 100%)....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min tålmodighed ;(
  • #1   12. jan 2012
    Hvis sadelen endnu ikke er tilpasset, så ville jeg holde mig på jorden :o)
    Hesten kan bukke, pga. dårlig balance i galop, fordi den ikke forstår signalet helt eller er kilden.

    Hesten KAN have ondt - men så skal det være i skelettet, noget som kun kan ses via. røngten.


  • #2   12. jan 2012 krikken: hun har haft røngten: og hun har ikke ondt i skelettet hun er tjekket fra hoved til røv (; som jeg også forkalre i teksten hun har ikke ondt hun er tjekket & når min dyrlæge og andre ting har sagt at sadlen kan sagtne s ridees med bare uden nedsidning og galop så er det jo os fint (; da det er e let vægtig sadle + vi laver sgu ikke det hårdeste arbejde og vi træner skam os meget skov arbejde.

  • #3   12. jan 2012 & dog vil jeg sige melody har utrolig dårlig balance i galoppen g kryds galopper men hun er svær at få balace til fordi det hjælper heller ikke meget med longe.

  • #4   12. jan 2012
    Dyrlæger er ikke sadelmager, så ville ikke tage deres mening om en sadel for gode vare :o)


  • #5   12. jan 2012 krikke: nu siger jeg jo ikke kun dyrlæge men mange andre eksperter inde for heste verdnen har også saagt det (; og både min dyrlæge og kroprgater har os ringede til den sadlenmager jeg får ud og hun har snakket med dem om det og hun sagde go' for det, og hun vil komme hurtigst muligt.
    & nu gider jeg så abre ikke og høre at det er en dårlig sadelmager fordi det vil jeg bestemt ikke tro det er, da der er mange her på sjælland og hvor nu mere hun kommer ud der bruger hende er jeg sikker på (;


  • #6   12. jan 2012 det kan også bare være en idé hesten har fået det sker jo (skete for min for ikke så lang tid siden smiley
    men den måde du beskriver det på lyder det ikke bare som en ide smiley
    anyway det jeg ville skrive var egentlig bare at jeg synes det er fedt at du ofrede så meget tid og penge på at finde ud af hvad der var galt, hestehvisker, saddelmager, dyrelæge, kiroprakter og hvad du ellers skrev du havde prøvet, fedt! smiley


  • #7   12. jan 2012 ronja: tjaa jeg ved ikke mp håbe det bare er fis og ballade og den sadel (;men tak for din positive og søde kommentar hehe (;
    men ja jeg har ofrede tid og penge til hende så mine penge pung nærmest ahr været tom hver månede smiley men jeg vil gøre alt for at hun får det bedre, da hun virkelig har haft en rigtig dårlig fortid med hendes 2 forskellige gamle ejere ;( frygteligt. det var os en daf de grunde for at jeg købte hende fordi jeg ikke kunne ha hun bare rådnede op som en fold bums som gloede på en smatet fold hverdag og intet lavet og intet fik at spise i hvert fald ikke meget også fik hun ingen krælighed så efter jeg havde prøvet hende måtte jeg bre eje hende smiley så lige derfra er der brugt sved, taåre og mange mange penge på at få hende i sådan en fin stand som hun er nu (;


Kommentér på:
Min tålmodighed ;(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce