{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
362 visninger | Oprettet:

Foderhelvede! - Hvad skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at købe en pony, så nu leder jeg efter det rette foder. Men som sagt synes jeg, at jeg er endt i et foderhelvede! Jeg kan simpelhen ikke finde hoved og hale i mærker, indhold, pris og økonomisk..

Ponyen:
Blanding - araber, fjordhest og palomino - rimlig spinkel
3 år
Ca. 144 cm
Vejer ca 350 kg
Skal ikke bruges til det store i det første år - jordarbejde, tricks osv - men intet fysisk hårdt.
Står på græsfold i de lyse timer med hø i vinteren
Boks med byghalm om natten

Det jeg søger:
Jeg søger et komplet foder - altså ikke en masse forskellige, men alt samlet i et, da jeg ikke selv fodre dagligt..
Havrefrit!
Ikke for meget sukker og stivelse
Skal være til at betale, altså ikke for dyrt..

Jeg har umildbart tænkt på Pavo Condition eller Pavo Basic+..

Kan I kloge mennesker rådgive mig lidt? Hvad vil I anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderhelvede! - Hvad skal jeg vælge?
  • #2   13. jan 2012 Mine får racing minerals. Det koster mig 1,6 kr at fodre med pr dag og så er hesten dækket 100% ind med vit/min

    Hvis hesten får godt hø/wrap så burde det være nok. Ellers kan du gøre som mig, blande det i opblødte roepiller som virkelig heller ikke koster meget (ca 70-85 kr for 25 kg)
    Det er NEMT at gøre roepillerne klar, mange gør det til en hel videnskab. En spand, tørre roepiller i, vand i spanden, låg på spanden og roepillerne er klar til udfodring dagen efter. smiley
    ELLER kan du også bruge kogende vand hvoraf roepillerne faktisk er klar efter ca 15 min.


  • #4   13. jan 2012 Jeg bruger foder fra Duvil 125 kr for 25 kg fuldfoder, der er ingen korn i, og hesten blir dækket helt ind med vitaminer og mineraler smiley

  • #5   13. jan 2012 Jeg fodre tjørnhøj mølle, det er forholdsvis billigt og er rigtig godt, syntes jeg.

  • #6   13. jan 2012 Jeg bruger NaturMüsli fra st Hippolyt. Man skal give 100-200 gram per 100 kg kropsvægt .

  • #7   13. jan 2012 Tjørnehøj mølle raket, eller hors lux easy.

    Til dem, der ikke har behov for korn etc. smiley


  • #8   14. jan 2012 Find nærmeste DLG butil (land og fritid) gå derind og forelæg det for dem.. de kan lægge en komplet foderplan på hesten, udfra det føder de sælger.. og de har et godt bredt sortiment smiley

Kommentér på:
Foderhelvede! - Hvad skal jeg vælge?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce